Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jenters ansvar (Aftenposten)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-07, 19:46   #1
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jenters ansvar (Aftenposten)

Jeg tenkte det samme som flere her da jeg leste artikkelen hun dama skrev, i alle dager snakk om tilbakeskritt!

Og en tanke: Selv om menn oftere enn kvinner utsettes for tilfeldig vold når de er på byen, er det ingen som maser om at de må "ta ansvar" og "ikke gå alene sent på kvelden".

Utrolig bra ranshistorie forresten. Setter ting litt i perspektiv.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 20:15   #2
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.200
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jenters ansvar (Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Jeg tenkte det samme som flere her da jeg leste artikkelen hun dama skrev, i alle dager snakk om tilbakeskritt!

Og en tanke: Selv om menn oftere enn kvinner utsettes for tilfeldig vold når de er på byen, er det ingen som maser om at de må "ta ansvar" og "ikke gå alene sent på kvelden".

Utrolig bra ranshistorie forresten. Setter ting litt i perspektiv.

Ikke "menn". Fulle, sinte unge menn. Ikke portforbud mot dem, nei.

Jeg skrev for øvrig mitt livs første leserinnlegg til lokalavisa for en del år siden, etter at det hadde vært en del saker som gikk på at menn utnyttet død-drukne unge jenter. Ofte ante de ikke hva som hadde foregått før de oppdaget at de var gravide... Da uttalte lensmannen at han ville oppfordre foreldrene til unge jenter til å holde et bedre øyne på hva jentene drev med. Innlegget mitt var på 2-3 linjer der jeg påpekte at det kunne være på sin plass for lensmannen å også minne foreldrene til gutter å lære dem å skille "nei" fra "ja". Mamma var voldsomt stolt av mg, husker jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 20:20   #3
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.995
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jenters ansvar (Aftenposten)

Bra gjort, Polyanna!

Jeg har lest artikkelen, og er sint. Det trengs en kraftig holdningskampanje rettet mot menn!

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 20:22   #4
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jenters ansvar (Aftenposten)

Det er nesten så jeg håper dette blir nådestøtet for Haugsgjerds videre karriere. :Ond:

Polyanna:

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no