Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Verdens dyreste cookie-oppskrift

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-20, 15:50   #121
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens dyreste cookie-oppskrift

Den historien sto i avisa for en del år siden, jeg klippet den ut for oppskriften. Formodentlig på tidlig nittitall. Det var da jeg opererte med oppskriftsbok. En professor med datter spurte om oppskriften, fikk beskjed om at den kostet 2,50, og ble trukket for 250 USD. (Fikk ikke lastet opp i bedre oppløsning, sorry).

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 134FFD95-B6C3-4976-9EF2-CE1920CCDEA6.jpg (20,1 KB, 43 visninger)
Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-20, 00:38   #122
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens dyreste cookie-oppskrift

Jeg ble også inspirert! Jeg tror sjokoladen var det siste puffet over i de evige blender-marker for blenderen, men cookiesene ble godkjent! Seige og myke i midten!

Men: Deigen vår ble litt tørr. Den hang ikke sammen i det hele tatt. Vi klarte å legge opp deig i passe doser på brettet, og da de hadde kjølnet så hang de heldigvis sammen. Men de smeltet ikke like mye utover brettet som jeg er vant til med andre oppskrifter.

Jaja, tre poser med kakedeig-smuler i fryseren, de blir nok til kjeks selv om det ikke var mulig å lage deig-pølse av dem.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-20, 01:19   #123
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens dyreste cookie-oppskrift

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg ble også inspirert! Jeg tror sjokoladen var det siste puffet over i de evige blender-marker for blenderen, men cookiesene ble godkjent! Seige og myke i midten!

Men: Deigen vår ble litt tørr. Den hang ikke sammen i det hele tatt. Vi klarte å legge opp deig i passe doser på brettet, og da de hadde kjølnet så hang de heldigvis sammen. Men de smeltet ikke like mye utover brettet som jeg er vant til med andre oppskrifter.

Jaja, tre poser med kakedeig-smuler i fryseren, de blir nok til kjeks selv om det ikke var mulig å lage deig-pølse av dem.

Da trenger den litt mer fuktighet. Google "why is my cookie dough too dry" eller "why does my cookie dough crumble" for tips og råd

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-20, 01:26   #124
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Verdens dyreste cookie-oppskrift

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg ble også inspirert! Jeg tror sjokoladen var det siste puffet over i de evige blender-marker for blenderen, men cookiesene ble godkjent! Seige og myke i midten!

Men: Deigen vår ble litt tørr. Den hang ikke sammen i det hele tatt. Vi klarte å legge opp deig i passe doser på brettet, og da de hadde kjølnet så hang de heldigvis sammen. Men de smeltet ikke like mye utover brettet som jeg er vant til med andre oppskrifter.

Jaja, tre poser med kakedeig-smuler i fryseren, de blir nok til kjeks selv om det ikke var mulig å lage deig-pølse av dem.

Hva slags egg brukte du? Ofte er oppskrifter basert på egg i størrelse L.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-20, 18:53   #125
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens dyreste cookie-oppskrift

Takk for tips, begge to. Da kan jeg jo trikse litt med kakedeig-smulene når jeg tiner dem igjen. Jeg kunne nok med fordel tatt litt for lite enn litt for mye mel, og størrelsen på eggene hadde jeg ikke noe forhold til.

Jeg testet en kjeks til lunsj i dag. Var redd den skulle ha blitt for tørr, men den var nydelig! ��


Sist redigert av Timar : 04-05-20 kl 19:41.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-20, 19:11   #126
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens dyreste cookie-oppskrift

Mine ble ikke bra før jeg økte til tre egg, og 240 gram smør.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-20, 21:53   #127
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens dyreste cookie-oppskrift

Er det 6 dl hele havregryn som deretter males, eller skal det være 6 dl havremel?
Jeg skal lage disse til helgen. De ser magiske ut!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-20, 23:26   #128
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens dyreste cookie-oppskrift

Havregryn sies det i tråden tidligere et sted.

jeg har hatt lyst på hjemmelagete cookies siden før påske, men har besinnet meg, men aaaah.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-20, 00:12   #129
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens dyreste cookie-oppskrift

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Er det 6 dl hele havregryn som deretter males, eller skal det være 6 dl havremel?
Jeg skal lage disse til helgen. De ser magiske ut!

Jeg bruker havremel.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-20, 00:31   #130
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens dyreste cookie-oppskrift

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Er det 6 dl hele havregryn som deretter males, eller skal det være 6 dl havremel?
Jeg skal lage disse til helgen. De ser magiske ut!

Jeg malte 6 dl havregryn. Min deig ble som sagt litt tørr, men det skyldes nok for mye hvetemel, men likevel ble det nydelige cookies av den!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-20, 00:45   #131
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens dyreste cookie-oppskrift

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg ble også inspirert! Jeg tror sjokoladen var det siste puffet over i de evige blender-marker for blenderen, men cookiesene ble godkjent! Seige og myke i midten!

Men: Deigen vår ble litt tørr. Den hang ikke sammen i det hele tatt. Vi klarte å legge opp deig i passe doser på brettet, og da de hadde kjølnet så hang de heldigvis sammen. Men de smeltet ikke like mye utover brettet som jeg er vant til med andre oppskrifter.

Jaja, tre poser med kakedeig-smuler i fryseren, de blir nok til kjeks selv om det ikke var mulig å lage deig-pølse av dem.

En bøtte vaniljeis, tin litt, ha i smuler og rør rundt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-20, 07:42   #132
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens dyreste cookie-oppskrift

Jeg har aldri helt fått til cookies, men siden det er så godt, har jeg lyst til å prøve denne oppskriften en dag været er innevær.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-20, 09:56   #133
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens dyreste cookie-oppskrift

Jeg har bakt en haug av disse hver jul siden oppskriften sto på trykk i Aftenposten for sikkert over 20 år siden. Jeg har aldri opplevd at deigen har blitt for tørr, og har aldri hatt i mer egg eller smør. Tar 216 gram smør og ikke 200 som den norske oppskriften er forenklet til. Men gang vi skulle ha felles baking hos en venninne hadde hun lagd denne deigen klar på forhånd. Og da var den altfor tørr og smuldrete, det ble ikke bra selv om vi prøvde å redde den med ekstra egg og smør. Jeg vet ikke om det var det som gjorde forskjellen, men hun hadde brukt Melange og ikke meierismør. Men jeg tror det må ha vært for mye mel også.

Melmengden (også på havremelet) er oppgitt i desiliter og ikke gram, så der er det rom for litt feil.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-20, 19:09   #134
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens dyreste cookie-oppskrift

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Havregryn sies det i tråden tidligere et sted.

jeg har hatt lyst på hjemmelagete cookies siden før påske, men har besinnet meg, men aaaah.

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg bruker havremel.

Er det rart jeg lurer?!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-20, 19:26   #135
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens dyreste cookie-oppskrift

Står jo i oppskriften, da:

6 dl havregryn som skal finmales i «blender» eller matmølle,til havremel.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-20, 21:51   #136
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens dyreste cookie-oppskrift

Da er N-M konkurs, la oss alle bake cookies i helgen.

https://www.tv2.no/nyheter/11432997?...le&ref2=widget

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no