Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Svindeltelefoner: London calling

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-21, 15:55   #21
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svindeltelefoner: London calling

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Er det ikke stort sett "Microsoft"-svindlere som ringer? Jeg pleier å svare til slutt, og fjaser om at jeg har en Company computer, og egen it-avdeling. Da pleier de ikke å ringe på et års tid.

Microsoft er mindre plagsomme. Dei eg synes er trøblete, er dei som ringer og legg på, der scammen er at dei er dyre å ringe tilbake til.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-21, 17:43   #22
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svindeltelefoner: London calling

Jeg har også hatt en del telefoner fra Tyskland de siste dagene, men ingen telefoner erter kl 8 i dag. De har tydeligvis en raid igjen.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-21, 09:37   #23
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svindeltelefoner: London calling

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Microsoft er mindre plagsomme. Dei eg synes er trøblete, er dei som ringer og legg på, der scammen er at dei er dyre å ringe tilbake til.

Ja, hvorfor er dette en greie i 2021?? Hvorfor oppstår en forpliktelse til å betale for svinedyre, overprisede (svindler)-ringeminutter uten at jeg på forhånd aksepterer betingelsene, og dette dokumenteres? (Det er kanskje slik i praksis hvis jeg eventuelt klager via teleselskapet, at jeg får penger tilbake/ jeg ikke faktureres? Uansett. 2021!

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-21, 10:38   #24
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svindeltelefoner: London calling

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Microsoft er mindre plagsomme. Dei eg synes er trøblete, er dei som ringer og legg på, der scammen er at dei er dyre å ringe tilbake til.

Jeg synes egentlig ikke de er så vanskelig å unngå, jeg. Jeg regner med at dersom noen trenger å få tak i meg på ordentlig, så sender de en seriøs sms dersom jeg ikke tar telefonen. Jeg ringer altså aldri tilbake til ukjente nummere bare for nysgjerrighetens skyld.

Det var selvfølgelig litt synd da søstera til naboen ringte for å fortelle at Andungen var hos henne med brukket kragebein. Men hun hadde vett til å sende sms, så det løste seg jo...

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-21, 17:22   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svindeltelefoner: London calling

Jeg ser et mønster i dette her.

Først ringte de fra alle mulige slags utland.
Så begynte de med norske mobilnummer.
Nå i dag har de ringt fra norske fasttelefonnummere som starter på 21, 22 og 23.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-21, 17:56   #26
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Svindeltelefoner: London calling

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg ser et mønster i dette her.

Først ringte de fra alle mulige slags utland.
Så begynte de med norske mobilnummer.
Nå i dag har de ringt fra norske fasttelefonnummere som starter på 21, 22 og 23.

Og 29

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-08-21, 09:02   #27
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svindeltelefoner: London calling

Takk for all informasjon her. Jeg har blitt oppringt mye i det siste, og nå tilsynelatende fra reelle norske mobilnumre. Jeg ringer ikke opp til ukjente numre, men jeg har lyd på telefonen vanligvis i tilfelle det gjelder Mutter'n.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no