Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Guide i Karibien

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-24, 09:27   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Cruise i Karibien

Noen som har litt erfaring? Vi snakker om ferie neste vinter, og ett av alternativene er dette. Vi har vært i karibien før, men leide da katamaran. Best ved cruise å bestille fra charter eller selv? Og mange ruter å velge i ser jeg, noe som anbefales mer enn andre? Samt mange ulike selskap som seiler der.
Voksne som drar.
Ett annet alternativ er Thailand, men så begynte vi å skakke om karibien, så må sjekke ut det.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04

Sist redigert av tinkadott : 10-01-24 kl 11:22.
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-24, 11:17   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Guide i Karibien

Jeg har kun vært på cruise i Karibien en gang; da jeg bodde i USA. Da dro jeg først til reisebyrå, fikk presentert ulike tilbud og dro hjem og bestilte det på nett til en mye billigere pris. Reiste da med NCL.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-24, 11:21   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.388
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Guide i Karibien

Jeg kan relativt mye om cruise i Karibien.

Jeg anbefaler å velge

RCCL
NCL
Princess

eller mer eksklusive varianter. Gi meg noen alternativer eller uker som dere vil dra på så kan jeg si hva jeg skulle velge.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-24, 11:22   #4
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Guide i Karibien

Vi tenker januar /februar neste år. Januar helst.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-24, 11:59   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.388
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Guide i Karibien

Fra Fort Lauderdale/Miami eller også andre steder?

Antall dager (ev. til og fra)?


Sist redigert av Pelen : 10-01-24 kl 12:15.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-24, 18:06   #6
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.109
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Guide i Karibien

Vi var i romjula på cruise med RCCL fra Fort Lauderdale på en av de store båtene. Kan anbefales. Vi bestilte selv på nettsiden. Vi har vært på cruise før og har litt erfaring med lugar type, passering av lugar, bordsetting etc. Det er noen ting som ikke kan gjøres over nett så jeg måtte ringe RCCL. Kom da til eget supportnummer i Norge så jeg fikk ordnet opp greit i alt.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-24, 19:13   #7
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Guide i Karibien

Vi ser For oss ca 14 dg på tur, gjerne noe fra Miami / fl. Tenker noen dager først i Miami. Cruise og så en tur ned til key west. Lengde cruise ca 1 uke? Usikker. Null erfaring!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-24, 08:19   #8
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.388
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Guide i Karibien

Høres greit ut, jeg skal se på alternativer og komme med min anbefaling, ser på det i kveld eller i morgen. Vi har jo bodd i Miami og har vært på ganske mange cruise i området.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-24, 14:25   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.388
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Guide i Karibien

I januar og februar skulle jeg prioritere å ta et vestlig cruise om det ellers passet. Litt varmere vann der om dere vil bade i sjøen. Ulempen med vestlig er at øyene ikke er så frodige som østlige cruise.

Lugar, vurder om balkong er verdt prisen. Vi (og i hvert fall ikke Pelenmannen som har høydeskrekk) sitter veldig lite på balkongen, men det er deilig å ha den om prisedifferansen ikke er så stor. Utvendig lugar med stort vindu kan være verdt å betale litt mindre for.

Princess brukes ikke mye av nordmenn, men vi har cruiset med dem en gang og vi var veldig fornøyde. Denne så fin ut: https://www.princess.com/cruise-sear...oyageCode=U505 Flere sjødager, men det er egentlig ganske deilig med sjødager.

RCCL har god kampanje akkurat nå (de fleste cruiseselskapene har alltid en kampanje, men greit å følge med hvordan prisene påvirker det antallet personer dere er). Oasis of the Seas har en 6 dagers tur som ser grei ut om man liker badesteder. Den går til Bahamas (ikke Nassau som jeg ikke liker så godt), Jamaica og Haiti. Explorer har en 7 dagers som også har en grei rute (kanskje foruten Costa Maya, men ta en utflykt eller var ombord). Oasis har også en 8-dagers som ser veldig deilig ut. Aruba, Curacao, og Bahamas. Da kommer du langt sør. 4 dager på sjøen.

NCL en anelse enklere enn RCCL, men de er relativt snarlike. De har 5-dagers på Encore som ser grei ut. Escape og Bliss har også en 7-dagers vestig som er bra (foruten Costa Maya). Ellers har Prima en fantastisk 14-dagers med de beste destinasjonene, men det blir kanskje litt overkill for dere.

Still eventuelt flere spørsmål og så kan jeg se om jeg kan legge inn linker også om du vil.


Sist redigert av Pelen : 11-01-24 kl 14:31.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no