Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-13, 22:40   #301
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er helt sjokkert over at det faktisk skal være en PLIKT å være "med" - å åpne, å dele godteri, å for ALL del ikke si at man ikke feirer. Ungene må jo for GUDS skyld ikke få følelsen av at de har gjort noe GALT, stakkars søte små, om de ikke har klart å få med seg den VELDIG enkle regelen om at avslåtte lys = ikke ringe på. Det er en skikkelig småbarnsboble, altså.

Gamle folk som må stavre seg ned trapper og uforberedt (ja, for det kan man faktisk være hvis man ikke har små barn) åpner døra for det de tror er et hyggelig besøk, og møter liksminkede unger som brøler noe uforståelig for dem...

Jeg håper at det etter hvert etablerer seg en sedvane som den som er her i vårt nabolag: det er de som vil ha besøk som må gjøre noe aktivt for å "invitere" til det, ved å sette ut lykter eller gresskar. De som ikke vet om tradisjonen/ikke vil/er syke/har småbarn som er redde for maskene/er midt i legginga av 2-3 unger de ikke vil ha vekket akkurat når de sovner/har angst/er fyllesyke/ikke liker unger/whatever, kan få slippe.

Jeg er vel mer sjokkert (eller nei mer sånn avslepet gååååddd folk ass) over st noen kan mene sterkt ene eller andre veien.

Jeg synes det er en veldig grei regel at man går bare der det er signalisert (det praktiserer vi) og samtidig så har jeg seriøst problemer med å skjønne at det
1) er et problem å skjønne at man bare ringer på der det er signalisert, såpass skjønner barn
2) et problem å holde småbarn unna når det kommer noen på døra , om noe. Ikke skjønner regelen (jeg har gjort det to år på rad, og seriøst, det er ikke noe problem sånn i virkelighetens skala over tragedier)
3) et problem å svafe hyggelig uansett.

Om man hadde fått gangren og måtte amputere av å få zombie på døra, eller pådratt seg akutt leukemi av å bli møtt med sur gammel person, vel det hadde skapt irritasjon hos meg. Ellers ikke.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 22:43   #302
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er vel mer sjokkert (eller nei mer sånn avslepet gååååddd folk ass) over st noen kan mene sterkt ene eller andre veien.

Jeg synes det er en veldig grei regel at man går bare der det er signalisert (det praktiserer vi) og samtidig så har jeg seriøst problemer med å skjønne at det
1) er et problem å skjønne at man bare ringer på der det er signalisert, såpass skjønner barn
2) et problem å holde småbarn unna når det kommer noen på døra , om noe. Ikke skjønner regelen (jeg har gjort det to år på rad, og seriøst, det er ikke noe problem sånn i virkelighetens skala over tragedier)
3) et problem å svafe hyggelig uansett.

Om man hadde fått gangren og måtte amputere av å få zombie på døra, eller pådratt seg akutt leukemi av å bli møtt med sur gammel person, vel det hadde skapt irritasjon hos meg. Ellers ikke.

Hvis alle diskuterer ut fra at det bare kommer småbarn så skjønner jeg litt mer, for jeg tror heller ikke at utkledde sjuåringer greier å skremme så mange. Men de største har jo omtrent voksen størrelse.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 22:48   #303
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvis alle diskuterer ut fra at det bare kommer småbarn så skjønner jeg litt mer, for jeg tror heller ikke at utkledde sjuåringer greier å skremme så mange. Men de største har jo omtrent voksen størrelse.

Nei,jeg mener de av oss som står på badet med en to/treåring når det kommer noen.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 22:51   #304
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nei,jeg mener de av oss som står på badet med en to/treåring når det kommer noen.

Min var fem og jeg hadde ikke fått med meg hva som skjedde før han gikk ut. Og det er vel minst like mange eldre som er redde.

Men jeg er enig med deg i at hvis hovedregelen er at de som feirer feirer og de andre får fred, så er det lett å akseptere bomringing ().

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 00:33   #305
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Jeg tenker IKKE åh, de stakkars arme barna, tankene mine går til voksne mennesker og deres oppførsel. Klart det ikke er noe tvang eller obligatorisk over halloweenfeiringen, men det må da være fullt mulig å mene noe om disse menneskene uten at det er et stort problem av den grunn eller betyr at man bor i en småbarnsboble? Jeg mener mangt om mye, jeg, spesielt hvis det dukker opp en tråd på fp om det. Og jeg synes det er noe litt grinebittert (hvis ikke det er et ord allerede, har jeg lagd det nå) når folk slår av utelys eller moraliserer (om tonen er enda så høflig) overfor barna at de ikke feirer halloween. Jeg skjønner at man ike gidder å åpne døra ørtifjørti ganger hvis man ikke har godteri eller interesserer seg for det, men å åpne døra og så demonstrere for barna at man tar avstand fra sånt, synes jeg er teit. Jeg mener likevel at det skal respekteres, og barna mine vil (fra nå av nå som jeg er klar over regelen) holde seg unna hus med slukkede utelys, men om de har fått høre noen ord om hva den enkelte mener om feiringen de har nedtelling til i lang tid, tåler de det uten problemer. Men jeg mener at det er synd å nekte sine egne barn sin plass i feiringen på bakgrunn av grunne prinsipper og overbevisninger om at handelesstanden er opphavet til alt som er ondt her i verden.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 00:59   #306
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.378
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er helt sjokkert over at det faktisk skal være en PLIKT å være "med" - å åpne, å dele godteri, å for ALL del ikke si at man ikke feirer. Ungene må jo for GUDS skyld ikke få følelsen av at de har gjort noe GALT, stakkars søte små, om de ikke har klart å få med seg den VELDIG enkle regelen om at avslåtte lys = ikke ringe på. Det er en skikkelig småbarnsboble, altså.

Gamle folk som må stavre seg ned trapper og uforberedt (ja, for det kan man faktisk være hvis man ikke har små barn) åpner døra for det de tror er et hyggelig besøk, og møter liksminkede unger som brøler noe uforståelig for dem...

Jeg håper at det etter hvert etablerer seg en sedvane som den som er her i vårt nabolag: det er de som vil ha besøk som må gjøre noe aktivt for å "invitere" til det, ved å sette ut lykter eller gresskar. De som ikke vet om tradisjonen/ikke vil/er syke/har småbarn som er redde for maskene/er midt i legginga av 2-3 unger de ikke vil ha vekket akkurat når de sovner/har angst/er fyllesyke/ikke liker unger/whatever, kan få slippe.

Jøsses ... ingen har sagt at det er en PLIKT å være med. Da tror jeg du får lese en gang til. Det er helt greit å ikke være med. Jeg for min del er veldig streng med mine unger på at det ikke er lov å ringe på der utelampa er slukket, og hvis ingen åpner første gang de ringer på der det er lys, så går de bare videre, de får ikke ringe på mange ganger. Det eneste jeg sier er at det kan virke noe surmaget om man opplyser om at man ikke feirer, og forklarer barna at utelampen viser det. Litt mer enn om man bare dropper å åpne (etter den første gangen da man ikke var klar over at det var halloween selvsagt), eller bare forteller at man ikke har kjøpt inn noe. Det er hverken forbudt eller skadelig å bli oppfattet som surmaget.

Hvis det sjokkerer deg så er du passe sart.

Men at noen kan se på dette som en SÅ big deal, det at ungene løper rundt denne ene gangen i året, det sjokkerer meg nesten litt. Det er da bare å slokke utelampa, la være å åpne døra, og holde ut de tre-fire timene det gjelder (er det ikke mellom 18 og 21 man skal gå helst?). Så er det et helt år til neste gang. SÅ fælt er det da ikke.

Og hva småbarnsboble angår - det er ikke bare småbarnsmødre som lever i bobler gitt. Jeg er langt forbi både russefeiring og studentliv, likevel gleder jeg meg på studentenes vegne når det er fadderuke, eller UKA. Jeg synes det er gøy med alle mulige banale sprell fra russen, og har høy toleransegrense for deres bråk de to-tre ukene i året det er aktuelt. Jeg er definitivt ferdig med å ha babyer, men klarer likevel ikke å irritere meg over barseldamer som tar stor plass med vogner og ammer på kafé. Fordi jeg husker hvordan det var.

Mange som ikke har den evnen tydeligvis, og som mener at så snart de er ferdige med en livssituasjon så kan man le litt overbærende av dem som er der nå, og klage fordi det ikke passer en like bra lenger. Og bli overrasket over at man da blir oppfattet som negativ.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 03-11-13 kl 01:53.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 08:19   #307
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

*venter på Candy ang russen*

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 09:02   #308
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.234
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?




__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 09:03   #309
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

For både russ og Halloween forventer jeg oppførsel.
Jeg har ikke særlg høy toleranse for noen som oppfører seg dårlig og bruker feiringer som alibi. Det gjelder forresten også julebordsfylla.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 09:04   #310
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.234
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Jeg har jo faen meg kjøpt en øy for å ha et sted å sove mens de gjør sine banale, uskyldige sprell i hagen min.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 09:12   #311
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.378
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

For både russ og Halloween forventer jeg oppførsel.
Jeg har ikke særlg høy toleranse for noen som oppfører seg dårlig og bruker feiringer som alibi. Det gjelder forresten også julebordsfylla.

Enig. Heldigvis oppfører de fleste seg. Men noen få må alltid ødelegge for de mange.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 09:14   #312
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

For både russ og Halloween forventer jeg oppførsel.
Jeg har ikke særlg høy toleranse for noen som oppfører seg dårlig og bruker feiringer som alibi. Det gjelder forresten også julebordsfylla.

Spørsmålet for halloween er hva som er grei oppførsel synes jeg. Det er vel der jeg egentlig ikke synes det er greit å ha på seg skrik-maske og ringe på hos de som ikke åpenbart er med på leken.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 09:22   #313
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Spørsmålet for halloween er hva som er grei oppførsel synes jeg. Det er vel der jeg egentlig ikke synes det er greit å ha på seg skrik-maske og ringe på hos de som ikke åpenbart er med på leken.

Nei det er ikke god oppførsel.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 09:42   #314
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

For både russ og Halloween forventer jeg oppførsel.
Jeg har ikke særlg høy toleranse for noen som oppfører seg dårlig og bruker feiringer som alibi. Det gjelder forresten også julebordsfylla.

Veldig godt sagt. Jeg syns det er hyggelig at både barn, unge og eldre feirer og er glade, men jeg forventer at de oppfører seg ordentlig mot folk og hverandre og følger spilleregler. God, gammaldags folkeskikk er en grei ting.

Og igjen, kjepphesten min, når det kommer til unga, for jeg har en merkelig tro på at de aller fleste "ordentlige" voksne springer ut fra "skikkelige" unger - unger som følges opp hjemmefra, av foreldre som lærer dem hvordan man oppfører seg ute i samfunnet. Og når det da kommer til Halloween - veit man at barnet kan ha en utfordring mht sosiale koder, eller veit man at barnet har venner som har slike utfordringer, så ta for søren ansvar og vær kip nok til å dasse bak og holde oppsyn med dem.

(Med høyde for alle eventuelle "det gikk da bra med meg, til tross for- alternativer. )

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 09:57   #315
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.378
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Må vi diskutere om det er greit eller ikke med dårlig oppførsel? Er ikke det åpenbart?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 10:00   #316
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Må vi diskutere om det er greit eller ikke med dårlig oppførsel? Er ikke det åpenbart?

Det er helt klart ikke åpenbart hva som er god og dårlig oppførsel.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 10:14   #317
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Ugrei oppførsel og bølling er ikke greit. At en gjeng småunger ikke er klar over at alle reglene klarer jeg bare ikke å se på som dårlig oppførsel.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 10:16   #318
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Som med alt annet er det forskjell på småunger og store unger, men små unger er som regel ledsaget av voksne. Men små barn er ofte ikke så skumle at det gjør noe.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 10:18   #319
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.915
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Det er jeg enig i Skremmern. Men at en voksen, på en hyggelig og ordentlig måte, forteller dem om reglene, det klarer jeg heller ikke å se at er dårlig oppførsel.

Jeg synes at barn fortjener litt hjelp til å oppføre seg ordentlig. Og å lære å ta hensyn til andre er en god ting.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 11:15   #320
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Det er ikke dårlig oppførsel, men det er å ikke skjønne/bryte regler, og da syns jeg det er helt strålende at voksne gidder å forklare dem reglene. På en hyggelig måte. (Jeg syns generelt man skal legge til en god klump sukker i stemmen når man snakker til andre barn i forhold til sine egne, for det å bli irettesatt av fremmede er ganske rystende for mange av dem, samme hvor mildt det er).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no