Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva skal du gjøre til Halloween i år (2011)?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-11, 14:25   #61
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Oj nå ble jeg inspirert! Den kaka i hovedinnlegget var bare RÅ!!

Når er de store nok til å gå på dørene egentlig?

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 14:30   #62
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.249
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?



Ma­räng­spö­ken

10 - 12 spöken

Ingredienser



2 st äggvitor 1,5 dl strösocker 10 g mörk choklad

Tillagning

1. Sätt ugnen på 100°. Vispa äggvitorna i en rundbottnad skål först på lågt varv några minuter. Öka farten och tillsätt sockret lite i taget.
2. Vispa till en blank fast smet. sätt en slät tyll i en spritspåse och spritsa ut höga toppar på en plåt med bakplåtspapper. Gör små armar genom att nudda dem lätt med ett finger.
3. Grädda mitt i ugnen ca 1 1/2 timme. Låt dem svalna och se till att de står torrt. Smält chokladen och vik ihop en bit smör- eller bakplåtspapper till en strut med pyttelitet hål. Häll i den smälta chokladen och spritsa ut ögon på spökmarängerna. Förvara torrt, helst i låda med lock.

Lagde noe lignende ifjor til stor lykke - enkel moro!

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 14:55   #63
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Å, de hjernemuffinsene var kjempefine! Og spøkelsene til Mamari var skikkelig søte.

Vi hadde en ganske enkel Halloweenfest i år, med et par skolekamerater av Poden med foreldre og søsken. Kanskje vi gjør noe lignende i år.

Tally, å spørre naboene i gården på forhånd var jo en veldig god tanke, det kunne vi også gjort. Jeg kan levende forestille meg at i alle fall et par av dem kunne hatt veldig sansen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 14:57   #64
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Tally, å spørre naboene i gården på forhånd var jo en veldig god tanke, det kunne vi også gjort. Jeg kan levende forestille meg at i alle fall et par av dem kunne hatt veldig sansen.

Det var veldig kult å se Hiawata gå runden første året, han nesten lettet fra bakken i spenning. Jeg syns det var greit å spørre, både slik at noen kunne reservere seg om de ikke ønsket å være med, og for å sørge for at de som syns det var kult hadde litt godis.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 14:57   #65
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Spøkelsesmarengs og hjernemuffins med navneskilt er på min liste i år!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 15:06   #66
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Hvordan lages hjernemuffins?

Nå kom jeg på en ting som jeg skal lage å sette på bordet i Halloweenbursdagen. Skal ta en kålhode og ta svart eller orange silkepapir rundt og stille masse grillspyd/pinner nedi med forskjellig gotteri tredd på. Da kan en sikkert lage det litt morsomt med skummelt gotteri og diverse også. Kan jo ta sånne salte dødningehoder og sette på toppen av pinnene f.eks.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 15:11   #67
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Tallulah har linket til en oppskrift, ellers er det jo bare å bruyke en hvilken som helst muffinsoppskrift og pynte med f.eks. ostekrem som sprøytes som på bildet. Jeg tenker jeg lager dem med gulrotkakedeig og ostekrem fra R.O.O.M-oppskriften.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 15:12   #68
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Jeg må nesten vise denne i år også. I år skal jeg prøve.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs

Sist redigert av amo : 09-01-15 kl 15:09.
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 15:21   #69
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Jeg har også sjekket med kjente i nærheten om det er greit at jentene kommer. Sørger for at vi stort sett går til andre med barn i samme alder som vi kan regne med at er med på spøken.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 15:24   #70
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Hvordan lages hjernemuffins?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Tallulah har linket til en oppskrift, ellers er det jo bare å bruyke en hvilken som helst muffinsoppskrift og pynte med f.eks. ostekrem som sprøytes som på bildet. Jeg tenker jeg lager dem med gulrotkakedeig og ostekrem fra R.O.O.M-oppskriften.

Jepp. Her her direktelinken til hjernemuffinsene. De er laget av sjokolademuffins med meregue-buttercream.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 15:26   #71
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Den så god ut, men blir for høy dose rått egg i den kremen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 15:30   #72
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Det stemmer det, sønnen din skal ikke ha egg. Ostekrem funker nok minst like bra.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 15:33   #73
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Den så god ut, men blir for høy dose rått egg i den kremen.

Bare bruk vanlig smørkrem. Wilton sin oppskrift på "Class room buttercream", tror jeg den heter, er god å sprøyte med.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 15:33   #74
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Åh, her var det mye bra!

Vi skal nok bort på Halloween som vanlig, men jeg tar med litt snacks tenker jeg. Muffins og spøkelser eller kake blir nok bra. Gleder meg!

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 15:44   #75
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Denne var også kul!







Og der tror jeg at jeg fant årets halloween-kake:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 15:49   #76
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Se disse søtingene:


Bloggen I am baker er virkelig fantastisk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 16:06   #77
Intrigue
Superduperaktiv
 
Intrigue sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 507
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Jeg ga opp Halloween fest og feiring pga mye motstand, men i år håper jeg å kunne delta på et arrangement i regi av en forening. Jeg digger halloween

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 16:18   #78
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Me feirer egentleg ikkje Halloween, og ingen barn i nabolaget går knask eller knep. Det er så mange gamle rundt her, og dei har lite å by barna utenom julebukktider. Eg holder også ein knapp på julebukk, men Halloweenfest uten knask eller knep er ok. No vil storesøster ha fest på bursdagen sin med "skummel mat", kostymer og pynt, er det teit å kjøre slik fest nesten 2 veker etter Halloween?

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 16:19   #79
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Prinsesskjoleformen; hvis man har en barbie å avse så kan man jo bare lage henne helt zombie! Med sort kjole.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 16:22   #80
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Godt forslag, emm, men jeg er ikke skråsikker på om 7 år gamle gutter ser ironien med en dukke uansett.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no