Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Ballkjole til tiendeklassing

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-21, 23:38   #1
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Ballkjole til tiendeklassing

Jeg lurer veldig på hvordan jeg skal få tak i ballkjole til 15-åringen. Hun er ikke så høy (1,64 ca), drøy rundt bysten og har en mor som ikke vil bruke 6000 på ballkjole. Noen som har tips? Vi bor rett utenfor Oslo.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-21, 23:59   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ballkjole til tiendeklassing

Finn.no.

Vi har en hengende, kjøpt brukt, men ikke brukt av oss da det ikke ble ball pga corona.

Mye fint å få kjøpt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-21, 00:05   #3
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.712
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ballkjole til tiendeklassing

Kan dere leie fra en salong?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-21, 00:30   #4
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ballkjole til tiendeklassing

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg lurer veldig på hvordan jeg skal få tak i ballkjole til 15-åringen. Hun er ikke så høy (1,64 ca), drøy rundt bysten og har en mor som ikke vil bruke 6000 på ballkjole. Noen som har tips? Vi bor rett utenfor Oslo.

Jeg kan sjekke med Eldste om hennes er tilgjengelig (orange), den burde passe, eller muligens Mellomste sin (husker ikke farge), den tror jeg var svart. Høyde og byste høres ut som match.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-21, 00:43   #5
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.778
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ballkjole til tiendeklassing

Finn er en god idé.

Anbefaler på det sterkeste å ikke ha strapless, ihvertfall. Hvis man skal ha det gøy og danse, og ikke gå og dra i korsettet hele kvelden. Tvang nærmest tiendeklassingen til kjole som hang ordentlig på skuldrene, og da hun datt inn i bilen ved midnatt, var de første ordene hun sa; «TAKK!!! mamma!!». Hun hadde danset hele kvelden og hatt det helt konge, mens straplessjentene gikk og dro i kjolene sine.

Hun kjøpte seg selskapskjole på Zalando, tror den kostet 5-600, og så tok vi med den og skoene hun skulle bruke til sydame og fikk lagt den opp til perfekt lengde og gjort noen små justeringer. I tillegg spanderte jeg oppsatt hår hos frisør, fordi hun valgte en litt enkel kjole. Dermed så hun ut som en million dollar med en rimelig kjole som hun kan bruke til andre anledninger. Selv om vi gjorde litt ut av den kom det totalt sett mye billigere ut enn mye annet.

I kullet hennes var det alle avskygninger, flere brukte konfirmasjonskjole eller lånt kjole, det var veldig få som brukte «ballkjole» type prom. Jeg nektet å bruke penger på det, men der er vi forskjellige.

Ellers har de også til utlån selskapskjoler på Skattkammeret, om dere har utlånssentral der dere bor.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-21, 00:45   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ballkjole til tiendeklassing

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Finn er en god idé.

Anbefaler på det sterkeste å ikke ha strapless, ihvertfall. Hvis man skal ha det gøy og danse, og ikke gå og dra i korsettet hele kvelden. Tvang nærmest tiendeklassingen til kjole som hang ordentlig på skuldrene, og da hun datt inn i bilen ved midnatt, var de første ordene hun sa; «TAKK!!! mamma!!». Hun hadde danset hele kvelden og hatt det helt konge, mens straplessjentene gikk og dro i kjolene sine.

Ja det er jeg helt enig i, jeg blir helt svett av å se på alle stakkarene som går og drar i toppen på kjolen når vi har ball på skolen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-21, 01:11   #7
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.855
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ballkjole til tiendeklassing

Vi har en kongeblå med strutteskjørt liggende, kjøpt på Finn. Den har rom for («isydd») pupper av en helt annen størrelse enn vi opererer med her i gården. Knelang og ikke brukt av oss. Tror det er XS/S - skal se om jeg finner den hvis det kan være interessant.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-21, 07:24   #8
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ballkjole til tiendeklassing

Tusen takk for råd, innspill og tilbud. Hun passer nok ikke S/XS, men er mer en M. Og så vil hun gjerne ha en mørkeblå, rød eller mørkegrønn.

Hun har vist meg bilde av en med tynne stropper og trekantformede byster, men det tror jeg ikke vil funke til henne, som er såpass velutstyrt.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-21, 08:25   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ballkjole til tiendeklassing

Vår er mørkeblå i M. Stropper slik Charlie beskriver og snøring i rygg slik at den nok kan passe mange. Kjøpt på Mybella i Oslo og brukt en gang.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-21, 09:22   #10
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.442
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ballkjole til tiendeklassing

Mange skoler arrangerer bruktsalg av kjoler - sjekk ut om det finnes i nærheten.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-21, 09:47   #11
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ballkjole til tiendeklassing

Jeg er på jakt selv, skulle gjerne kjøpt selskapskjole og ikke ballkjole, men som ungen sier, det inviteres til ball.

Finn.no, Tise og en gruppe på Facebook. Men jeg regner med det blir vanskelig å finn str S til ei på 180 cm som insisterer på høye sko i tillegg. Det er et lite marked.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-21, 09:52   #12
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ballkjole til tiendeklassing

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Vår er mørkeblå i M. Stropper slik Charlie beskriver og snøring i rygg slik at den nok kan passe mange. Kjøpt på Mybella i Oslo og brukt en gang.

Kunne jeg fått sett et bilde?

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-21, 10:28   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ballkjole til tiendeklassing

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Kunne jeg fått sett et bilde?

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.h...kode=193892844

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-21, 10:29   #14
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.315
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ballkjole til tiendeklassing

Det pleier å være ganske ukomplisert å få sydd opp kjolen, om lengden er et issue. Rimelig og raskt om man ikke gjør det selv.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-21, 11:22   #15
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ballkjole til tiendeklassing

Vi har kanskje en rød en (må sjekke med eldste om hun fortsatt har den) som kan være til salgs for en billig penge. Kjøpt på sånn kjole-bruktsalg på skolen, og nummer to som har ball i år har absolutt ikke sammme stil. Den er i overkant utringet, det er det jo ikke alle som liker. Kan evt sende bilde på pm hvis der er interessant.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-21, 12:16   #16
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ballkjole til tiendeklassing

Den var fin, men jeg tror hun vil ha litt mer prinsessefaktor på skjørtet.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-21, 12:17   #17
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ballkjole til tiendeklassing

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Vi har kanskje en rød en (må sjekke med eldste om hun fortsatt har den) som kan være til salgs for en billig penge. Kjøpt på sånn kjole-bruktsalg på skolen, og nummer to som har ball i år har absolutt ikke sammme stil. Den er i overkant utringet, det er det jo ikke alle som liker. Kan evt sende bilde på pm hvis der er interessant.


Jeg tror min datter liker utringet, mens jeg ikke tror det fungerer på henne.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-21, 12:27   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ballkjole til tiendeklassing

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Den var fin, men jeg tror hun vil ha litt mer prinsessefaktor på skjørtet.

Helt i orden.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-21, 14:08   #19
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ballkjole til tiendeklassing

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg tror min datter liker utringet, mens jeg ikke tror det fungerer på henne.

Klarte ikke sende bilde på pm, men hvis du sender meg mobilnr kan jeg sende på melding hvis du vil se om den kan være noe. Bor heller ikke så altfor langt fra Oslo så kan evt prøves.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-21, 16:40   #20
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ballkjole til tiendeklassing

Vi har funnet en som hun liker: https://www.jjshouse.no/A-Formet-Off...lor=dark_green

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no