Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Filmer sett i 2019

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-19, 01:19   #1
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Filmer sett i 2019

1. Ocean's 8. En oppfølger til Steven Soderberghs Ocean-serie med bare kvinner i hovedrollene. Den er ikke like elegant skrudd sammen som den opprinnelige 11 (men hvor mange filmer er nå egentlig det?), men den er underholdende og forholdsvis smart, og den ser veldig stilig ut. Sandra Bullock som Debbie Ocean har en uanstrengt kulhet som gjør det troverdig at hun er søsteren til Clooneys Danny; Cate Blanchett er aldri annet enn tvers gjennom briljant, og resten av gjengen gjør en utmerket jobb, de også. Spesiell heder må gå til Anne Hathaway for hennes skremmende overbevisende, og veldig morsomme, portrett av en selvopptatt primadonna.

2. Spider-Man: Into the Spiderverse. Mannen og sønnen så denne rett før jul uten meg, og mannen har insistert siden på at dette er fjorårets beste superheltfilm (til tross for både Black Panther og Infinity War). Og han er jammen inne på noe. Det er en fantastisk stilig animasjonsfilm der så å si hver eneste frame kunne vært en plakat jeg ville være villig til å henge på veggen; den har en supersympatisk hovedperson og et fantastisk cast, og den har en historie som plukker fra alle kilder den kan, både tegneserier og film, uten å på noe tidspunkt kreve at publikum kjenner noe av mytologien fra før. Og soundtracket er dessuten skikkelig kult! Kan bare anbefale denne på det varmeste; den fortjener et enormt publikum, og jeg vil veldig gjerne at de lager mer i dette universet.

3. The House that Jack Built. Årets første «Troll i eske» på Cinemateket ble en nedtur etter Spiderverse tidligere i dag. Lars von Trier har laget en ekstremt voldelig, misogynistisk og ubehagelig, men i enda større grad en ekstremt unødvendig film som, såvidt jeg kan se, ikke har noe særlig mer poeng eller noe særlig mer innhold eller sjel enn den totalt tomme seriemorder-hovedpersonen. Det beste man kan si om den, er vel at Matt Dillon spiller veldig bra - og at jeg ikke trenger å bruke tid og penger på å lete frem alle von Trier-filmene jeg ikke har sett, for nå mistet jeg virkelig all lyst til det. Styr unna.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
 

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no