Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Oppbevaring av fenabog/pinnekjøtt

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-18, 17:20   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oppbevaring av fenabog/pinnekjøtt

Slakter Idsøe sier jeg må fryse det. Moren min har alltid sagt «legg det i boden», iallfall om pinnekjøtt. Hva bør/kan jeg gjøre? Jeg har strengt tatt ikke plass i frysen i år. For ordens skyld er det røkt fenabog jeg har kjøpt, ikke de vanlige «pinnene». Det betyr mer kjøtt, hvis det har noe å si for oppbevaringen, men på den andre siden er det røkt.

Det er nokså dyrt og mye kjøtt, så jeg vil helst ikke tulle det til ved å ikke fryse det, hvis det er nødvendig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-18, 21:02   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.488
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppbevaring av fenabog/pinnekjøtt

Hmm, jeg har i dag lest om å tine pinnekjøtt

Det har jeg aldri vært bort. Vårt er tørket på loftet hos min far og der henger forsåvidt i alle fall låret helt frem til vi får det utdelt rett før jul, jeg er ikke helt sikker på om pinnekjøttet henger enda, det er vel egentlig tørt. Men fryse det gjør vi ikke med annet enn det som evt skal spares til påske altså.

Hele poenget med å salte og tørke, altså speke, maten er jo at det konserverer den. Det er oppbwvaringsmåter fra før folk fikk fryser. Oppbevares kjøling bør absolutt holde.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-18, 21:12   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppbevaring av fenabog/pinnekjøtt

Jeg er enig i teorien din. Men på den andre siden er slakteren jeg kjøper det av Norges beste slakter (hilsen Eivind Hellstrøm) og jeg bør jo sånt sett høre på ham.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-18, 21:50   #4
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.172
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppbevaring av fenabog/pinnekjøtt

Er boden din luftig og under 4-5 grader er det helt fint, er det varmere og tettere er det tryggest å fryse

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-18, 22:01   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppbevaring av fenabog/pinnekjøtt

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Er boden din luftig og under 4-5 grader er det helt fint, er det varmere og tettere er det tryggest å fryse

Den er nok mye varmere enn det. Vi bruker den som vinskap. Boden er kald, men den er innendørs. Utendørs har jeg ikke vurdert, faktisk. Vi har en uisolert utebod, men det har kommet seg katter inn der innimellom. Så jeg er litt usikker på det. I tillegg kom jeg på nå at det er en del rotter i området. Hadde rotter på loftet for noen år siden.

Putekassen ute kan kanskje være et alternativ, men da vil vel putene lukte pinnekjøtt i hele sommer?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no