Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Liker du multer?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Er du glad i multer?
Ja, elsker det! 56 34,15%
Helt greit 30 18,29%
Spiser det om jeg får det servert, men serverer ikke selv 34 20,73%
Nei, foretrekker å slippe 13 7,93%
Nei takk! 30 18,29%
Rømmegrøt 1 0,61%
Deltakere: 164. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-20, 18:14   #21
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du multer?

Jeg synes multer er oppskrytt, men spisernår jeg får det servert.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-20, 18:56   #22
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du multer?

Jeg liker det kjempegodt, skjønt elsker er kanskje å ta i. Plukker ikke, men kjøper og har i hvert fall til jul hvert år. Jeg var over 20 før jeg begynte å like det, da fikk jeg det i en supergod dessert og skjønte at det var godt!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-20, 19:30   #23
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du multer?

Jeg liker rømmegrøt.

Barndommen besto i mye multesanking, men jeg har aldri lært meg å like det. Har vel egentlig ikke prøvd så veldig heller.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-20, 20:12   #24
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.822
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du multer?

Jeg har vokst opp med moltekrem og moltesyltetøy. Fikk det alltid hos mormor og bestefar. Jeg synes det er veldig godt, og spiser det når jeg får det servert, men jeg har ikke anskaffet meg det selv som voksen.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-07-20, 20:37   #25
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Liker du multer?

Jeg er ikke glad i rene multer eller syltetøy, men liker veldig godt multekrem, multeis og yoghurt med multer.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-20, 20:45   #26
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du multer?

Multe er veldig godt, og jeg prøver å få plukket eller tigget meg til en liter eller to hver sommer.
(Pavlova med multer og mandelkrokan er helt utrolig godt, forresten).

Men! Steinene altså. De er grusomme, og lyden av folk som tygger multe gjør meg nesten gal. Jeg foretrekker å lage en deilig mos av det, og holde steinene unna.

__________________
I'm happy, hope you're happy too

Sist redigert av Nextlife : 23-07-20 kl 20:51. Årsak: Skrivefeil
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-20, 20:47   #27
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Liker du multer?

Elsker det, plukker en dose hver sensommer.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-20, 20:55   #28
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du multer?

Jeg mauler rett fra tua.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-20, 21:03   #29
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.014
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du multer?

Jeg svarte at jeg foretrakk å slippe, men kunne også svart nei takk. Jeg syns ikke det er noe godt. Men jeg spiser høflig bittebittelitt om det blir servert med entusiasme.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-20, 21:10   #30
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du multer?

Jeg har vokst opp med multeplukking og servering av multer med andektighet. Og det er det samme i familien til mannen.

Jeg hadde vel sett for meg at jeg kom til å begynne å like multer som voksen, men neida. De er dekorative, da, på tua!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-20, 21:50   #31
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.972
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Liker du multer?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det er mye, mye bedre enn "helt greit", men ikke på "elsker det"-nivå, så jeg får ikke stemt. Jeg ville stemt "nam, det er godt!".

Enig!

Spises omtrent en gang i året, på julaften. Og plukkes og spises hvis jeg kommer over de på sommerferie.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-07-20, 22:03   #32
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du multer?

Jeg liker rømmegrøt, men multene skal du få ha i fred.

Oppvokst med trollkrem og multekrem servert til eller i alt mulig av desserter og kaker (overdriver bare litt, men det virket slik).

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-20, 22:59   #33
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du multer?

Jeg elsker multer, men har sjeldent mulighet til å plukke selv, jeg er vanligvis ikke i multeområde når de er modne. Ingen, absolutt ingen får min porsjon om jeg blir tilbudt det. En gang var jeg nordover fikk jeg tur med en fetter ut til Nordfugløya. Det var en helt fantastisk opplevelse. En hel tilitersbøtte (betalt for) og to liter i magen. Jeg levde lenge på den opplevelsen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-20, 23:04   #34
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du multer?

Har det sjelden, men elsker rørte multer på nybakt brød med brunost.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-20, 23:56   #35
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du multer?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Jeg er oppvokst med at multer skal være litt ekstra luksus, og har alltid syntes at det har vært forskrekkelig overvurdert. Spiser for syns skyld, men synes at omtrent alle andre bær smaker bedre.

Akkurat sånn. Jeg er halvt finnmarking, og bestemor visste om masse gode multesteder og plukka bøttevis, så jeg har jo spist en del av det oppigjennom, men jeg har aldri syntes det var så veldig godt. Spiser om mamma serverer det, ellers klarer jeg meg veldig fint uten.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-20, 01:10   #36
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du multer?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det er mye, mye bedre enn "helt greit", men ikke på "elsker det"-nivå, så jeg får ikke stemt. Jeg ville stemt "nam, det er godt!".

Jepp.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-20, 07:49   #37
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du multer?

Synes det er ordentlig godt, og tar alltid litt multekrem om det er mulig, men kjøper ikke multer selv. Har vel aldri sett en tue med modne multer, hadde jeg hatt et bra multested hadde jeg sikkert plukket, men legger ikke energi i å finne et.

Enig i at det har en litt oppskrytt status selv om jeg liker det, det er vel noe med at det har gått for å være vanskelig tilgjengelig. Også enig i at steinene ødelegger litt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-20, 08:19   #38
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du multer?

Multer er noe av det beste jeg vet. Elsker multer. Steinene også. Har aldri plukket masse multer selv, men drømmer om det. Hvis jeg får krumkaker med multekrem i jula blir jeg veldig glad, sånn glad og takknemlig at jeg nesten begynner å grine.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-20, 09:19   #39
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Liker du multer?

Jeg spiser syltetøy eller litt multekrem hvis jeg får det servert. Putter noen multer rett i munnen hvis jeg kommer over dem på tur. Men har aldri i voksen alder plukket multer til fryseren. Foreldrene mine er i full gang med lange plukketurer for å høste skogens gull.
Steinene er det verste med multer.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-20, 09:41   #40
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du multer?

Jeg liker (som Stompa) multer og plukker også selv. Multer er aller best med fløte og sukker eller vaniljeis. Multekrem er djevelens verk som de som ikke plukker nok multer har funnet på. Tror multesyltetøy er veldig godt på brie, men jeg liker ikke brie.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no