Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fly, storby, nesten fireåring og vogn, eller ikke?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-09, 15:33   #1
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Fly, storby, nesten fireåring og vogn, eller ikke?

Vi skal ut å reise med nesten fireåringen vår, og jeg vurderer fram og tilbake om vi skal ha med vogn.
Jeg tenker først og fremst på å kjøpe en Zapp, men får man de inn på flyet? Vi skal mellomlande i Amsterdam, så det hadde jo vært greit med en vogn der.
Hjemme bruker vi omtrent ikke vogn lengre, for hun går ganske langt uten problemer. Men i en storby tenker jeg at det kunne vært greit å kunne sette henne fast litt innimellom.
Tips?

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 15:40   #2
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fly, storby, nesten fireåring og vogn, eller ikke?

Hva med en enkel paraplytrille?

  Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 16:39   #3
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.936
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fly, storby, nesten fireåring og vogn, eller ikke?

Vi har ikke brukt vogn når vi har hatt LilleVenn med på storbyferie. Ser for meg at det er litt stress med vogn på metro o.l. Når hun ble sliten bar vi henne på skuldrene Vi tok også mer metro, trikk, buss enn vi ville gjort om vi var alene.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 18:16   #4
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fly, storby, nesten fireåring og vogn, eller ikke?

Jeg hadde tatt med vogn, kan bki slitsomt å måtte bære mye av tiden.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 18:18   #5
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fly, storby, nesten fireåring og vogn, eller ikke?

Liten billig paraplytrille gjør sikkert susen på en sånn tur.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 18:28   #6
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.636
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fly, storby, nesten fireåring og vogn, eller ikke?

Siste turen med puddingen, da 4 1/2 hadde vi med Zapp. Den ble returnert til Norge i uåpnet tilstand. Vi hadde henne på rygg/skuldre når hun ikke gadd gå. Og sove? Nei, det skulle hun nå hvertfall ikke!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 18:31   #7
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Fly, storby, nesten fireåring og vogn, eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Hva med en enkel paraplytrille?

Nja, får vi den inn på flyet, det er spørsmålet. Men ellers er det et alternativ, ja.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 18:32   #8
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Fly, storby, nesten fireåring og vogn, eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Siste turen med puddingen, da 4 1/2 hadde vi med Zapp. Den ble returnert til Norge i uåpnet tilstand. Vi hadde henne på rygg/skuldre når hun ikke gadd gå. Og sove? Nei, det skulle hun nå hvertfall ikke!

Jepp, noe sånt ser jeg også for meg. At vogna enten ikke blir brukt, eller blir brukt kun som handlevogn..

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 19:41   #9
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fly, storby, nesten fireåring og vogn, eller ikke?

Vi var i Paris bare noen dager etter at minsta ble fire og hadde ikke med oss vogn. Gikk kjempebra.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 23:45   #10
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fly, storby, nesten fireåring og vogn, eller ikke?

Vår fireåring var med i København i sommer. Vi ønsket oss inderlig en paraplytrille da, men fant det ikke der. Vi var på beina hele dagen, så jeg skjønner godt at hun ble sliten. Det ble også sjuåringen. De fikk bytte på litt med lillesøster i trilla hennes innimellom da, for hun var lettere å bære/ta i mei tai'en, men når hun sov så var det vanskelig. Da var det bare å finne et sted å hvile.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 00:19   #11
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fly, storby, nesten fireåring og vogn, eller ikke?

Zappen er genial til reising synes jeg, bor du i østlands ommrådet kan du låne min hakke bruk for den på i alle fall 9 mnd. og ant. lengere.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 08:33   #12
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Fly, storby, nesten fireåring og vogn, eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Zappen er genial til reising synes jeg, bor du i østlands ommrådet kan du låne min hakke bruk for den på i alle fall 9 mnd. og ant. lengere.

Oj, kjempesnilt tilbud, men jeg bor nok ikke på østlandet.

Maimor: Ja da var det en stemme til på å ta med vogn. Vi har både både patapum og meitai, og vi skal ta med en av de uansett, ja.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 09:02   #13
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fly, storby, nesten fireåring og vogn, eller ikke?

Den veier 6kg aner ikke hva det blir i porto, jeg kan sende den i posten -jeg ville ikke kjøpt en ny når hun er nesten 4 og min står bare i veien en god stund til

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 09:03   #14
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fly, storby, nesten fireåring og vogn, eller ikke?

Vi hadde ikke vogn til Lillemor da hun var med på storbyferie som 3,5-åring. Hun satt av og til på nakken til pappaen, men ellers gikk det fint uten.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 09:20   #15
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fly, storby, nesten fireåring og vogn, eller ikke?

Vi var i Oslo og København i fjor sommer, vi gikk veeeldig mye og hadde ikke med vogn til vår ferske 4 åring, gikk utrolig bra. Vi tok oss lange pauser på kafe eller i en lekebutikk mm.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 09:21   #16
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fly, storby, nesten fireåring og vogn, eller ikke?

Jeg ville ikke drømt om å ta med vogn til ungene mine hvis de ikke sover på dagtid. (Jeg avskyr å drasse med meg mye på ferie. Jeg er en travel light-person.) Da eldstemann var 1,5 år dro vi på ferie i 1 uke bare med Zapp. Etter den unge mannen ble 3 år har vi ikke brukt vogn til ham i det hele tatt. I en liten periode da han var 3-3,5 år brukte vi Patapum bæresele til ham når vi skulle gå langt (type 1 mil - da gikk han store deler selv også).

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 11:54   #17
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Fly, storby, nesten fireåring og vogn, eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Den veier 6kg aner ikke hva det blir i porto, jeg kan sende den i posten -jeg ville ikke kjøpt en ny når hun er nesten 4 og min står bare i veien en god stund til

Hehe, vi skal være borte i seks mnd, så jeg tror vi må kjøpe en vogn hvis vi skal ha med
Ellers var det et flott tilbud!

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 12:01   #18
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fly, storby, nesten fireåring og vogn, eller ikke?

se prikk.
Oi hva er det for noe spennede dere skal ut på?

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 12:04   #19
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.221
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fly, storby, nesten fireåring og vogn, eller ikke?

Jeg vill aldri drømt om å putte en 4-åring i vogn, men så er ikke vi noen sånne lang-gåere heller...

Jeg ville heller tilpasset turen litt til 4-åringen, tatt trikk og buss når det var nødvendig, og gjort ting som h*n kanskje har litt mer glede av enn å sitte lange tider i en vogn...

Men, som sagt, vi driver sjelden og går lange strekk. Når vi går tur så er det for at ungene skal få gå tur, og da går vi så langt som DE gidder. Hadde vi vært skikkelige turmennesker så hadde vi sikkert hatt ungene lenger i vogn (nå har vi kuttet vogn i 2-årsalderen eller før), for å komme oss langt og fort av gårde.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 12:07   #20
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Fly, storby, nesten fireåring og vogn, eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av era, her.

se prikk.
Oi hva er det for noe spennede dere skal ut på?

Se prikk

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no