![]() |
#1 |
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() BruktbilHvilke triks er dere kjent med at bruktbilselger bruker for å få til salg?
![]() |
#2 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: BruktbilDe kan finne på å lyve litt om hvor mange servicer bilen har hatt.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BruktbilHar hatt ladbar hybrid i ca 6 år, ikke opplevd at service har vært dyrere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Svada
![]() Sv: BruktbilJeg har heldigvis god tid og flere biler å velge mellom. Siden dette trikset er brukt hos annen forhandler før er jeg obs på det.
![]() |
#5 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BruktbilJeg har hybrid som lader seg selv (Toyota), prisen på service er helt vanlig når jeg hører hva andre med både el og diesel betaler Elers er den billig i drift, så kommer nok til å ha den til den gir seg helt.
![]() |
#7 |
Permakulturell
|
![]() Sv: BruktbilJeg mener da at det er kjøpers marked når det gjelder bil for tiden, så jeg ville ikke latt meg stresse noe særlig. Jeg tror jeg til og med ville sagt fra om det, dersom jeg hadde mistenkt utilbørlig press.
![]() |
#8 |
Svada
![]() Sv: BruktbilPrøvekjørt bil både i går og dag. Et skritt nærmere "ny" bil.
![]() |
#9 |
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BruktbilVi har Mitsubishi Outlandre Phev, fornøyd med at den tar seg fram under alle forhold, og er driftssikker. Men rekkevidden på el er ikke lang, og mannen mener den bruker mye bensin (som regel han som kjøre den, jeg kjører helelektrisk). |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: BruktbilHar hatt Toyota hybrid i 7-8 år nå, to ulike modeller. Selvladende, veldig ok prisnivå på service og jeg syns Rav4 er overraskende billig i drift til mitt bruk i alle fall.
![]() |
#11 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: BruktbilHadde en prat med en venninne som kjører mye og langt. Hun har hybrid, og mente at for henne så var det en skikkelig dårlig deal. Hun sa at hennes hybridbil bruker mye mer bensin/diesel enn en ren bensin/dieselbil fordi batteriene gjør at bilen blir tung.
![]() |
#12 |
Svada
![]() Sv: BruktbilJeg kjører korte strekk i dagliglivet, men trenger bensinmotoren til lange turer i Østerdalen og til Sverige. Har sjekket opp drivstofforbruk på flere biler og fant en som skulle ha ok forbruk.
![]() |
#13 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Bruktbil
Vi hadde også en sånn og jeg vil si at den er utrolig økonimisk på landeveiskjøring med kupert terreng med mange svinger, der man kjører i ca 80 km/t, vi klarte å kjøre ca 750 km per tank på sånn kjøring siden den regenerer og lader batteriet hele tiden. Den er motsatt på motorveikjøring i 120 km/t, da er ikke rekkevidden mer enn 300 km per tank.
![]() |
#14 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: BruktbilPå småkjøring til og fra jobb med mer bruker Outlanderen vår ca. 0,2 l/mil. Vår er så gammel at vi ikke kan "tvinge" den til elektrisk kjøring. Det finnes en knapp på nyere biler hvor man kan velge elektrisk kjøring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Bruktbil
Det er mulig det?
![]() |
#16 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: BruktbilDet er nok forskjell på plug-in hybrid og annen, som Toyota. Plug-in har fossil motor pluss batteri og veier mer, som gir økt forbruk. Jeg ville prøvekjørt før kjøp.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|