Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-09, 10:11   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.853
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Mannen pusser opp vaskerommet vårt, og jeg trenger noen råd. Hva er lurt? Rommet er ca 6-7 m2. Vi skal ikke ha do eller dusj der, det kommer i rommet ved siden av som er like stort.

Er det noen som har et vaskerom de er fornøyde med som de kunne tenkt seg å vise frem? Jeg tenker mest på innredning.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 10:27   #2
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Vårt er litt rotete.

Men det vi er veldig fornøyd med er at vi har fått vaskemaskinen litt opp i høyden. Vi har bare tatt et lite skap under maskina, med en plate oppå. I tillegg har vi klessjakt vi da, fra badet over. Der vi sorterer klærne i ulike bokser ut i fra farge/vasketemperatur.

Og så har vi takhengt tørkestativ. DET er kjekt! Sparer masse plass.

Sånn kan man feks gjøre det, for å få ting i høyden:

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 10:29   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Jeg har ikke vaskerom som er slik jeg vil ha det,men jeg vet at jeg ville hatt en hel vegg med benkeskap i hvert fall, med god plass til å brette tøy på, og som kan brukes til å stryke på osv. Det optimale vaskerom har skap nok, slik at alle kan ha tøyet sitt på vaskerommet. Da kan det brettes og legges rett inn i skapet.
Ellers må det være nok plass til å gjemme bort vaskemidler, vaskebøtte, moppestativ, koster osv.
Jeg lurer litt på om ikke jeg ville hatt slike benkeskap med skittentøyskurv inni, for da ser det ryddigere ut.
Videre ville jeg hatt skotørkehylle/skotørker der, og tørkestativ som kan henges i taket og heises/opp ned etter om det er i bruk.



Skal man tenke riktig praktisk på det, så ville jeg hatt vaskemaskin og tørketrommel oppå benkeplata, for å få det i god arbeidshøyde, men det vet jeg ikke om går an Jeg har i hvert fall aldri sett det.
I tillegg til noe tilsvarende denne løsningen vile jeg hatt minst to høyskap.

  Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 10:30   #4
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Tegning fra Bygg og bo. Søkte litt på nett.



__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 10:30   #5
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Sjugger:

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 10:32   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Ja nå må jeg le litt. Sånne skap som du har under vaskemaskina var supersmart nessie, og høyt nok.
Yeah yeah!

  Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 10:35   #7
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Jeg tror mye skapplass, gode tørkemuligheter og stor benkeplate til bretting er alfa omega.



Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Skal man tenke riktig praktisk på det, så ville jeg hatt vaskemaskin og tørketrommel oppå benkeplata, for å få det i god arbeidshøyde, men det vet jeg ikke om går an Jeg har i hvert fall aldri sett det.
I tillegg til noe tilsvarende denne løsningen vile jeg hatt minst to høyskap.

Jeg tror det blir veldig upraktisk mtp. å putte såpe i beholderen.

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 10:44   #8
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Det er et bildesøk på finn.no nå, hvor du kan se de rommene som er merket som stue, kjøkken, etc.

Kanskje du kan finne vaskerom der?

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 10:57   #9
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Jeg har vaskemaskinen underst og tørketrommel oppå. I det nye huset vi skal flytte inn i så hadde de ved siden av hverandre, også på gulvet. Fordelen med det siste er at man får benkplass oppå, men jeg tror jeg kommer til å ha de oppå hverandre fortsatt, for å få plass til skittentøystativet mitt ved siden av. Jeg har en elfa trådhylle med plass til mørkt, hvitt, hånklær, osv osv. Synes denne er kjekk og rommer mye.

Jeg vurderer å gå til anskaffelse av takhengt veggstativ, så får vi heller ha 'vingestativet' hvis vi trenger mer plass.

Vårt nye vaskerom har utgang til hagen, så jeg kommer til å ha god plass til å henge opp våte og skitne dresser, regntøy osv, så vi slipper å ha dette inn den vanlige inngangen.

Høyskap er et pluss, du må i alle fall ha plass til vaskeutstyr.

her er link til et vaskerom de pusset opp på Äntligen Hemma i fjor. Ble litt artig og fargerikt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 11:05   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.853
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Det er et bildesøk på finn.no nå, hvor du kan se de rommene som er merket som stue, kjøkken, etc.

Kanskje du kan finne vaskerom der?

Det har jeg gjort. Men det kan jo hende at det er noen her som har DET fine vaskerommet de vil vise frem.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 12:23   #11
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Her er et bilde av vaskerommet jeg snakket om

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 12:24   #12
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

:lagrer bilder for å vise mannen senere:

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 12:29   #13
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Her er et bilde av vaskerommet jeg snakket om

Sånt vaskerom ønsker jeg meg!

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 12:59   #14
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Ingen av vaskerommene det er lagt inn bilder av her har brettebenk. Det synes jeg er det aller viktigste på et vaskerom. Vi har derfor vaskemaskin og tørketrommel på gulvet og brettebenk over hele flaten over. Så kommer stellematte, vask og høyskap. Over brettebenken har vi takhengt (180 cm langt) tørkestativ.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 13:01   #15
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Jeg skal også ha plass til symaskin og håndarbeidsmaterialer på vaskerommet, men disse bildene gir meg hvertfall idéer til hvordan jeg kan begynne å planlegge.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 13:02   #16
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Symaskin på et våtrom?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 13:05   #17
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Ja, jeg har et megastort vaskerom, med to rimelig store oppbevaringsrom på innsiden. Ventilasjonen er veldig god der inne.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 13:11   #18
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.853
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Brettebenk er med i planene våre. Jeg har aldri hatt et skikkelig funksjonelt vaskerom, men det skal jeg ha nå. Det skal være plass til å stryke ting og oppbevare ting. Vurderer å kjøpe et brukt kjøkken for å få masse skapplass til en billig penge.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 13:29   #19
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Jeg får snart vaskerom! Mange gode tips i denne tråden, ser jeg. :abonnerer:

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 14:21   #20
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.876
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Brettebenk er med i planene våre. Jeg har aldri hatt et skikkelig funksjonelt vaskerom, men det skal jeg ha nå. Det skal være plass til å stryke ting og oppbevare ting. Vurderer å kjøpe et brukt kjøkken for å få masse skapplass til en billig penge.

Vi kjøpte rimelige kjøkkenskap fra Ikea til å ha på vaskerommet. Som Veronal har vi benk over vaskemaskin og tørketrommel. Over dette har vi en hylle med plass til vaskepulver etc. På hver side har vi et høyskap, i det ene har vi skittentøysjakt ned fra badet.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no