Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva skal du gjøre til Halloween i år (2011)?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-11, 22:26   #101
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Slukke lyset og la være å åpne døren, slik jeg pleier.

Det var tråden for hva jeg ønsket at jeg kunne gjøre, ja?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 22:38   #102
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Etter fjordårets skuffelse (ingen andre enn Rocherfamilien feiret visst Halloween i Molde i fjor) der absolutt ingen kom på døra og fikk seg ett grøss fra oss, tror jeg jeg må ta sakene i egne hender og holde ett selskap (selv om vi nå bor i Trondheim igjen og jeg vet at det finnes knask eller knep-gjengere her).

Så nå satser jeg på at dere ruttiser gir meg masse inspirasjon til å lage ett skikkelig kalas!

Her er fjordårets Jack O Lanterns:

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 22:47   #103
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Elsker å feire Halloween. Dette er noe av hva vi hadde i fjor:

Hjerne av melon:


Geledesert:


Sugar cookies:


Trick or treat snop:


Gresskaret vårt:

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 22:59   #104
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Jeg vet sannelig ikke hvordan vi skal gjøre det i år. Begge ungene har trening på mandagene, den ene etter den andre, og sistemann er ferdig kl 20. Spørs om alternativene er enten at han får gå etterpå hvis noen kompiser skal, eller at det ikke blir trening den dagen.

For et par år siden hadde jeg hele klassen her på Halloween. Det skjer ikke igjen, for å si det sånn. Men vi gjør nok litt ut av det. Ungene vil ha gresskar, og mumiepølser.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 01:42   #105
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Jeg skal være veldig klein, på biltur, på vei hjem fra rihanna konsert

Men jeg har lyst å stelle i stand halloween fest for Knoll, Tott og klassekameratene, men hvilken dag burde jeg gjøre det?
31 er nemmelig utelukket, synes dere torsdagen før eller torsdagen etter?

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 01:56   #106
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Jeg har også planer om å servere grønne, oransje og svarte pannekaker (og pølsemumier) i slike former.


Og slike muffins

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 09:02   #107
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Hvor er linkt til pølsemumiene igjen? Husker jeg så dem i fjor.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 12:33   #108
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år (2011)?

I fjor leste vi "Hans og Grete" for 5-åringer. Noen tips til hva vi kan lese i år (6-åringer)?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 12:40   #109
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år (2011)?

Hva med en av skrekknovellene til Roald Dahl?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 12:42   #110
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.614
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år (2011)?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

I fjor leste vi "Hans og Grete" for 5-åringer. Noen tips til hva vi kan lese i år (6-åringer)?

Hva med Schluuk?

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 12:45   #111
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år (2011)?

Ja, det var bra tips. Takk. Jeg skal låne begge to på biblioteket!

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 12:46   #112
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.614
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år (2011)?

Ellers pleide jeg å lese fortellinger fra Smågrøss, da jeg var lærer på småtrinnet. Jeg finner den ikke til salg lenger, men den er sikkert tilgjengelig på biblioteket.

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 15:34   #113
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år (2011)?

Jeg laget "monstermat" for Knekten til bursdagen hans i fjor, under litt tidspress. Slenger inn mine to idéer som er enkle å gjennomføre:


Ferdig gele med krokodiller og gummislanger (de ble det kamp om å spise opp).


Langpannesjokoladekake med muffinsedderkopp.

Tror jeg har vist dette i barnebursdagskake-tråden, men bær over med meg.

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 15:44   #114
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år (2011)?

Vi feirer ikke halloween og vi får nok heller ingen på døra her vi bor. Men utrolig morro å se hva dere finner på altså

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 15:55   #115
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år (2011)?

Ah, det var kule og presumptivt enkle spidermuffins. Hva har du farget med? De kan jo lages røde og sorte også, kanskje.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 16:00   #116
Morgaine
Aquademiker
 
Morgaine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 278
Morgaine er litt kulMorgaine er litt kul
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Halloween er, og vil alltid bli, 31. oktober.

Når man velger å feire selv, er opp til hver enkelt, men jeg er streng på at knask eller knep foregår på selve dagen.


Så man går rundt i nabolaget på mandagskvelden?
(Hadde tenkt til å starte en tråd for å spørre om akkurat dette)

__________________
05 & 08
Ikke reserver en plass i hjerte ditt til dem som ikke ønsker å være der. De som ønsker å være en del av livet ditt vil gjøre en innsats for å ta del i det.
Morgaine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 16:07   #117
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Sær og vrang mor (i følge enkelte unger) som jeg er så får ikke ungene gå Halloween, men jeg bruker å ordne en morsom kveld med div. godt å spise og drikke.
Her var det kjempemange gode tips. Tusen takk.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 21:48   #118
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år (2011)?

Dere som inviterer andre barn på halloweenparty hjemme, har dere det på selve halloween? Gir dere da ut godteri til alle som kommer på døren, eller? Ser for meg at det kan bli litt "upraktisk" med party med barn og en haug av barn som i tillegg ringer på døren og vil ha godteri, eller?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 21:52   #119
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år (2011)?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Dere som inviterer andre barn på halloweenparty hjemme, har dere det på selve halloween? Gir dere da ut godteri til alle som kommer på døren, eller? Ser for meg at det kan bli litt "upraktisk" med party med barn og en haug av barn som i tillegg ringer på døren og vil ha godteri, eller?

Nei, hvorfor "upraktisk"? Det måtte da være veldig greit å kombinere - har man party, så har man jo gjerne også godter tilgjengelig som man kan dele ut hvis noen ringer på. Og så kan ungene inne og ungene ute rope bø til hverandre og sånt. (Her hos oss er det ingen som ringer på, så akkurat det har vi ikke trengt å tenke på.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 21:54   #120
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år (2011)?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nei, hvorfor "upraktisk"? Det måtte da være veldig greit å kombinere - har man party, så har man jo gjerne også godter tilgjengelig som man kan dele ut hvis noen ringer på. Og så kan ungene inne og ungene ute rope bø til hverandre og sånt. (Her hos oss er det ingen som ringer på, så akkurat det har vi ikke trengt å tenke på.)

Her er det veldig mye barn. Vi hadde nok et sted mellom 50 og 60 barn i fjor, kanskje enda mer, så det gikk i ett med å åpne døren. Kanskje er det bedre å ha halloweenparty søndagen, om vi først skal ha? Får tenke litt. Usikker på om mine skal gå i nabolaget eller hva. Vi har aldri gjort det før, men har som sagt fått alle andre på døren.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no