Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-10, 18:31   #181
SSE
Fullverdig medlem
 
SSE sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: -
Innlegg: 48
SSE er litt kul
Utrop

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Vil på vegne av meg og Svein Tore takke for alle støttemeldinger som har kommet både åpent her i forumet, pr. sms og i form av private meldinger!

Dersom noen har kritiske kommentarer i forhold til mitt brev og kommentarer forøvrig setter jeg jeg også pris på å få tilbakemelding om dette.

Til sist vil jeg oppfordre å gjøre medlemmer av Jonas-Saken kjent med svarbrevet som er lagt ut her på forumet.
Denne linken an vær fin å bruke:
http://www.foreldreportalen.no/forum...postcount=35Og

Jeg advarer dog om at de som gjør dette høyst sannsynlig vil bli blokkert fra gruppen dersom det legges ut på veggen til saka (har fått melding om at dette har skjedd med flere av dere).... men dersom man er på vei til å melde seg ut allikevel vil det jo ikke være av betydning. Støtter man saka og ønsker og forbli medlem bør man ikke legge ut link til svarbrevet...


Med ønske om en riktig god pinsehelg!!!

__________________
SSE er ikke aktiv  
Gammel 21-05-10, 18:49   #182
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Å, du milde!

Jeg har nå lest alt som har stått på veggen inne på gruppen.Den såkalte "dokumentasjonen" fra foreldrene er helt hinsides og de grove angrepene på helsepersonell, påstander om forfalsking av MR-bilder og dokumentasjon, angrepene på folk som er så onde og grusomme at de faktisk sier som sant er: noen barn dør, man kan ikke redde alle.

Det er synd at noen skal bruke alle kreftene sine på slik negativitet, når de har et sykt barn. Det er så tragisk at noen svever i den villfarelse at man kan redde absolutt alle og at det er et spørsmål om vilje...

Nå ser jeg de vil kaste bort masse verdifull tid for byråkratene i helsedep. også. Jeje.

Jeg kjenner til typen, de som aldri gir seg og som på død og liv skal klage og saksøke herfra til evigheten. Jeg fant denne:http://www.snl.no/.sml_artikkel/kverulantparanoia

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv  
Gammel 21-05-10, 20:27   #183
SSE
Fullverdig medlem
 
SSE sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: -
Innlegg: 48
SSE er litt kul
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Madam Mim: Takk for et magisk bra innlegg og en fortryllende interessant link!

__________________
SSE er ikke aktiv  
Gammel 21-05-10, 21:41   #184
Hjertebarn
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 18
Hjertebarn har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Hei og tusen takk for et fint inlegg maddam mimm det var et fint og forklarende sykdom du beskrev av lederen i den gruppa på facebook.

hilsen svein tore sigvartsen.

Hjertebarn er ikke aktiv  
Gammel 21-05-10, 22:21   #185
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Man skal selvsagt være veeeeldig forsiktig med å sette noen som helst diagnose på folk altså, og jeg er helt utenfor min liga. Det var mer ment som litt lett og ondskapsfull underholdning.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv  
Gammel 22-05-10, 23:16   #186
Hjertebarn
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 18
Hjertebarn har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Man skal selvsagt være veeeeldig forsiktig med å sette noen som helst diagnose på folk altså, og jeg er helt utenfor min liga. Det var mer ment som litt lett og ondskapsfull underholdning.

hei maddam mim jeg skjønner det men måtte bare gi et utrykk for min antagelser .

Hjertebarn er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 22:31   #187
wolfmother
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Norway
Innlegg: 10
wolfmother er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Jeg har lest på fb og synes det er fint at man kan si hva man vil her på foreldreportalen. Jeg er enig med SSE og Hjertebarn at foreldrene kanskje ikke trenger å røpe navnene på disse legene.

wolfmother er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 22:40   #188
MRB
Nybegynner
 
MRB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 24
MRB kan håpe på forbedringer
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Det kan være noen grunner til at de legger ut navnene. Antagelig ønsker de å være åpne for at alle skal forstå hva som skjer, dette for å unngå at man skal tro at alt er oppdiktet. I Norge har man innsyn i hva andre tjener, da må man også tåle å få høre det når disse legene går så langt.

MRB er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 22:42   #189
wolfmother
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Norway
Innlegg: 10
wolfmother er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Hvorfor lar ikke foreldrene politiet jobbe med dette?

wolfmother er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 22:42   #190
MRB
Nybegynner
 
MRB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 24
MRB kan håpe på forbedringer
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Det er ikke så rart, politiet har henlagt saken flere ganger nå.

MRB er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 22:44   #191
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.613
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Med andre ord, hadde denne historien hatt et fnugg av sannhet i seg ville legene blitt tiltalt og dømt. Jeg tviler ikke på at gutten er hjertesyk. Jeg tviler på at det denne foreldregruppen legger ut er sannheten.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 22:45   #192
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Opprinnelig lagt inn av MRB, her.

Det kan være noen grunner til at de legger ut navnene. Antagelig ønsker de å være åpne for at alle skal forstå hva som skjer, dette for å unngå at man skal tro at alt er oppdiktet. I Norge har man innsyn i hva andre tjener, da må man også tåle å få høre det når disse legene går så langt.

Det trenger ikke å være mindre oppdiktet selv om det er brukt navn.

Hvis jeg sier at naboen stjeler epler fra min hage, blir ikke det mer eller mindre sant kun fordi jeg forteller hva naboen heter. Det blir bare adskilig mer injurierende.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 22:45   #193
MADCOW
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 15
MADCOW kan håpe på forbedringer
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Jeg tror regjeringen må gripe inn i denne saken. Helseministeren og politiet må gripe inn for å rydde opp i denne saken.

MADCOW er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 22:46   #194
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Opprinnelig lagt inn av MRB, her.

Det er ikke så rart, politiet har henlagt saken flere ganger nå.

Og det er et bevis på hva da, tror du.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 22:46   #195
MRB
Nybegynner
 
MRB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 24
MRB kan håpe på forbedringer
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Opprinnelig lagt inn av MADCOW, her.

Jeg tror regjeringen må gripe inn i denne saken. Helseministeren og politiet må gripe inn for å rydde opp i denne saken.

Justisministeren må også komme på banen! Sykehusene er ikke alene om dette, mange andre er også med på dette fordi de skal spare penger. Men, det er en ting jeg ikke forstår her hvorfor SSE står frem med fullt navn, han viser til og med bilde av seg selv og sitt barn. Er han PR-kåt? Jeg leste om hans barn og det ser ut til at alt går bra med barnet. Barnet har en enkel hjertefeil, men han lager en stor sak av det.

MRB er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 22:46   #196
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Opprinnelig lagt inn av MADCOW, her.

Jeg tror regjeringen må gripe inn i denne saken. Helseministeren og politiet må gripe inn for å rydde opp i denne saken.

Og tannfeen. Ikke glem tannfeen.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 22:47   #197
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Opprinnelig lagt inn av MRB, her.

Men, det er en ting jeg ikke forstår her hvorfor SSE står frem med fullt navn, han viser til og med bilde av seg selv og sitt barn.

Ut i fra ditt eget resonnement, beviser det at han snakker sant og har rett i det han skriver.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 22:49   #198
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.613
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Opprinnelig lagt inn av MRB, her.

Justisministeren må også komme på banen! Sykehusene er ikke alene om dette, mange andre er også med på dette fordi de skal spare penger. Men, det er en ting jeg ikke forstår her hvorfor SSE står frem med fullt navn, han viser til og med bilde av seg selv og sitt barn. Er han PR-kåt? Jeg leste om hans barn og det ser ut til at alt går bra med barnet. Barnet har en enkel hjertefeil, men han lager en stor sak av det.

Eneste grunnen til at justisminsteren burde komme på banen er for å stoppe slike useriøse grupper som ikke lar legene gjøre jobben sin.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 22:49   #199
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.485
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og tannfeen. Ikke glem tannfeen.

Og jeg som var sikker på at det var Jon Blund som man måtte ty til når det hadde gått så langt som dette. Damn, slått av Teofelia enda en gang.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 22:51   #200
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Eneste grunnen til at justisminsteren burde komme på banen er for å stoppe slike useriøse grupper som ikke lar legene gjøre jobben sin.

Jeg trooor ikke vi trenger en lov som forbyr folk å opprette dumme grupper på FB, som hevder idiotiske påstander (selv om det selvsagt hadde vært fristende).

Lover mot grovt injurierende utsagn har vi allerede, så der trenger man heller ikke justisminsterens assistanse.

Teofelia er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no