Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Adventsstake og religiøs tro

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Jeg...
er kristen og har adventsstake 44 28,39%
er kristen og har ikke adventsstake 4 2,58%
er agnostiker og har adventsstake 23 14,84%
er agnostiker og har ikke adventsstake 3 1,94%
er ateist/humanetiker og har adventsstake 55 35,48%
er ateist/humanetiker og har ikke adventsstake 13 8,39%
har enn annen religiøs tro og har adventsstake 1 0,65%
har enn annen religøs tro og har ikke adventsstake 0 0%
har et helt annet alternativ, og det utdyper jeg i svaret mitt. 12 7,74%
Deltakere: 155. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-09, 09:56   #21
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventsstake og religiøs tro

Vi er ikke kristne, men har både adventstake og julestjerne. Jeg ser jo at det er litt snedig å pynte med eller bruke kristne symboler, men samtidig hører det med til høytiden for min del. Det er hyggelig å tenne lys hver søndag og glede oss til jul. Og det er fint med litt ekstra lys i vinduet og ha en påminnelse om at høytiden snart er her.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 09:57   #22
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Adventsstake og religiøs tro

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg er komplett hedning, men har adventsstake. For meg teller adventslysene ned til jul, som jeg liker. Det passer med den generelle lysfestfølelsen jeg har for jula. Derimot har vi ikke adventsstjerne, for den kan jeg vanskelig fortolke som noe annet enn Betlehemsstjerna.

Tja, om man har behov for en hedensk fortolkning, kan vel stjerna symbolisere Polarstjerna her hos oss.
Selv er jeg ateist, og pynter med det meste bortsett fra engler og Jesusbarn Har ikke adventsstake, men har en firearmet stake med nisser på som kommer frem litt nærmere jul.

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 10:08   #23
Guffen
Hvor er hengekøyen!?
 
Guffen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 144
Blogginnlegg: 4
Guffen er litt kulGuffen er litt kul
Standard

Sv: Adventsstake og religiøs tro

Adventsstake og stjerne på plass, til guttenes store fornøyelse.

Og ja, er kristen.

__________________
Guffen og gutta (05 og 06)
"I will rather be an optimist and a fool, than a pessimist and right." A.Einstein
Guffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 10:11   #24
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Adventsstake og religiøs tro

Vi har ikke adventstake eller julestjerne i vinduet. Har heller ikke julekrybbe, noe som jeg er vokst opp med i et katolsk hjem. Pynter med julenisser, snømennfigurer, små jenter i hvite kjoler med pels osv.. Er ateister men jeg prøver så godt jeg kan å ikke dvele så mye over ting.

Minsten på snart fem skal være engel i julespillet i barnehagen og fikk en lang replikk med ære være Gud i det høyeste..osv. Mannen fikk litt hakeslepp da han så det, men jeg orker ikke legge så mye i det. Hun skal jo uansett bestemme selv en gang hva hun vil tro på, det er veldig viktig for meg.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 10:28   #25
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventsstake og religiøs tro

Man kan jo fint ha denne koselige tradisjonen uten så mye av det kristne aspektet:

Tekst: Inger Hagerup

Så tenner vi et lys i kveld, vi tenner det for glede
Det står og skinner for seg selv og oss som er tilstede
Så tenner vi et lys i kveld, vi tenner det for glede

Så tenner vi to lys i kveld, to lys for håp og glede
De står og skinner for seg selv og oss som er tilstede
Så tenner vi to lys i kveld, to lys for håp og glede

Så tenner vi tre lys i kveld, for lengsel, håp og glede
De står og skinner for seg selv og oss som er tilstede
Så tenner vi tre lys i kveld for lengsel, håp og glede

Vi tenner fire lys i kveld og lar dem brenne ned
For lengsel, glede, håp og fred, men mest allikevel for fred
på denne lille jord, hvor menneskene bor

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 10:43   #26
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventsstake og religiøs tro

Har ikke adventstake, men det handler overhodet ikke om tro.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 10:43   #27
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventsstake og religiøs tro

Har faktisk aldri tenkt på den sammenhengen før jeg...

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 10:48   #28
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Adventsstake og religiøs tro

Har stjere og stake og er kristen,men for meg er det mer nedtelling til jul og en fin måte å lyse opp mørketiden på.
Symbolikken i det har jeg egentlig ikke tenkt noe nevneverdig over.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 10:48   #29
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Adventsstake og religiøs tro

Vi har adventsstake, men jeg forbinder den overhodet ikke med tro (vi er ikke kristne). For oss er det en måte å komme i julestemning på. Vi tenner også lys hver søndag, for å "telle" ned til jul.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 10:51   #30
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventsstake og religiøs tro

Altså, det er klart det er en viss sammenheng, men jeg tror det er få som har et bevisst forhold til det. Selv er jeg ikke kristen, har adventsstake men bruker den ikke. Den er dessuten i betong, så mange mener at den ikke teller i det hele tatt. Hmfp.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 11:02   #31
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Adventsstake og religiøs tro

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Man kan jo fint ha denne koselige tradisjonen uten så mye av det kristne aspektet:

Tekst: Inger Hagerup

Så tenner vi et lys i kveld, vi tenner det for glede
Det står og skinner for seg selv og oss som er tilstede
Så tenner vi et lys i kveld, vi tenner det for glede

Så tenner vi to lys i kveld, to lys for håp og glede
De står og skinner for seg selv og oss som er tilstede
Så tenner vi to lys i kveld, to lys for håp og glede

Så tenner vi tre lys i kveld, for lengsel, håp og glede
De står og skinner for seg selv og oss som er tilstede
Så tenner vi tre lys i kveld for lengsel, håp og glede

Vi tenner fire lys i kveld og lar dem brenne ned
For lengsel, glede, håp og fred, men mest allikevel for fred
på denne lille jord, hvor menneskene bor

Dette er adventstradisjonen jeg har vokst opp med, og viderefører. Jeg kommer fra et ikke-kristent hjem, og har i grunnen aldri tenkt på tenning av adventslys som noen kristen tradisjon.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 11:14   #32
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventsstake og religiøs tro

Jeg svarte annet.
Jeg har ikke helt klart å definere hva jeg er, men vi har adventsstake. Eller, i hvertfall fire lilla lys på et fat.

Jeg er ikke kristen i ordets rette forstand og for meg er ikke de lysene eller stjernen et kristent symbol. De er fine og det er tradisjoner.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 11:17   #33
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventsstake og religiøs tro

Jeg tror på Gud (men definerer meg ikke som kristen), mannen er agnostiker, femtenåring er ateist og sjuåringen skjønner ikke konseptet religiøs tro, og vi har adventsstake. Jeg har aldri sett på det som noe kristent. Jeg ser på det som nedtelling til jul, men kan ikke helt se hvorfor den skal symbolisere nedtellingen til en kristen jul.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 11:21   #34
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Adventsstake og religiøs tro

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Vi er ikke kristne, men har adventsstake og -stjerne. Tradisjon og nedtelling liker jeg, og jeg liker lys i mørketiden. Lysene i staken er hvite.

For oss er det tradisjon, og jeg trenger det lyset jeg kan få i mørketida. Vi pynter med lilla lys, men det har vi gjort hele høsten, så det har lite med advent å gjøre.
Nei, vi er ikke kristne noen av oss.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 11:24   #35
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Adventsstake og religiøs tro

Jer er vokst opp i et kristen/ateistisk hjem, og er vant til å ha adventsstake (og julekrybbe). Selv passer jeg vel kanskje best inn i agnostiker-kategorien, og jeg har videreført tradisjonen - først og fremst fordi jeg liker tradisjoner, og fordi jeg synes det er en hyggelig måte å bygge opp forventningene mot jul. Jeg tenker lite over den kristne symbolikken.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 11:26   #36
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventsstake og religiøs tro

Jeg er sånn whatever-ateist og synes harmløse religiøse symboler er søte. Derfor så har vi noen ganger (når jeg kommer på det, det er ikke hvert år) adventstake og noen ganger adventsstjerne.
Mannen min er sinte-ateist men gikk med på en adventsstjerne som er rød og ser akkurat ut som den kommunistiske/sosialistiske stjernen. Og da senket julefreden seg.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 11:29   #37
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventsstake og religiøs tro

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg svarte annet.
Jeg har ikke helt klart å definere hva jeg er, men vi har adventsstake. Eller, i hvertfall fire lilla lys på et fat.

Jeg er ikke kristen i ordets rette forstand og for meg er ikke de lysene eller stjernen et kristent symbol. De er fine og det er tradisjoner.

Jeg kjenner jeg er helt på linje med Bæret her.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 11:31   #38
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventsstake og religiøs tro

Jeg er sånn kristen light, men jeg har glemt å kjøpe lys til adventsstaken. :datapunkt:

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 11:36   #39
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventsstake og religiøs tro

Vi er ikke kristne på annen måte enn veldig mange i dette landet; at vi er døpt, konfirmert og oppvokst med statskirkens tradisjoner. Vi har både adventslys og stjerne i vinduet, uten at jeg legger så mye annet i det enn tradisjon. Jeg kunne ikke tenke meg å kutte ut dette fordi jeg ikke er noen overbevist "personlig kristen". De fire lysene symboliserer for meg førventning, førjulsglede og nedtelling til jul.

Jeg har vokst opp med kristen mor og beinhard ateistfar, vi hadde adventslys og jeg merker når det er jul at det er mer igjen i meg av den kristne julehistorien enn av den beinharde ateisten. På en måte.

Mannen min er mer negativ til kristne tradisjoner så det skurrer nok litt for ham når jeg synger adventssangen med ungen, tror jeg. Så jeg blir litt i tvil om min rett til religionsfrihet når det gjelder en religion jeg egentlig ikke har.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 11:42   #40
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventsstake og religiøs tro

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er sånn whatever-ateist og synes harmløse religiøse symboler er søte. Derfor så har vi noen ganger (når jeg kommer på det, det er ikke hvert år) adventstake og noen ganger adventsstjerne.
Mannen min er sinte-ateist men gikk med på en adventsstjerne som er rød og ser akkurat ut som den kommunistiske/sosialistiske stjernen. Og da senket julefreden seg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no