Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvordan har egentlig en "vanlig" familie råd til å bygge hus

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-08, 20:00   #21
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Sv: Hvordan har egentlig en "vanlig" familie råd til å bygge hus

Ja, jeg vet at de fleste tar det på kveldstid og slikt, men om han skal sette opp bortimot hele huset selv så kan det ta sin tid om han skal bruke kun helger og kvelder
han er jo byggeleder så vi bygger ikke gjennom noe firma i og med at han tar seg av alt seg. Men han mener at det ikke går å få det til til mye under 3 mill likevel...
kan jo alltids vente med å innrede mer enn 1 bad f eks men sparer liksom ikke all verden på det da.
Sånn som det høres ut her så skal det jo ikke være noe problem da.
Pr i dag har vi vel rundt 25 000 i faste utgifter og inntekt på ca 35 000 imnd + barnetrygd, og da har ikke jeg begynt å betale på studielånet mitt pp nesten 200 tusen ennå.... (da jobber jeg bare 50%, er nyutdannet og er kun i vikariat..).
Det beste er vel å vente til vi har hatt litt stabil økonomi en periode. Bor i en relativt stor tomannsbolig og har grei plass,men jeg argumenterer med at vi trenger større plass en eller annen gang og det er bedre nå når ungene er små og ikke når de skal flytte ut om 7 - 8 år
I tillegg er det jo bedre å begynne å betale på et så stort lån nå enn om 7 - 8år ( da vil sambo være 43 år). Sambo mener det ikke går men jeg skjønner ikke hvordan andre klarer det hvis ikke vi skal klare det?

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 20:02   #22
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Sv: Hvordan har egentlig en "vanlig" familie råd til å bygge hus

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er som oftest et spørsmål om å prioritere. Dere kan enten jobbe fullt begge to og bygge det huset dere ønsker dere, eller du kan jobbe redusert og dere kan bo i noe billigere noen år lenger.

Det er vel slik de fleste "vanlige" familier gjør det?

så sant så sant, men veldig mange her omkring som bygger har ikke to fulle inntekter, mange lever på bare 1 inntekt eller begge jobber i lavtlønnede yrker. men det må vel være arv, lotto gevinster eller noe det da sikkert?

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 20:03   #23
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.060
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har egentlig en "vanlig" familie råd til å bygge hus

Men hvis dere tjener 850 000 i året til sammen, skjønner jeg ikke at dere kun har 35 000 utbetalt? Uansett, husk at dere får mindre skatt med mer lån.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 20:03   #24
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.906
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har egentlig en "vanlig" familie råd til å bygge hus

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Dere kan enten jobbe fullt begge to og bygge det huset dere ønsker dere, eller du kan jobbe redusert og dere kan bo i noe billigere noen år lenger.

(min uth.)

Dette er det evige dilemmaet hos oss. Er det mest fornuftig å kjøpe nå (blir det enda "verre" senere?), eller er det mer fornuftig å vente? Skulle ønske noen økonomer kunne se inn i framtiden for oss.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 20:04   #25
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan har egentlig en "vanlig" familie råd til å bygge hus

Skulle me bygd hus måtte nok eg jobba fullt (sjølv om mannen er snekker). Det er noko ingen av oss ønsker så me har kjøpt min barndomsheim og har det ganske fritt økonomisk. I tillegg til stort hus, stor hage og utleigeleiligheit. Me er glad for at me ikkje har bygd hus. Ser på dei rundt oss som bygger og gjer mykje sjølv, det er eit slit. Det blir kveldar, helgar og feriar.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 20:05   #26
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.827
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan har egentlig en "vanlig" familie råd til å bygge hus

Vi puslet med byggeplaner i vår, men har slått det fra oss. Mens vi har små barn teller friheten mer enn nytt hus, og dessuten vil vi ikke bruke alle helger og ettermiddager på bygging.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 20:07   #27
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har egentlig en "vanlig" familie råd til å bygge hus

Opprinnelig lagt inn av M&S, her.

så sant så sant, men veldig mange her omkring som bygger har ikke to fulle inntekter, mange lever på bare 1 inntekt eller begge jobber i lavtlønnede yrker. men det må vel være arv, lotto gevinster eller noe det da sikkert?

Også fins det dei som faktisk ikkje har råd til å leve som dei gjer. Dei som lever på kreditt og håper på eit mirakel.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 20:08   #28
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan har egentlig en "vanlig" familie råd til å bygge hus

Vi valgte å bygge med utleiedel for å spe på inntekten, sånn at vi slapp å "bo oss ihjel". Da fikk vi jo mindre areal selv, men valgte å prioritere sånn.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 20:08   #29
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan har egentlig en "vanlig" familie råd til å bygge hus

Trur nok veldig mange har ganske stor egenkapital eller forskudd på arv. Er hvertfall det inne i bilde med nesten alle eg kjenner som har bygd nytt.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 20:09   #30
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Sv: Hvordan har egentlig en "vanlig" familie råd til å bygge hus

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Men hvis dere tjener 850 000 i året til sammen, skjønner jeg ikke at dere kun har 35 000 utbetalt? Uansett, husk at dere får mindre skatt med mer lån.

Jeg skrev at dersom jeg jobber fullt Det gjør jeg jo ikke i dag. Men ser ikke hvordan vi skulle klart det om jeg jobber fullt heller, er jo snakk om bare 7000 mer i mnd ca, og om vi da tar opp mer lån (på ca 2,3 tilsammen da..) så blir jo det minimum 7000 - 8000 mer på månedlige utgifter i forhold til i dag(med dagens rentenivå).

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 20:11   #31
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan har egentlig en "vanlig" familie råd til å bygge hus

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Vi puslet med byggeplaner i vår, men har slått det fra oss. Mens vi har små barn teller friheten mer enn nytt hus, og dessuten vil vi ikke bruke alle helger og ettermiddager på bygging.

Naboen vår har bygd i 2 1/2 år no. Dei har gjort alt sjølv, jobba mange, mange netter (jobb dagen etter) og alle helger og ferier. Dei er drittlei. Har heldigvis flytta inn no. Ungane har hatt masse barnepiker hit og dit og familien har gjort lite sammen.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 20:12   #32
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har egentlig en "vanlig" familie råd til å bygge hus

Rentenivået er jo temmelig uforutsigbart. Her er en kalkulator som beregner hvor mye man kan låne, ut fra inntekt, antall barn osv. http://www.dinside.no/okonomi/bankfi...art111154.html

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 20:12   #33
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.060
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har egentlig en "vanlig" familie råd til å bygge hus

Jeg kjenner noen som har bygd i 5 år. Jeg skjønner faktisk ikke at de er gift ennå. Moren er alene med 4 barn nesten alltid, og mannen er på huset.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 20:23   #34
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.906
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har egentlig en "vanlig" familie råd til å bygge hus

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg kjenner noen som har bygd i 5 år. Jeg skjønner faktisk ikke at de er gift ennå. Moren er alene med 4 barn nesten alltid, og mannen er på huset.

Uff. Jeg kjenner at jeg godt kan bo i dette rekkehuset litt til.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 20:27   #35
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.922
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan har egentlig en "vanlig" familie råd til å bygge hus

Nå er ikke vi nyetablerte lengre akkurat, men de jeg jobber med som er det, sitter alle med lån på 3*inntekt. Det er nok ganske vanlig.

Angående det å bygge selv, så gjorde vi det. Dvs, vi fikk huset reist og så gjorde LøveMannen alt det innvedige bortsett fra rørleggerarbeid og noe fliselegging. Det var et helvetes år for å si det mildt, men det gikk. Han jobbet fullt utenom, så det var ikke mye vi så til ha, for å si det mildt. Vi sparte nok mye på dette, men huset kom allikevel på ca 2,4 mill(uten tomt), så dyrt er det dessverre Huset vårt er forholdsvis stort, men vi har foreløpig ikke innredet underetasjen.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 22:56   #36
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan har egentlig en "vanlig" familie råd til å bygge hus

De fleste jeg kjenner som har bygd hus selv, er hverken rike, har arvet eller vunnet i lotto. Min samboer som er tømrer, hjalp en kamerat på jobben å bygge hus, kameraten gjorde det meste selv men fikk litt hjelp av familien til maling osv. Det tok 6 mnd å bygge huset og de har ingen planer om å flytte fra hverandre.

Tomten kostet 1 mill, og tilsammen med materialer og arbeid ble prisen 2,5 mill.
500 000 hadde de i egenkapital etter salg av leilighet, så lånet ble på 2 mill. De tjener tilsammen 500 000 i året brutto og klarer seg meget bra.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 18:53   #37
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har egentlig en "vanlig" familie råd til å bygge hus

For en drøm å bo på et sted der tomtene koster 200.000! Her får man knapt en eneste tomt under 1,5!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 19:55   #38
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.906
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har egentlig en "vanlig" familie råd til å bygge hus

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

De fleste jeg kjenner som har bygd hus selv, er hverken rike, har arvet eller vunnet i lotto. Min samboer som er tømrer, hjalp en kamerat på jobben å bygge hus, kameraten gjorde det meste selv men fikk litt hjelp av familien til maling osv. Det tok 6 mnd å bygge huset og de har ingen planer om å flytte fra hverandre.

Tomten kostet 1 mill, og tilsammen med materialer og arbeid ble prisen 2,5 mill.
500 000 hadde de i egenkapital etter salg av leilighet, så lånet ble på 2 mill. De tjener tilsammen 500 000 i året brutto og klarer seg meget bra.

Jøss. Men det kommer vel an på hvor man velger å bosette seg også da. Vi kan betjene et lån på det dobbelte av det du her skisserer, men vi har likevel ikke råd til å bygge hus der vi ønsker. Ikke at det finnes noen tomter her, heller, akkurat.. :roll:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 20:24   #39
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan har egentlig en "vanlig" familie råd til å bygge hus

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det kommer jo an på hvor man bygger. Vi hadde aldri kunnet bygge noe her vi bor nå. Det er altfor dyrt. Ute "på landet" er det vel litt billigere? Vi kan betjene et lån på 3 mill (i tillegg til egenkapitalen, vi får jo noe for dette hvis vi selger), men det er ikke nok til å bygge et hus.

ja det er sant at tomtene på landet er billigere, men alt annet koster stort sett det samme (plankene, flisene, kjøkkenet osv har samme pris i både by og land)

På grunn av dette er jeg ikke så sikker på at det er en god investering å bygge hus på landet - i dagens boligmarked vil man kanskje kunne gjøre et gunstig kjøp av brukt bolig, hvor noen andre alt har tatt det verditapet. Skal man bo der resten av livet har det vel ikke så mye å si, men i fall dere vil selge og bo et annet sted når barna blir voksne - eller om dere av en eller annen grunn skulle skille lag, så er det greit om huset har stått seg nogenlunde i verdi.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 20:28   #40
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan har egentlig en "vanlig" familie råd til å bygge hus

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jøss. Men det kommer vel an på hvor man velger å bosette seg også da. Vi kan betjene et lån på det dobbelte av det du her skisserer, men vi har likevel ikke råd til å bygge hus der vi ønsker. Ikke at det finnes noen tomter her, heller, akkurat.. :roll:

No tok jeg utgangspunkt i hva HI skrev at en tomt koster der de vil bo, ikke der dere vil bo.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no