Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2023

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-23, 09:36   #201
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.596
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Jeg vet ikke hvorfor vi ikke tenner dem før til advent, jeg kaller det jo vinterlys og lar dem henge til uti februar fordi det er mørkt og kaldt.

Skal absolutt høre med mannen om vi kan i alle fall denne det som er oppe så får han henge opp resten etterhvert. Noe av vårt ble bare hengende uten strøm gjennom sommeren

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-23, 10:10   #202
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.905
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Våre bare henger ute året rundt, så egentlig kunne vi jo lett plugget dem inn allerede nå (vi pleier å gjøre det 1. desember/1. søndag i advent). Jeg blir jo glad av å se andres julelys uansett når det er.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-23, 16:32   #203
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.465
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2023

Byen er julepyntet og noen få hus også. Koselig med lys ute nå.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-23, 17:10   #204
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.778
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg har sett en del hvite lys ute nå. Det er koselig synes jeg. Vinterlys, de kan gjerne komme frem i november og bli til februar.

Enig.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-23, 18:34   #205
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.834
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2023

Litt lei meg over at 1.søndag i advent er 3.desember. det blir litt kort adventstid i år. Jeg tror nok adventsstaken og stjerna kommer opp 1.desember.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-23, 19:30   #206
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.596
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Det blir litt kort advent ja, den mister på en måte den siste uken, dagene etter det siste lyset er tent. Trøsten får være at den er mye lenger neste år da.

Vi har vært og sett tenning av lyset på pipa på Devoldfabrikken i kveld, det er koselig.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-23, 20:06   #207
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.173
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Jeg kjøpte noen dyre svenske pepperkaker i dag. Sammen med en kopp te og en mandarin kom adventsstemninga! Jeg har tidligere kjøpt kalendere - dyr Body Shop-kalender til tenåringen som synes mørketida er blytung, bitteliten og relativt billig sjokoladekalender til pendlermannen, og luksus garnkalender fra Skottland til meg selv. Lilla lys er i hus, og to amarylliser står i vinduskarmen. Tror utelysene skal frem om ikke lenge. Jeg regner mørketida som grense for utelys og stjerne så fra ca 20. november til 21. januar er innafor i Tromsø.

PS. Kom på at jeg også har fått tekalender fra mannen.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-23, 20:13   #208
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.932
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Interessert i hvor du har funnet skotsk garnkalender Heilo.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-11-23, 20:34   #209
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.520
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Litt lei meg over at 1.søndag i advent er 3.desember. det blir litt kort adventstid i år. Jeg tror nok adventsstaken og stjerna kommer opp 1.desember.

Jeg har det alltid opp på det som kommer først av 1.søndag i advent og 1.desember. Tenner første lyset på første søndag da, uansett, men staken står der med lysene i fra den 1.12., hvis den første søndagen kommer etter det.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-23, 21:06   #210
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.173
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Interessert i hvor du har funnet skotsk garnkalender Heilo.

Den er fra Kate Davies. Ble egentlig utsolgt i februar. Og så solgte de ut restlageret i løpet av noen timer en helg i oktober. Jeg satt klar med alarm på telefonen og klarte å sikre meg en av de siste.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-23, 21:08   #211
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.905
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Jeg benyttet anledningen mens alle barna var ute i kveld til å pakke inn alle kalendergavene. Gleder meg til å henge dem opp. Det er en vesentlig del av nedtellingen til jul å se kalenderpakkene minke dag for dag.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-23, 21:26   #212
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.778
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Trenger hjelp til julegaver til unge voksne (begynnelsen av 20-årene) Ifjor fikk de ullpledd og fikk høre det var årets beste gave. Så hva skal vi finne på i år? Det er 3 stk og under 500 kr pr. pers. Ingen av de bor hjemme hos foreldre.
Tips?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-23, 21:31   #213
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.520
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Trenger hjelp til julegaver til unge voksne (begynnelsen av 20-årene) Ifjor fikk de ullpledd og fikk høre det var årets beste gave. Så hva skal vi finne på i år? Det er 3 stk og under 500 kr pr. pers. Ingen av de bor hjemme hos foreldre.
Tips?

Kid interiør har relativt rimelige votter og tøfler i ekte saueskinn, på halv pris akkurat nå. Jeg har gitt slike votter til noen av mine i den alderen tidligere, og det har vært populært.



En niese på 22 sier hun ønsker seg mummikopper og -skåler, og Kiehls ansiktsprodukter (hva nå det er). Jeg har også kjøpt sånt som julepynt (årets, fra ett eller annet fancy eller klassisk merke, Hadeland, Holmegaard eller noe i den dur), sammen med te og sjokolade, den friluftsinteresserte har fått diverse turgreier, den hesteinteresserte har fått diverse hestegreier (som begrenser seg veldig på grunn av prisene på hestegreier så det vil ofte si sånt som ridestrømper, eller t-skjorte i fancy hestesportmerke).

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 16-11-23 kl 21:44.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-23, 21:31   #214
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.060
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Eg har kjøpt luksuskonfekt + Detective for a Day til tilsvarande mottakarar her. (Gløymde å sitere deg, Millen.)

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-11-23, 21:42   #215
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.778
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

De er ikke for feminine, My? (vottene) er blant annet til en nevø.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-23, 21:45   #216
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.520
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

De er ikke for feminine, My? (vottene) er blant annet til en nevø.

Du sa ikke hvilket kjønn det var. Men det var bare et eksempel. Må gavene være like? Mine nieser og nevøer (to av hver) som er i den alderen er så fundamentalt ulike, at det blir helt umulig å kjøpe det samme til alle fire.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-23, 22:01   #217
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.778
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Nei, må ikke være like. Det gjøre bare shopping enklere for meg.
Ref ullpledd ifjor i ulike farger.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-23, 22:08   #218
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.520
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Ja, ett år fikk faktisk alle fire hver sin jumbokopp fra Le Creuset, i hver sin farge, med brikke til å ha under av "skinn", og en sjokoladebombe oppi. Så det er faktisk ikke sant at det er helt umulig. Men det er unntakene at jeg finner noe som vil klaffe hos alle fire ja.

Ser forresten at det er 3 for 2 for disse koppene hos Kitch'n nå.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-23, 22:41   #219
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.511
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Trenger hjelp til julegaver til unge voksne (begynnelsen av 20-årene) Ifjor fikk de ullpledd og fikk høre det var årets beste gave. Så hva skal vi finne på i år? Det er 3 stk og under 500 kr pr. pers. Ingen av de bor hjemme hos foreldre.
Tips?

Mellombror og lillesøs har begge varmeteppe på ønskelisten sin. 499 på Biltema, 699 på CO sist jeg sjekka

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-23, 22:47   #220
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.465
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

De er ikke for feminine, My? (vottene) er blant annet til en nevø.

Da kjøper du på Dressmann med byttelapp.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no