Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-09, 18:27   #21
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Vi har et vaskerom på ca 6-7 m2. Den ene veggen er: varmtvannstank, dobbelt klesskap, tørketrommel. Motsatt vegg har utslagsvask og vaskemaskin. Jeg savner ei lang benkeplate (helst over en hel vegg) til å brette og stryke klær på. Nå har vi strykebrettet stående midt i rommet (pga hvor stikk-kontakten er måtte det bli sånn), upraktisk.
Det er deilig med et eget vaskerom!!

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 19:04   #22
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Her er vårt:


Uttrekkbart strykebrett i skapet til høyre for maskinene.

Høyskapet inneholder klessjakt fra badet over, og kurver til sortering av vasken.


Vask med dusj til spyling av regntøy og støvler.


Takhengt tørkestativ

Denne rotekroken har veket plass for skap. Men, jeg savner tørkestativet som ble brukt til regntøy, mopper og annet som skulle renne av seg.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..

Sist redigert av M@M : 22-11-09 kl 20:10. Årsak: glemte strykebrettet
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 19:10   #23
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Utrolig lekkert og funksjonelt vaskerom!

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 19:13   #24
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Hvor kkjøper dere disse takhengte tørkestativene? De så jo geniale ut!

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 19:33   #25
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Et såpass stort vaskerom har jo masse potensiale, heldiggrisen!

Vaskerommet mitt er knøttlite og inneholder i tillegg toalett, utslagsvask og stor varmtvannsbereder.

Tidligere hadde jeg stablet vaskemaskin og tørketrommel i høyden, men syns det ble VELDIG mye bedre når jeg satt de ved siden av hverandre og har benk i hele rommets bredde. (Som ikke er stort lengre enn de to maskinene side om side. )

På veggen over benken har jeg to hyller, disse er like lange som benken.

Et must syns jeg er benkeplate og så lenge du har plass ville jeg hatt skap. Høyskap til mopp, bøtter etc og benkeskap til masse annet rart. Det ser så mye mer ryddig og delikat ut når man får satt alt bak skapdører.

Og personlig ville jeg hatt egen strykekrok. Jeg får omtrent noia av å måtte frem med strykebrett og strykejern hver gang jeg kommer på jeg skal stryke noe, det må være så utrolig enkelt og greit å ha det stående sånn at det er lett tilgjengelig hele tiden. (Men det er mulig det bare er jeg som er fryktelig lat.)

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 19:34   #26
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

takhengt tørkestativ: www.interiordetalj.no

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 19:40   #27
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Strykekrok ville vært bortkastet her.
DET er sjelden jeg har bruk for gitt.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 19:53   #28
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Strykekrok ville vært bortkastet her.
DET er sjelden jeg har bruk for gitt.

Samme her :sjuske:

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 09:59   #29
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Problemet med uttrekkbart strykebrett er at det blir for lavt for sånne som meg (strykeflaten kommer under benkeflatenivå og det blir ergonomisk for lavt for meg). Jeg må kjøpe dyre strykebrett for å få dem så høye som er nødvendig.

Jeg har endelig oppdaget gleden ved stryking etter at jeg fikk meg Skikkelig Strykejern!

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 13:15   #30
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.


Jeg har endelig oppdaget gleden ved stryking etter at jeg fikk meg Skikkelig Strykejern!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 13:21   #31
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Problemet med uttrekkbart strykebrett er at det blir for lavt for sånne som meg (strykeflaten kommer under benkeflatenivå og det blir ergonomisk for lavt for meg). Jeg må kjøpe dyre strykebrett for å få dem så høye som er nødvendig.

Jeg har endelig oppdaget gleden ved stryking etter at jeg fikk meg Skikkelig Strykejern!

Dette har jeg brent meg på også. Noen bortkastede hundrelapper på Ikea det.

Kan du tipse oss om et Skikkelig Strykejern?

Takk også for tips om takhengt tørkestativ, det skal sjekkes ut.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 13:29   #32
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Jeg har Braun ProStyle SI 17780.



Pris og kvalitet går hånd i hånd når det gjelder modeller som ikke har fancy ekstrating som trådløst og sånt. (Dropp sånt.) Sjekk damptrykk (min går opp til 50 g/min med presisjonstrykk på 120 g/min). Det er stryking med spissen som som regel er det vanskeligste og mest tidkrevende med stryking - sammenlign hvor disse hullene er fra jern til jern. Er de langt inne på jernet så gjør antakelig ikke jernet en like god jobb som et tilsvarende jern med hull lengre mot kanten/spissen.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 13:45   #33
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Stryker dere virkelig ikke noenting??
Jeg klarer ikke å holde unna vasken så her blir det vasket og tørket og slengt oppå benken til en gang jeg har ork og tid til å brette - men da er jo alle klær så skrukkete at jeg stryker, eller iallefall glatter på såogsi hvert eneste plagg....

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 13:49   #34
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Stryker dere virkelig ikke noenting??
Jeg klarer ikke å holde unna vasken så her blir det vasket og tørket og slengt oppå benken til en gang jeg har ork og tid til å brette - men da er jo alle klær så skrukkete at jeg stryker, eller iallefall glatter på såogsi hvert eneste plagg....

Tror seriøst ikke jeg har strøket noe hittil i år?
Det er evt bunadsskjorta (men den har ikke passet på noen år), og evt noen skjorter til Frank.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 13:57   #35
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Ser at mange snakker om brettebenk. Behovet for det avhenger jo av hvor man bretter klærne. Selv har jeg kjøpt et par ekstra skittentøyskurver fra Ikea (sånne som man kan trykke sammen når de ikke er i bruk). Så bærer jeg med klærne opp og bretter der. Slik slipper jeg å gå x antall runder opp og ned trappa med ferdigbrettede klær.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 13:59   #36
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Ser at mange snakker om brettebenk. Behovet for det avhenger jo av hvor man bretter klærne. Selv har jeg kjøpt et par ekstra skittentøyskurver fra Ikea (sånne som man kan trykke sammen når de ikke er i bruk). Så bærer jeg med klærne opp og bretter der. Slik slipper jeg å gå x antall runder opp og ned trappa med ferdigbrettede klær.

Brettebenk ser ikke jeg behovet for heller. Jeg bretter jo klærne sammen når jeg tar de ned fra snora, og putter de oppi "kurven"?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 14:02   #37
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Når alt blir ferdig i underetasjen så har vi soverommene og et bad til der. Så planen er at klær ikke skal opp i første etasjen. Dermed er det veldig greit med brettebenk der. Stryke gjør jeg ikke veldig ofte, men for de gangene jeg gjør det så skal utstyret være i orden på vakserommet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 14:03   #38
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Men hvor i all verden er TVene??? *skingrstemme*

Man MÅ jo ha TV på et rom hvor man bretter og stryker... det er det kjedeligste i verden...

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 14:07   #39
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Men hvor i all verden er TVene??? *skingrstemme*

Man MÅ jo ha TV på et rom hvor man bretter og stryker... det er det kjedeligste i verden...

DET har jeg ikke tenkt på..... Hm, må ta det opp til vurdering. Radio er vel minstekravet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 14:07   #40
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Men hvor i all verden er TVene??? *skingrstemme*

Man MÅ jo ha TV på et rom hvor man bretter og stryker... det er det kjedeligste i verden...

TV står på loftsstua, det er der jeg bretter sammen klærne. Ang stryking så er jeg på Necessario sitt nivå, og stryker et par duker i året. Skjortene til mannen får han stryke selv, jeg er ikke ansatt som husmor.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no