Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Varm og god parkas

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-21, 21:16   #1
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Varm og god parkas

Jeg kjøpte meg en vattert parkas fra Helly Hansen i høst. Den er kjempefin, men dessverre ikke varm nok. Jeg må ha noe mye varmere, og tror det må være dun.

Kan du tipse om en god og ikke altfor dyr dunparkas som er om ikke vanntett, så i hvert fall sterkt vannavstøtende, sånn at jeg kan bruke den i hvert fall i en halvtime-time i sludd uten å bli gjennomvåt?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-21, 21:31   #2
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 474
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Varm og god parkas,

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg kjøpte meg en vattert parkas fra Helly Hansen i høst. Den er kjempefin, men dessverre ikke varm nok. Jeg må ha noe mye varmere, og tror det må være dun.

Kan du tipse om en god og ikke altfor dyr dunparkas som er om ikke vanntett, så i hvert fall sterkt vannavstøtende, sånn at jeg kan bruke den i hvert fall i en halvtime-time i sludd uten å bli gjennomvåt?

Swims er fantastisk!

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-21, 21:32   #3
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Varm og god parkas,

Sendte deg en pm

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-21, 21:39   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.836
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varm og god parkas,

Jeg har denne - den er helt nydelig, ganske vannavstøtende og god og varm. Og på supergodt tilbud hvis det er rett størrelse.

https://www.toddlers.no/products/i-d...ed-sweater1110

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-11-21, 21:45   #5
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Varm og god parkas

I tillegg til den jeg anbefalte på pm, så vil jeg anbefale de tradisjonelle dunparkasene til Bergans. De som bare heter down parka. De er supervarme, nesten som å tulle seg inn i en dundyne, og de tåler endel sludd , snø og regn før det går igjennom. Jeg har aldri opplevd å bli våt i min.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-21, 21:53   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Varm og god parkas

Sikkert mye tilbud neste uke.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-21, 22:10   #7
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Varm og god parkas

Jeg har dunparka/-jakke fra Non-Stop Dogwear, som brukes av handlere under Finnmarksløpet. Varmere jakke finnes knapt, men den er nok ikke særlig praktisk i byen.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-21, 22:43   #8
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Varm og god parkas

Men når det er skikkelig kaldt, er det sludd da ?
Ofte så er ikke de varmeste beregnet for sludd og våt nedbør rett og slett for at det er tørt når det er kaldt.

Isprinsessen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-11-21, 23:33   #9
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Varm og god parkas

Nei altså, det er ikke så vanvittig kaldt her, ofte rundt 0 (med eller uten sludd). Det er bare jeg som fryser så vanvittig etter at jeg har gått masse ned i vekt, så jeg kler meg som om det er minst 10 grader kaldere.

Sjekker litt rundt tipsene jeg har fått. Hadde vært kjekt å få prøvd i butikk, men jeg finner ikke noe som fungerer i butikkene her.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-21, 07:24   #10
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Varm og god parkas

Jeg fryser også mye, og jeg har kjøpt denne: https://villoid.no/products/mellow-l...RoCz30QAvD_BwE

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-21, 09:16   #11
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Varm og god parkas

Jeg har HH parkas som jeg vurderer å kvitte meg med, den er for varm. Isolert, vindtett og med diger hette og fuskepels.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-21, 10:11   #12
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Varm og god parkas

Jeg skulle ønske det fantes en parkas som var for varm for meg.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-21, 11:01   #13
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Varm og god parkas

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg har HH parkas som jeg vurderer å kvitte meg med, den er for varm. Isolert, vindtett og med diger hette og fuskepels.

Jeg tror ikke jeg tør å kjøpe uprøvd før vekta stabiliserer seg. I hodet er jeg fortsatt 3XL, men jeg er visst mer S nå. Ender stort sett opp med for stor str når jeg kjøper på nett fordi jeg ikke tror på det.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-21, 12:56   #14
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Varm og god parkas

Jeg kjøpte en Svea dunparkas brukt og billig på Finn, den er mer enn varm nok for meg.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-21, 14:25   #15
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Varm og god parkas

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg tror ikke jeg tør å kjøpe uprøvd før vekta stabiliserer seg. I hodet er jeg fortsatt 3XL, men jeg er visst mer S nå. Ender stort sett opp med for stor str når jeg kjøper på nett fordi jeg ikke tror på det.

Ser den. . Men akkurat jakker passer etter høyde synes jeg. Str 36 til den tynne ungen på 180 cm blir kort på armer og kort i ryggen. Tror du kan starte med høyden som utgangspunkt.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-21, 21:56   #16
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.233
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Varm og god parkas

Har, inspirert av denne tråden, bestilt og prøvd Bergans down parka til halv pris fra outleten deres.
Ble ganske begeistret da jeg prøvde den på og fant ut den jeg hadde bestilt var altfor stor.

Den blir returnert, og én størrelse mindre er på vei i posten. Sammen med en 3-in1 også til halv pris.

Jeg forbereder meg på vinter, og er takknemlig for å ha råd til ikke å måtte fryse.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-21, 23:30   #17
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Varm og god parkas

Jeg endte opp med en dunparkas fra Jotunheim. Ikke helt etter speccen i hovedinnlegget, men SÅ fin, og nydelig farge – pluss fin pris. Og ekstra bonus at jeg fikk handla lokalt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no