Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Xbox 360 eller PS3?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-11, 11:51   #1
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Xbox 360 eller PS3?

Vi skal kjøpe en spillkonsoll til jul. Ungene er i alderen 6 - 11 og fra før har vi ps2. De har prøvd xbox 360 hos venner og de sier selv at de ønsker seg en sånn fordi det er bedre spill enn til ps3.
De har lyst til å spille FIFA 12 (hvertfall skyte på keeper), gjerne bevelgelses/sportsspill og sikkert andre populære spill.

Har xboks noen fordeler som ps3 ikke har? Jeg vil gjerne unngå å "måtte" kjøpe en ny konsoll om kort tid fordi vi valgte feil. Er det noe vi bør ta stilling/hensyn til som vi ikke har tenkt på?


Sist redigert av Tuppen : 12-12-11 kl 00:38.
Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 11:56   #2
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: xboks 360 eller ps3?

Jeg har ingen erfaring med PS3, men Herremannen på 10 har hatt Xbox 360 et par år, og jeg synes det er veldig lite spill som egner seg for hans aldersgruppe. Hvis du ser bort fra Lego-spillene (Harry Potter, Batman, Indiana Jones osv) er det er veldig mange skytespill og andre spill med 16- og 18-årsgrense. Gutten min har derfor nokså få spill, fordi jeg ikke lar han kjøpe den slags.

Det er godt mulig det er det samme med PS3, men hvis ikke, ville jeg gått for det konsollet.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 12:04   #3
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: xboks 360 eller ps3?

Skytespill har jeg også sagt nei til, men jeg merker et stort press. De fleste i klassen til 11-åringen får lov til å spille Call of Duty, og der er det jo 16+ og 18+ (med god grunn, etter det jeg hører - uten at jeg har forsøkt å spille det selv).

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 22:49   #4
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Xbox 360 eller PS3?

Noen flere som har innspill? Vi har vært og kikket litt i dag, men jeg er ikke noe klokere. Trenger man mye ekstrautstyr til de forskjellige konsollene?

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 00:09   #5
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Xbox 360 eller PS3?

Det er godt utvalg i spill til alle aldersgrupper til både PS3 og Xbox 360. Hvis vennene deres har Xbox så kjøper du det.

Ben "buy both" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 00:33   #6
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Xbox 360 eller PS3?

Vi har PS3 i hus...
Har inntrykk av at spillene til Xbox også finnes til PS3 og vis a versa....

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 00:38   #7
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Xbox 360 eller PS3?

Det er et godt poeng å ha det de andre har, jeg ser den.
Er det egentlig ikke noen særlig forskjell på de to konsollene, eller kan den ene brukes til noe den andre ikke kan?

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 07:40   #8
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Xbox 360 eller PS3?

Jeg har blitt fortalt at data kapasiteten hos xbox med dagens spill er presset opp mot max, mens ps3 enda har mere å gå på...
Om dette stemmer er jeg ikke sikker på...

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 17:52   #9
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Xbox 360 eller PS3?

PS3 kan brukes til å spille film på blu-ray, og er faktisk en ganske god avspiller for det. Det kan ikke Xbox 360. Jeg syns det er et godt argument for PS3. Jeg tror den er bedre som meadiasenter også, altså til å spille av video fra andre datamaskiner i huset, men jeg bruker ikke min til det.

Når det gjelder kapasitet anser jeg det som tvilsomt om noen vil greie å presse særlig mye mer ut av en PS3 enn av en Xbox 360; PS3 ser vesentlig kraftigere ut på paipiret, men den har andre flaskehalser som gjør at Xbox 360 der er bedre. Så langt er iallefall spill på Xbox stort sett minst like bra.

Kjøp det vennene deres har.

Ben "kinect may be cooler than move too" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 19:09   #10
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Xbox 360 eller PS3?

Det er nok flere av vennene deres som har Xbox enn PS3, men hvordan statusen er etter jul er jo ikke godt å si.
Vi er vanligvis så treige med å kjøpe sånt, så når vi endelig får det i hus så er det gjerne på vei ut.

Har jeg forstått det rett at man ikke trenger håndkontroller til kinect, men at man trenger det til move?

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no