Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Regler for kakepynt i begravelse?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-09, 23:01   #1
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Regler for kakepynt i begravelse?

Jeg vet ikke om denne skal under høytid eller mat, jeg!

Er det regler for hvordan man kan pynte en kake som skal serveres ved minnehøytidelighet etter begravelsen?

Ville du ha reagert om en sitronbløtkake med marsipanlokk var pyntet med noen gule blomster? Er det for muntert? Eller for påskete, på "palmetorsdag"? (Og ja, dette er en diskusjon i heimen i kveld. )

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 23:02   #2
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regler for kakepynt i begravelse?

Jeg hadde ikke reagert på det. Jeg tror det skal svært mye til før jeg hadde reagert på kakepynten.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 23:03   #3
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Regler for kakepynt i begravelse?

Nei det ville jeg ikke.

Min venninne som mistet sin far sa i etterkant at hun var så lei hvite blomster i hjemmet at hun ble kjempeglad da hun fikk en bukett med masse forskjellige farger og blomster i. Det har jeg tenkt mye på i ettertid.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 23:04   #4
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Regler for kakepynt i begravelse?

Jeg vet ikke om det er noen regler for det, men jeg hadde hvertfall ikke reagert negativt på noen gule blomster.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 23:04   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regler for kakepynt i begravelse?

Hadde ikke reagert på blomster. Jeg hadde stusset litt hvis en kake ble pyntet med et kors, RIP, bilde av avdøde, f. 1900 - d. 2009 og sånt.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 23:05   #6
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Regler for kakepynt i begravelse?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hadde ikke reagert på blomster. Jeg hadde stusset litt hvis en kake ble pyntet med et kors, RIP, bilde av avdøde, f. 1900 - d. 2009 og sånt.


Ja, det hadde vært litt sært.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 23:06   #7
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regler for kakepynt i begravelse?

Jeg synes et minnesamvær etter en begravelse gjerne kan få være en stund for både å sørge og å være sammen om gode minner og tanker om den som er død. Litt farger er vakkert, og kan være med å styre tankene på mer enn bare de tungeste takene.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 23:07   #8
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.566
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Regler for kakepynt i begravelse?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hadde ikke reagert på blomster. Jeg hadde stusset litt hvis en kake ble pyntet med et kors, RIP, bilde av avdøde, f. 1900 - d. 2009 og sånt.


Hvis jeg virkelig blir 109 år, må dere gjerne ha bilde av meg på kake i begravelsen min. Helst et der jeg ser litt ung og pen ut.

Sånn bortsett fra det, er jeg enig med resten - noen gule blomster kan umulig skade.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 23:12   #9
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Regler for kakepynt i begravelse?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Hvis jeg virkelig blir 109 år, må dere gjerne ha bilde av meg på kake i begravelsen min. Helst et der jeg ser litt ung og pen ut.


Det var ikke meningen å "såre" noen her, men det ble bare helt feile bilder i hodet mitt da jeg så for meg en sånn kake. Jeg får modere meg til å i at det ikke er aktuelt i min begravelse.

(Sorry avsporing, Acsa - nå skal jeg slutte.)

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 23:12   #10
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Regler for kakepynt i begravelse?

Gule seigmenn er mye bedre enn blomster!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 23:15   #11
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regler for kakepynt i begravelse?

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.


Ja, det hadde vært litt sært.

Ikke SÅ sært. Øyensynlig.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 23:17   #12
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Regler for kakepynt i begravelse?

Åhh.. jeg vil ha en sånn med flaggermus på i min begravelse!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 23:17   #13
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regler for kakepynt i begravelse?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hadde ikke reagert på blomster. Jeg hadde stusset litt hvis en kake ble pyntet med et kors, RIP, bilde av avdøde, f. 1900 - d. 2009 og sånt.

For en kul idé! Nå har jeg akkurat meddelt mannen min om at dersom jeg skulle gå bort før han så vil jeg svært gjerne ha en slik kake. Gjerne omgitt av Modesty Blaise og Prinsesse Leia-action-figurer og noe lysdioder og slikt.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 23:17   #14
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regler for kakepynt i begravelse?

Jeg vil ha sånne pyntedingser på kakene når jeg dør!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 23:18   #15
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regler for kakepynt i begravelse?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Ikke SÅ sært. Øyensynlig.

Folk må gjerne pynte kaken slik i min begravelse, jeg hadde syntes det var rasende festlig.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 23:20   #16
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regler for kakepynt i begravelse?

Denne graveyarden var best da. Med mark og greier...



Men det er ikke meningen å støte HI her altså. Det er bare fjaselysten som vinner hele tiden...

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 23:20   #17
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regler for kakepynt i begravelse?

Mei, jeg vet at du synes jeg skulle hatt en seigdame i en kiste, men det får være grenser!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 23:21   #18
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regler for kakepynt i begravelse?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Men det er ikke meningen å støte HI her altså. Det er bare fjaselysten som vinner hele tiden...

:støtt: :bitter: :desillusjonert: :gråtkvalt:

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 23:22   #19
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Regler for kakepynt i begravelse?

Noen har gjort det før;

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 23:22   #20
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Regler for kakepynt i begravelse?

Tuppen, jeg bestiller sånn flaggermusgravstøtte og sjokoladekake med mark på, okei?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no