Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvis du skulle gifte deg …

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-16, 19:22   #1
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du skulle gifte deg …

...og det skulle være en humanistisk vielse, innendørs eller utendørs, hva hadde du ønsket at vigsleren skulle ha på seg?

Jeg har blitt godkjent av Fylkesmannen som vigsler for Humanistforbundet ( ), skal kurses i januar og har de første to vielsene i mars. Par som søker om å gifte seg i vår regi kan hake av på "svart kappe" (type advokatkappe) eller "nøytralt antrekk" når de fyller ut skjema, men så snakker man jo på forhånd om seremonien og da kan man spørre litt mer. Kappe lånes hos forbundet, men jeg ser at flertallet haker av på "nøytralt antrekk".

Men, det fordrer jo at de ønsker noe som jeg har i skapet, jeg har ikke budsjett som tilsier at jeg kjøper noe jeg ikke trenger til en annen anledning. Så hva ville dere definert som "nøytralt antrekk" - og er det noe annet enn nøytralt antrekk du hadde ønsket? Hva er viktig for deg? Vigsleren er jo synlig på noen av bildene fra bryllupet, så er farge viktig, skal det være pentøy, skal det være noe "usynlig", er svart feil, skal det være mindre "pent" enn det gjestene har osv.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 19:34   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle gifte deg...

Grattis med vigselsrett!

Jeg tenker at noe businessformelt hadde passet. Mindre pent enn gjestene har. Noe som ikke utmerker seg verken fargemessig eller stilmessig. Noe som ikke har mønster. Ikke mønstret stoff i det hele tatt. Ikke svart, kanskje, da hadde de vel krysset av for den svarte kappa? Ikke hvitt heller, eller veldig lyse farger.

Mulig dette kræsjer helt med stilen du har, men er det utenkelig å kjøpe et antrekk du bruker til disse anledningene?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 19:35   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle gifte deg...

Men såklart, er det et fargerikt samebryllup f.eks, så er det helt innafor å ha en vigsler i kofte - dersom vigsleren allerede er en kofteperson da.

Samme med f.eks. bunad, mener jeg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 19:42   #4
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle gifte deg...

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.


Mulig dette kræsjer helt med stilen du har, men er det utenkelig å kjøpe et antrekk du bruker til disse anledningene?

Neida, ett antrekk kan jeg kjøpe, men seremonien kan være vår, sommer, høst, vinter, inne, ute, på stranda, på en gård, i en hage, i en skog, i et formelt festlokale, på en båt, på et hotell osv. Jeg har klær i litt ymse stiler, jeg har en fortid med et formelt styreverv, jeg har ikke utelukkende sånne hippielærerkjoler i knallfarger.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 19:44   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.807
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle gifte deg...

Grattis med vigselsrett!

Jeg vil tro at en nøytral pen, lang kjole eller en drakt av noe slag burde være innafor, eventielt kan du kanskje ha en ldialog med brudeparet på om de har noen preferanser for farger, stil etc.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 19:47   #6
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.024
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du skulle gifte deg...

Gratulerer.

Hun jeg kjenner som er vigsler har en snerten, mørk drakt som jeg har sett hun bruker på endel oppdrag. Fint, enkelt og passe formelt og pyntet synes jeg.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 20:16   #7
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle gifte deg …

Kult!

Jeg hadde digget en vigsler i bunad eller i hippilærerkjole, men jeg vet ikke om jeg er repressentativ.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 20:17   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du skulle gifte deg …

Ville også satset på en drakt. Grå, marine eller sort.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 20:17   #9
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.009
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle gifte deg …

Nå lurte jeg på om du skulle gifte deg.

Gratulerer med vigselsrett!

Enig med de andre her at det kan være greit å ha et nøytralt penantrekk, à la drakt. Men så se det litt an fra gang til gang dersom det er på stranda eller fjellet eller hva har du.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 20:18   #10
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du skulle gifte deg …

Jeg hadde ikke brydd meg.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 20:19   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle gifte deg...

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Neida, ett antrekk kan jeg kjøpe, men seremonien kan være vår, sommer, høst, vinter, inne, ute, på stranda, på en gård, i en hage, i en skog, i et formelt festlokale, på en båt, på et hotell osv. Jeg har klær i litt ymse stiler, jeg har en fortid med et formelt styreverv, jeg har ikke utelukkende sånne hippielærerkjoler i knallfarger.

Ok, jeg tenkte ikke på alle de variablene der, nei.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 20:24   #12
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du skulle gifte deg …

En drakt, tenker jeg.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 20:32   #13
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle gifte deg …

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Nå lurte jeg på om du skulle gifte deg.

Ja, for det kommer til å skje, liksom. Jeg gjør et iherdig forsøk på å ikke forbli fullt så kynisk og desillusjonert, tror et verv som dette kan være sunt for meg!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 20:44   #14
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.009
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle gifte deg …

Ja, fort gjort å bli litt desillusjonert som singel, så da kan det jo hjelpe litt å drive og gifte folk.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 20:45   #15
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvis du skulle gifte deg …

Jeg har giftet meg humanistisk 2 ganger. Husker ikke den første vigsleren så godt, men er ganske sikker på at hun hadde mørke nøytrale klær. Ikke veldig pyntet, men inntrykket var rolig og diskret. Den andre er ganske ferskt i minne og da husker jeg at hun hadde en svart bukse og svart høst-kåpe. Mulig et beige skjerf eller lignende. Den første var en varm dag i juli, den andre var en småkjølig høstdag. Begge utendørs.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 20:54   #16
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle gifte deg …

For det første: Jeg synes det er skikkelig kult at du kan vie folk.

For det andre: Jeg synes jo at bunad måtte være et skikkelig flott plagg for deg å bruke i den settingen.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 20:56   #17
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle gifte deg …

Ja også slo det meg at hvis vi skulle fornye ekteskapsløftene eller noe sånt til sølvbryllupet, som jo faktisk bare er seks og et halvt år unna, så kunne jo du gjøre det!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 21:03   #18
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du skulle gifte deg …

En nøytral pen kjole eller drakt. Vi hadde borgerlig vielse, og jeg husker ikke hva vigsleren hadde på seg (jeg tror det var en kvinne, men jeg er faktisk litt usikker ). Det er i hvertfall ikke viktig for meg hva han/hun har på seg så lenge det er pent og ikke noe svært iøynefallende.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 21:19   #19
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.800
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvis du skulle gifte deg …

Jeg har en sånn type kjole som jeg er veldig glad i. Den passer til alle jobb-/representasjonsanledninger, og jeg føler meg vel i den. Jeg er ikke drakttype da!

https://m.zalando.no/zizzi-jerseykjo...161222201731:s

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 21:27   #20
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.394
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du skulle gifte deg …

Gratulerer!

Jeg tror det riktige er å ha noe som ikke skiller seg ut for mye. Drakt er nok riktig i de fleste vigsler. Drakt med en topp med korte ermer inni vil jo gå greit omtrent hele året. Du kan ha kåpe over om det skal være utendørs og det er litt kjølig. Men det går jo an å spørre om brudeparet skal bruke bunad, for hvis de skal det syns jeg det er veldig flott om du også har det.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no