Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lavmål av Dagbladet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-11, 10:33   #1
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.012
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lavmål av Dagbladet

Jeg måtte gni meg litt ekstra i øynene da jeg så dette utsnittet av Siv Jensens kløft på Dagbladet.no sin mobilutgave i dag:


Nå er jeg langt fra Siv-fan, men dette synes jeg var et svært uheldig og kvinnefiendlig utsnitt av bilde på forsiden. De får sikkert en del treff på den artikkelen da. Men jeg merker at feministen min meg raser når jeg ser sånne utsnitt. Virkelig lavmål! :grr:

Her er saken: http://www.dagbladet.no/2011/09/05/n...riks/17968670/


Sist redigert av LaBanga : 08-09-11 kl 10:40.
LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 10:42   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.402
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavmål av Dagbladet

Dagbladet har en autofunksjon på utsnittet av bildene for at den skal passe i malen, som du ser er alle bildene like store. De har hatt en rekke merkelige utsnitt i det siste, og denne er nok ikke særlig tilsiktet. Dog burde den bli fanget opp og endret.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 10:45   #3
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavmål av Dagbladet

Jeg synes det var morsomt.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 10:47   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavmål av Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Jeg synes det var morsomt.

Jeg lo også høyt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 10:49   #5
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.012
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavmål av Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Dagbladet har en autofunksjon på utsnittet av bildene for at den skal passe i malen, som du ser er alle bildene like store. De har hatt en rekke merkelige utsnitt i det siste, og denne er nok ikke særlig tilsiktet. Dog burde den bli fanget opp og endret.

Hvis det virkelig går automatisk, så burde jo utsnittet komme på ansikter, ikke på pupper.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 10:51   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.402
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavmål av Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Hvis det virkelig går automatisk, så burde jo utsnittet komme på ansikter, ikke på pupper.

Det kommer an på utsnittet i originalbildet. Om du ser på Dagbladet hvor hele bildet ligger så er hodet hennes helt i øverste kant, de aller fleste bilder har hodet omtrent litt over midten. Jeg syns ikke dette var så veldig big deal. Og nei, jeg hadde ikke det om det var Kristin Halvorsen heller. De har hatt mange lattervekkende utsnitt de siste ukene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 10:53   #7
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lavmål av Dagbladet

Og med den overskriften under bildet, velger jeg å tro at dette er gjort med overlegg og at de mente å være morsom, sørge for mange klikk etc.. Jeg synes det er useriøst.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 10:54   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.402
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavmål av Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Og med den overskriften under bildet, velger jeg å tro at dette er gjort med overlegg og at de mente å være morsom, sørge for mange klikk etc.. Jeg synes det er useriøst.

Eh, de har samme overskrift på fullsizebildet i nettutgaven.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 10:58   #9
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lavmål av Dagbladet

Leste litt fort, jeg trodde utsnittet var fra nettutgaven..

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 10:58   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavmål av Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Og med den overskriften under bildet, velger jeg å tro at dette er gjort med overlegg og at de mente å være morsom, sørge for mange klikk etc.. Jeg synes det er useriøst.

Hvis det er gjort med hensikt, er det useriøst. (Men like fullt morsomt, synes jeg.) Dagbladet er muligens ikke verdens mest seriøse avis, uansett. Men det er mulig jeg er ignorant, for jeg la ikke merke til at det var noe spesielt med bildet før HI påpekte det. Jeg hadde aldri reagert på det selv, for jeg hadde nok ikke lagt merke til det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 11:05   #11
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lavmål av Dagbladet

Jeg så med en gang "sammenheng" mellom tekst og bilde, og synes fortsatt det gir et useriøst inntrykk, autoutsnitt eller ei. Noen leser vel korrektur og sjekker hvordan sakene blir publisert?
Men altså, jeg er ikke fryktelig provosert eller noe. Jeg forventer bare mer av Dagbladet.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 11:05   #12
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavmål av Dagbladet

Jeg kan egentlig ikke skjønne at det er noe å reagere på, og jeg er rimelig sikker på at utsnittet ikke er opplagt. Tror nok ansiktet til Siv Jensen generer mer klikk enn en voksen-dame-kløft, altså.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 11:22   #13
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.489
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavmål av Dagbladet

Om det ikke var tilsiktet, så er jeg sikker på at noen på nettdesken kunne fikset det ganske kjapt, men har valgt å vente en stund.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 12:41   #14
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavmål av Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Hvis det virkelig går automatisk, så burde jo utsnittet komme på ansikter, ikke på pupper.


Neisj, ikke i Dagbladet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 13:04   #15
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.012
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavmål av Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Neisj, ikke i Dagbladet.

Selvfølgelig ikke. Der har applikasjonene puppegjenkjenning i stedet for ansiktsgjenkjenning.
Bilde er forøvrig nå gjenbrukt på en oppfølgingssak som er blitt flyttet oppover igjen. Virker forresten som om det kun er på iPhone-appen den ligger, ikke Android-appen.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 13:05   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.402
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavmål av Dagbladet

Jeg sa ikke at utsnittet gikk på gjenkjenning. Den går mest sannsynlig på format, og hvor et ansikt er plassert i et bilde 90 % av gangene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 13:06   #17
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.489
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavmål av Dagbladet

Klikkfangere.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 13:07   #18
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.489
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavmål av Dagbladet

Tror ikke det nødvendigvis er så avansert engang, Tallulah. Tipper default er sentrum av bildet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 13:08   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.402
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavmål av Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Tror ikke det nødvendigvis er så avansert engang, Tallulah. Tipper default er sentrum av bildet.

Nettopp. Eller litt over sentrum, sånn det ser ut fra dette utsnittet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 13:12   #20
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.012
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavmål av Dagbladet

Jeg mente ikke at du sa det heller, Tallulah, og det har det nok ikke. Men det hadde kanskje vært typisk om Dagbladet hadde mer fokus på pupper enn på ansikter. Uansett så faller det veldig uheldig ut for Dagbladet akkurat her på flere måter.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no