Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-11, 17:20   #141
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?

Jeg tenker at det har å gjøre med hvor nært forhold man har til de man får gavene fra.
Jeg tillater meg å bli lei meg hvis jeg får noe rart eller noe helt off-size av noen jeg anser som nærmeste familie. Er det sokkene fra grandtanta (som ikke ser barna mer enn en gang i året) som ikke passer i det hele tatt, er jeg ikke noe nøye på det.

Mine foreldre spør etter ønskeliste hvert år, og vil ha størrelser spesifisert. Svigers liker å finne på gaver selv og det blir som regel veldig bra - bortsett fra 4-årsgaven til Brun som ble vinterdress nr. 3. Akkurat sånne ting synes jeg det er fornuftig å spørre mottakeren(s foreldre) om er lurt eller ikke.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 18:48   #142
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Mine barn fikk mange gaver til jul. Det får de alltid. De likte absolutt alt, og absolutt alt var riktig merke, riktig størrelse og akkurat som de ønsket.

Det blir nemlig det når de eneste de får gaver fra er allium, Drammen og meg. Pluss noen twistposer de bytter med kompiser.

Jeg tenker at det hadde vært litt hyggelig å kunne flire godt av å se fjortisen skulle tråkke syvogførr-føttene ned i ullsokker størrelse fjorten år og tenke at jammen har tante bommet på skostørrelsen i år. Men her i huset blir det ikke sånn, for tante sender ikke gave. Ikke bestemor heller. Eller bestefar.

(Det er lov å være skuffet over gaver likevel. Men når ungene står og griner og går i oppløsning over at gavene må byttes til riktig størrelse så er det på tide å snakke litt alvorlig med dem, tenker jeg.)

Du kan gjerne sende meg ønskeliste i forbindelse med neste bursdag eller jul, jeg garanterer at det blir i feil størrelse, feil farge, og at pakken kommer to uker for seint. Hvis jeg får ånden over meg kan det til og med hende at jeg strikker noe selv. Siden jeg aldri strikker etter oppskrift blir det som regel meget underholdende plagg. For eksempel sprader litjtausa rundt i en ullkjole jeg strikket som barselsgave til ei venninne. Den er litt vid i halsen, men veldig fin.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 14:16   #143
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?

Vi hadde gaveåpning i går, og stort sett passet det meste, det eneste var genseren storebror fikk fra oldefar som gjerne kunne vært en størrelse større. Det er ingen stor krise, men det er litt dumt at lapper er tatt av slik at å bytte er umulig. Men pytt, pytt, storebror har en lillebror som kan arve. Mine barn får ikke gråteanfall av at noen av klærne ikke passer, jeg tror de ikke tenker så mye over det rett og slett.

Jeg syns selvfølgelig det greieste er om man får spørsmål om størrelser, men det er jo ingen krise.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 20:32   #144
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.554
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Her er jeg også. I tillegg er det kjedelig at nesten ALT man får må byttes, barn vil jo gjerne prøve og ha på seg alt når de får noe. (Jeg husker tilbake at jeg syns det var veldig artig selv)
Jeg har et familiemedlem som er sånn - kjøpt på salg for "hundre" år siden, kan ikke byttes, feil størrelse og prislappen står på. Hvert år. Og jeg blir oppgitt, for det blir kjøpt så mye (unnskyld) skit at jeg fatter ikke hvorfor - det blir bare slengt med i gavene. I år: babylue til 4-åringen, blant annet.
Det er ikke verre enn å spørre etter størrelser! Eller til tantebarnet mitt på 10 år: Klær str 6 år.
Jeg klarer faktisk å hisse meg opp over sånn.

Mannen hadde snakka med dette familiemedlemmet, hvorpå hun hadde spurt om klærne passet. Lua til 4-åringen hadde hun kjøpt på Nille, den var jo så billig. Jaja. Selv om den var femten nummer for liten.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no