Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Alkohol på julaften?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-10, 20:39   #21
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alkohol på julaften?

Jeg drikker ikke alkohol. Mannen tar seg kanskje en øl til maten.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 20:40   #22
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol på julaften?

Ja.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 20:40   #23
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alkohol på julaften?

Har aldri vært vant til at det drikkes alkohol på julaften. Drikker ikke på julaften, og heller ingen andre dager i året.

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 20:40   #24
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alkohol på julaften?

For meg er alkohol en naturlig del av et festmåltid. Jeg drikker utrolig lite og mesteparten av den flasken jeg åpner julafte helles nok ut, men for meg er det høytid.

I år blir det nok bare oss tre, men desto viktigere å beholde høytidstemningen.

Mazungen har etter det hun selv sier aldri opplevd noe ubehag med voksne og alkohol.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 20:42   #25
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alkohol på julaften?

Mann og svigermor tar nok øl og akevitt til maten, jeg pleier å drikke jule-Munkholm.
Den er jo like god som alkoholholdig øl uansett, og jeg merker alkoholen ganske fort og liker virkelig ikke tanken på å stelle og legge barna i påvirket tilstand.
Etter at ungene har lagt seg, blir det tradisjonelt en konjakk.
Flatfylla lar vi være til vi har barnefri.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 20:42   #26
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alkohol på julaften?

Om vi er hos svigers, tar en av oss et glass vin eller en øl, er vi hjemme så kan begge ta et glass med alkohol.
I år skal vi til min søster, der vet jeg ikke om det blir servert noe alkohol.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 20:44   #27
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol på julaften?

Øl og akevitt hører til juleribba når vi feirer med min familie. Hos sambos bos familie drikker man så og si aldri alkohol.

Jeg drikker helst brus eller vann til maten, så for meg har det ingenting å si, men jeg skjønner veldig godt de som føler at julemiddagen blir halvveis uten øl og akevitt.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 20:45   #28
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alkohol på julaften?

Ja. Vi drikker øl og akevitt eller vin til maten.

Da vi feiret med mannens storfamilie og sov borte droppet jeg alkoholen til meg selv. Men det var heldigvis virkelig ingen grunn til å være bekymret for den utvidete svigerfamilien.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 20:45   #29
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alkohol på julaften?

Ja. Øl og akevitt til maten, "noget attåt" til kaffen. Og sikkert et glass sherry til de som vil ha (pappa) som velkomstdrink. Men det er jo ikke noe fyllefest.

Jeg har vokst opp med øl og akevitt hver jul (de voksne da, ikke barna), men kan ikke huske at noen har blitt fulle noen gang.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 20:46   #30
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alkohol på julaften?

Jeg pleier å ta ett glass vin og en akkevitt til maten, om mannen ikke kjører gjør han det samme.
Ehh.. mannen tar øl til maten ikke rødvin.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 20:48   #31
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alkohol på julaften?

Ja, juleøl og akevitt til maten.
Etter pakkeåpning, når ungene er i seng, drikker jeg gjerne et glass vin eller to.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 20:48   #32
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alkohol på julaften?

Fram til nå har jeg ikke drukket på julaften, og jeg tror nok ikke jeg kommer til å drikke denne julaften heller. Men det serveres rødvin og øl til maten, og en konjakk til kaffen, og det syns jeg er helt greit, det er ikke snakk om noe fyll.

Det er dog mulig jeg tar meg et glass vin eller likør når vi er kommet hjem til oss selv og ungene har lagt seg.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 20:50   #33
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol på julaften?

Vin til maten og sherry til kaffen eller konjakk eller noe sånt. Sånn var det i min oppvekst og det opplevde jeg som uproblematisk, det samme gjorde mannen så vi ser ingen grunner til å la være.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 20:51   #34
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alkohol på julaften?

Nei, vi drikker ikke alkohol på julaften, men dem vi er hos drikker nok både øl og akevitt til ribbemåltidet. Helt ok for oss, selvsagt, det er ikke snakk om fyll eller tydelig beruselse.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 20:51   #35
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alkohol på julaften?

Jeg må ha ha akevitt til ribba. Kan spise mye mer svor uten å få vondt i magen. Juleøl kommer også til å stå på bordet. Mannen kommer sikkert til å servere sin svigerfar konjakk til kaffen.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 20:52   #36
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol på julaften?

Jepp. Vin til maten, vin utover kvelden og ingen blir fulle eller beruset.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 20:54   #37
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol på julaften?

Øl og akevitt til maten, kanskje litt vin litt senere. Og jeg har vært gravid de to siste julaftenene, så jeg gleder meg til det. Det er veldig begrensede mengder, og ingen blir påvirket.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 20:56   #38
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.974
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol på julaften?

Ja, vin til mor og meg, øl til mann og far. Etter pinnekjøttet er jeg tørst som et bybud, så da blir det vann resten av kvelden.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 20:56   #39
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alkohol på julaften?

Ja, jeg drikker øl/vin til maten og en cognac/likør til kaffen. Gubben liker ikke alkohol til mat, så han pleier å droppe det helt.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 20:57   #40
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol på julaften?

Det hender vi drikker vin eller øl til maten. Ingen blir merkbart påvirket. Nå har jeg desverre arvet min fars allergi mot alkohol tydeligvis, så jeg nyser og nyser. Derfor dropper jeg alkohol i det hele tatt oftere og oftere.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no