Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tog: SJ Nord Oslo-Trondheim

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-21, 01:20   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Tog: SJ Nord Oslo-Trondheim

Skal snart en tur til Trondheim Noen som har tatt tog etter at SJ Nord tok over? Er Premium verdt det? Står at det dekker kaffe/te samt bedre plass og mer komfortable seter (samt frokost ved avganger før kl 9). Har jo kjørt strekningen mange en gang med NSB, og da har jo Komfort-tillegget ligget på en hundrings, mens her er det nesten det dobbelte i pris (300,- ekstra). Så er det verdt det?

Skal også ha sovekupé en av veiene. Noen som har testet ut det i det siste og fortelle litt om hvordan det opplevdes?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-21, 08:20   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog: SJ Nord Oslo-Trondheim

Jeg synes ikke at komfortsetene er verdt prisen.

Ikke har jeg tatt nattog siden før pandemien heller, men da tok jeg nattog relativt ofte. Det er veldig behagelig å legge seg til vanlig tid og stå opp i «riktig» by uten å ha stresset med overganger. Sengene er smale, men ellers helt greie. Temperaturen i kupeen lar seg greit justere. Var det ellers noe du lurte på om nattog?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-21, 09:09   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog: SJ Nord Oslo-Trondheim

Jeg synes heller ikke det er verdt det. Så lenge du unngår familievogna så er det rolig og fint uansett hvor du sitter. 300 kr er dyr kaffe.

Sovekupe. Har ikke reist med det siden før SJ, men tviler på at det er noen stor forskjell.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-21, 09:33   #4
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tog: SJ Nord Oslo-Trondheim

Var i Trondheim med SJ for en ukes tid siden sammen med en kollega og en tidligere kollega. Den tidligere kollegaen kjøpte premium, og det var definitivt ikke verdt det sa han. Omtrent de samme setene, så i grunn bare overpriset kaffe sa han.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-21, 10:11   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog: SJ Nord Oslo-Trondheim

Jeg pleier å ta nattog de gangene jeg skal til Oslo - Har ikke tatt det etter at SJ tok over, men antar det er temmelig likt. Synes nattog er den perfekte måten å forflytte seg på om man skal være en plass tidlig. Å ligge og halvsove i frykt for å forsove seg til flyet + veien til flyplassen synes jeg er utmattende. - da er det bedre å legge seg på Toget og våkne opp i Oslo.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-21, 02:06   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tog: SJ Nord Oslo-Trondheim

Takk for erfaringer Da dropper jeg Premium. Så merkelig at de kjører på med den prisen når det er så liten forskjell. En hundrings er greit, slik som det var på Komfort, og jeg betalte gladelig det for å ha fri tilgang til tevann (te har jeg alltid med selv).

Lenge siden jeg har tatt nattoget med sovekupé og jeg må si at jeg gleder meg! For en fantastisk måte å reise på, og ikke minst være for seg selv fremfor i en full vogn. Bare det er verdt prisen

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no