Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva skal du gjøre til Halloween i år (2011)?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-11, 20:33   #201
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år (2011)?

Elinblu og Salt: For en fantastisk kake!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 20:54   #202
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år (2011)?

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Å dæken... de var nesten litt på kanten.... Ja, da må jeg lage dem! Tusen takk!!

Ikke sant?
Jeg skulle ønske jeg kunne lage like fine kaker som Salt. Da skulle jeg laget en sånn:

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 22:41   #203
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år (2011)?

Oooh! Synd jeg allerede har bestemt meg for hvilken kake jeg skal bake til lørdag.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 09:11   #204
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år (2011)?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Har du lenke til oppskrift? Fant den ikke på siden hennes (men jøss så mye annet rart det var der).

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 11:08   #205
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år (2011)?

Jeg er i gang! jeg har bakt denne:


Jeg har skåret ut årets Jack-o-lantern og koker nå store mengder gresskar som skal bli suppe til glade gjester etterpå. Også skal jeg lage mumie-pølser og avkuttede pizza-fingre, før jeg kler meg ut som ond og blodig sykepleier og ønsker gjestene velkommen. Pøbelprinsessen slipper unna nesten alle forberedelsene fordi hun er på generalprøve med korpset sitt hele dagen. Men når hun kommer hjem, skal hun kle seg ut som heksefe og dekke bordet.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 11:20   #206
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år (2011)?

De pizzafingrene, putter du noe inni de? Jeg ser det bare er deig, mandel og ketchup i oppskrifta. Lurer på om det går an å ha noe slags fyll inni dem?

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 11:52   #207
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år (2011)?

Å, jeg gleder meg til neste år, da har vi hage!

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 11:59   #208
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.389
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år (2011)?

Jeg er også i gang. Jeg har kyllingvinger til marinering så at de blir flaggermusvinger, fyllt dadlene og gjort dem til kakkerlakker og gjort pizzadeig. Herremannen har ordnet mandlene så at de kan bli heksenegler på pølsene, han har knust orekjeks til desserten, hatt sjokaldeprikker på marshmallows så at det ser ut som spøkelser samt satt dem på pinner og ordnet med lapper der det står hva det er for noen mat.


Sist redigert av Pelen : 29-10-11 kl 14:27.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 12:43   #209
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år (2011)?

Opprinnelig lagt inn av Tranquil, her.

De pizzafingrene, putter du noe inni de? Jeg ser det bare er deig, mandel og ketchup i oppskrifta. Lurer på om det går an å ha noe slags fyll inni dem?

Jeg har tenk å kjevle ut en avlang leiv, ha litt ost og pepperoni inni sammen med ketchup, rulle sammen, sette på mandelnegler, dele og steke. Rapport følger når jeg ser hvordan det funker.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 13:33   #210
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år (2011)?

Pøbelsara, den var flott!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 13:34   #211
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år (2011)?

Guri så smart, Pelen. Neste år blir det flaggermusvinger her også.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 15:04   #212
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år (2011)?

Da har jeg laget melon-hjerner, avrevne fingre av kransekake og ekle dyr i gele. Alt inspirert av denne tråden, og dere kreative damer! Tusen takk.
Skal se om jeg ikke får lagt inn noen bilder også av herligheten. Fingrene var så livatte at besøket vårt i formiddag rett og slett ikke ville smake

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 18:31   #213
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år (2011)?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg har tenk å kjevle ut en avlang leiv, ha litt ost og pepperoni inni sammen med ketchup, rulle sammen, sette på mandelnegler, dele og steke. Rapport følger når jeg ser hvordan det funker.

Spennende, følger spent med for å se hvordan de blir

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 19:58   #214
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år (2011)?

Jeg går glipp av det meste av halloween-feiringa med barna i år. Jeg har skjært ut gresskar, og laget gresskarmuffins. Det blir med det. Skulle ønske jeg hadde tid og overskudd til å ta den helt ut!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 20:30   #215
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år (2011)?

Lekker kake Pøbelsara!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 21:49   #216
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år (2011)?

Vi tar en begrenset feiring i år fordi mannen er bortreist og jeg har bihulebetennelse. Men vi har skåret ut gresskar i kveld, ungene og jeg, og det var kos. Her er lyktene våre:




På mandagskvelden blir det knask eller knep-runde for eldstemann, mens jeg og minstemor skal kle oss ut i heksekostymer og stå klare til å ta i mot unger på døra. Tar kanskje en runde med henne i nabolaget også.

Halloween er kos! Mannen har fått streng beskjed om at til neste år må han markere det tydelig i kalenderen så han ikke tar noen jobboppdrag den dagen.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 21:57   #217
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år (2011)?

Jeg har lagd mumiepølser, avskårne fingre og frosset fargede isbiter med edderkopper inni. I morgen skal jeg lage mere.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 22:19   #218
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år (2011)?

Vi har nå sendt gjestene hjem og det var skikkelig gøy! Alle hadde kledd seg ut, og maten ble veldig god. Pizzafingrene hevet seg litt vel mye, men de ble gode da, selv om de så rimelig hovne ut.
Og kaken min ble faktisk superfin. god var den også, men gudhjelpemeg så mektig.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 10:39   #219
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år (2011)?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Du kan ikke bare vise frem, du må fortelle hvordan!

Aiai! Det skal jeg.


Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.



Gravene er laget av sjokoladepudding i små posjonsglass. Når puddingen er stivnet knuser man oreokjeks og strør på toppen av puddingen. Prikken over ien er en gelemark og gravstøtter laget av sjokoladekjeksdeig. Pepperkaker med hvite meliskors på kan også benyttes slik vi gjorde i år på godterigravene under.




De avkappede heksefingrene lager du av ferdig kjøpt kransekakedeig og skåldede mandler. Rull deigen i en lang pølse, kutt i passende fingerlengder, legg på en skolled mandel som negl. Stek etter anvisningen på pakken og når fingrene er avkjølte pensel man på litt rød konditorfarge. Spøkelsene er marsmellows som er satt på grillspyd og øynene er av smeltet sjokolade.


Sist redigert av Heiko : 30-10-11 kl 10:46.
Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 10:52   #220
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år (2011)?

Her kommer flere bilder av noe av det vi laget til Halloweenfesten barna hadde i går.

Muffins, som ungene pyntet selv ut fra bilder vi fant på nett.





Marengsspøkelser


Mumikake. Sjokoladekake som er skjært i biter, stablet opp limt sammen med masse sjokoladefyll og rundt det hele er det marsipanstrimler.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no