Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bursdag. Tema: FUGLER

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-08, 14:50   #1
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bursdag. Tema: FUGLER

Storesøster blir sju år om et par uker. Tema for bursdagen skal være fugler.

Har noen idéer til pynt? Leker? Mat?

Har noen sett pappservise eller servietter noe sted med fuglemotiv?

Kaken skal, ifølge den unge damen, se ut som en havørn.

Foreløpig begrenser fantasien min seg til "Sett halen på påfuglen" og gjetting på fuglelyder (ja, vi har CD med denslags).

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 14:58   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdag. Tema: FUGLER.

Pappservise med fugler kjenner jeg ikke til, men Ari Behn har jo påfuglservise da

Jeg har hatt mange servietter med fuglemotiv gjennom årene. Sist vi hadde kjøpte vi på Meny. Jeg vil tro at det kanskje er litt utenfor sesong for fuglemotiv annet enn at du kanskje kan få dompapservietter på halv pris nå etter jul.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 15:02   #3
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bursdag. Tema: FUGLER.

Fnatten:

  Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 15:13   #4
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.853
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdag. Tema: FUGLER.

Vannbakkelssvaner er enkelt å lage, og de ser veldig stilige ut. Vi pleier å legge dem på "sølvfat" e.l. så det nesten blir Svanesjøen vi serverer.

Vannbakkels
(12 stk.)
100 g smør
2 ½ dl vann
150 g hvetemel
ca. 4 egg

Stekes midt i ovnen ved 220° C i ca. 20 - 30 minutter

Del smøret i biter og kok opp sammen med vann. Ha i alt hvetemelet og rør godt til alt samler seg til en jevn klump. Ta kjelen av platen når deigen "slipper" kjelen. Avkjøl litt. Tilsett ett og ett sammenpisket egg og rør godt mellom hver gang. Visp det siste egget sammen og tilsett litt og litt. Røren skal være såpass fast at den ikke flyter utover. Sett røra i topper på stekebrett ved hjelp av to skjeer. Ha god avstand mellom hver topp, slik at de ikke går sammen. Vannbakkelsene øker 2 - 3 ganger i størrelse under steking. Stek vannbakkelsene. Når de slutter å "svette" er de ferdig stekt. Uansett må ikke stekeovnsdøren åpnes før etter halvgått tid, men vent gjerne lenger. Når de er ferdige kan du gjerne la brettet stå i ovnen med ovnsdøra oppe, slik at overgangen til kaldere luft ikke blir for stor. Avkjøl på rist.

Vannbakkels-svaner
(ca. 10 stk.)
1 porsjon vannbakkelsdeig

Svanehalser
Fyll deigen som er holdt av i et papirkremmerhus som du lager selv. Sprøyt røren ut som et totall (2-tall), ca. 3 mm tykkelse. Den nederste svingen og streken må være helt rett. Stek halsene i ca. 5 minutter ved samme varme som til vannbakkelsene (220°C). Følg med i stekeovnsvinduet, slik at de ikke blir for mørke.

Kroppen til svanene er vanlige vannbakkels. Del dem som vanlig i topp og bunn. Lag i tillegg et langt snitt over midten på toppen. Legg på krem på bunnen og sett inn svanehalsen (2-tallet). Brett ut toppen med en flik på hver sin side av halsen, slik at det ser ut som "vinger" over kremen. Sikt melis over.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 15:17   #5
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.853
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdag. Tema: FUGLER.

Det kan vel være fint å pynte med malte egg, og kanskje farga fjær tredd i hønsenetting.

Pinjata-egg eller fugl?
Leke fruktsalat, men med fuglenavn i stedet for fruktnavn.
Alle mine duer kom hjem fra fjellet
Danse fugledansen
Tampen brenner - finne sjokoladeegg

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 19:38   #6
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Bursdag. Tema: FUGLER

Lek: Fløy en liten blå fugl gjennom vindu.

Eneste jeg kommer på i farten.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 19:43   #7
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdag. Tema: FUGLER

Hvordan leker man "fruktsalat", og "fløy en liten blåfugl"?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 19:50   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdag. Tema: FUGLER

Hva med en fugleformet piñata? Jeg tror de har på Standard. Både de og Panduro har også fjær i mange farger man kan pynte med. Kan lage serviettringer av litt papir, evt. dorull kappet i passe biter og fjær.

Er det ikke en lek som heter "alle mine høner" eller noe? Litt ala Haien kommer.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 19:53   #9
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdag. Tema: FUGLER

Poden var totalt fuglegeek høsten før han fylte tre, og forlangte en Archaeopteryx på kaken, men var godt fornøyd med lundefuglen han fikk i stedet - kan den unge damen tenkes å kunne overbevises om noe slikt, så er det den fuglearten jeg vet om som det lettest å lage en gjenkjennelig stilisert utgave av.

det være ørn, så foreslår jeg at du søker på "eagle clipart". for å finne en enkel tegning som det går an å overføre til kaken. Kanskje noe slikt som dette?


(Du kan vel bare gjøre hele fuglen brun, hvis det er slik havørn ser ut.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 19:58   #10
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.982
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdag. Tema: FUGLER

Dere kan leke "Hauk og Due".

Blåse fjær i luften med sugerør - om å gjøre å holde dem i luften lengst mulig.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 20:02   #11
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdag. Tema: FUGLER

Skilpadda, den lundefuglen var utrolig fin! Jeg bøyer meg i støvet! Det MÅ være ørn (og pappaen sitter og svetter og prøver å finne ørneskrikfil på nett, for det hadde han ikke på fuglelydcd'ene sine....).

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 00:03   #12
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.853
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdag. Tema: FUGLER

Fruktsalat

Passer til nesten alle aldersgrupper.
Da er det en som står i midten, mens alle andre sitter på hver sin stol i ring.
Alle deltakerne (inkludert den i midten) er en frukt.
Da kan du som leder gå rundt å hviske i øret til hvert barn hvilken frukt de er. (For eksempel Banan, appelsin, eple og pære).
Den i midten roper opp en av fruktene, for eksempel pære, og da skal alle pærer reise seg og finne en ny plass. Den i midten skal prøve å ta en av plassene han også. Det blir da en person til overs, og da er det hans/hennes tur til å si en frukt.
Dersom den i midten sier ”Fruktsalat”, så skal alle sammen bytte plass.
Ps. Ingen har lov til å sette seg på den plassen man satt på.
Det er ingen vinner i denne leken, så man bare holder på så lenge man vil=)

Den bør vel fint kunne gjøres om til noe med fuglenavn. 3-4-5 ulike fugler gør sikkert holde. I stedet for fruktsalat kan man vel rope fugleflokk e.l for å få alle til å bytte.


Fuglefamilier (dyrefamilier):

Barna får en hemmelig fuglefamilie de skal gå og lage lydene til. Målet er å finne "fuglerne" i samme familie som deg selv. Se an størrelsen på barnegruppa. 3-4 barn i hver familie er greit. Passe på at fuglene har lyder som lett kan skilles fra hverandre, og at alle vet omtrent hvordan fuglelåten er.

Fløy en liten blåfugl - sang/danselek

Fløy en liten blåfugl gjennom vindu
gjennom vindu
gjennom vindu
fløy en liten blåfugl gjennom vindu
en dag i mai.

Tok en liten gullklump
skipp skipp skare
skipp skipp skare
skipp skipp skare
Tok en liten gullklump skipp skipp skare
en dag i mai

Vi lekte den slik, tror jeg: Barna står i ring og synger. En er valgt til blåfugl og kommer flygende inn i ringen. Plukker med seg en "gullklump" som den danser litt rundt med til sangen er slutt. Deretter er gullklumpen ny blåfugl.

Jeg er en liten undulat - sang og bevegelseslek. Fin som bordsang, kanskje?

Jeg er en liten undulat (vingebevegelser)
som får så dårlig med mat (klappe seg på magen)
for de jeg bor hos for de jeg bor hos( Tegne opp et hus eller bur i lufta)
de er så gjerrige (så) (Vise mål m. fingrene)
De gir meg sild hver eneste dag (bølgebevegelser)
men det vil jeg ikke ha (riste på hodet)
For jeg vil heller, ja mye heller (nikke)
ha coca cola og is.(Holde flaske og drikke-bevegelser, liksomslikke på pekefingeren)

(Synges som ulike typer eller nasjonaliteter - full av fordommer og generaliseringer om gjerrige skotter, vordsomme amerikanere, kantete og stramme tyskere, feminine franskmenn og rørete svensker.)


Sist redigert av Kaija : 02-01-08 kl 00:12.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 18:40   #13
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdag. Tema: FUGLER

Takk, Kaija!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 21:42   #14
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bursdag. Tema: FUGLER

Det eneste jeg kommer på er å kjøpe stripete servietter og brette dem til trekkspill og tre dem på pappfugl. Eller du kan brette ut servietten 1 gang, brett trekkspill litt over halvveis og legg over siste delen slik at du får en vifte. MAn kan evt legge en "fuglekropp" foran. Begge er for å illudere påfuglserviett...

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 21:50   #15
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.115
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdag. Tema: FUGLER

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

Lek: Fløy en liten blå fugl gjennom vindu.

Eneste jeg kommer på i farten.

Trodde det var ironisk jeg, og at ungene var blåfugler som skulle hoppe ut vinduet.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 23:00   #16
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.853
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdag. Tema: FUGLER

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Trodde det var ironisk jeg, og at ungene var blåfugler som skulle hoppe ut vinduet.

Jeg er ganske sikker på at enkelte av guttasgjestene i min 2. klassings bursdag sist fint kunne ha tolket leken den veien.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 10:47   #17
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.115
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdag. Tema: FUGLER

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Jeg er ganske sikker på at enkelte av guttasgjestene i min 2. klassings bursdag sist fint kunne ha tolket leken den veien.

Ja, jeg har 1.klassing gutt så jeg har sett noen gode kandidater jeg og.

Men den leken slik som den egentlig er så fin ut, tusen takk for tipset!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 11:39   #18
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdag. Tema: FUGLER

Jo takk, det blir 1.klassegutter her også, godt festen er i første etasje!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 20:28   #19
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdag. Tema: FUGLER

Jeg fant Happy Feet pingvinkopper, servietter og tallerkner. Det er ikke ørn, men temaet er heldigvis litt mer generelt ornitologisk, så da får pingvin gå.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 20:40   #20
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdag. Tema: FUGLER

Høres veldig bra ut. Jeg tror jeg hadde laget en langpanne sjokoladekake, også brukt det største bildet skilpadda la ut, og skjært ut.. Også pyntet med krem i forskjellige farger. Sjokoladekrem på hodet, gult på nebb og øyne...

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no