Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julestrømpe

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Julestrømper til hvem og når?
Julestømpe på julaften 141 78,77%
Julestrømpe på første juledag 17 9,50%
Alle får 34 18,99%
Bare til barna 95 53,07%
Annet 25 13,97%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 179. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-12, 20:47   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Julestrømpe

Har dere julestrømper? Hvis så, når? Julaften? Første juledag?

Har alle i familien strømper eller bare barna?

Joda, det har nok vært en poll om dette før, men pytt - tidene endrer seg.

Her i huset får guttene + svigermor julestrømpe. I år har jeg bestilt med navnet deres på, skjønt på svigermorsin står det "Bestemor".

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 20:51   #2
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julestrømpe

Hjemmefra er jeg vant med julestrømpe som vi fikk på julaften. I år er første år barna våre får julestrømpe, også på julaften. Jeg har brodert strømper, med navnet deres på, som de skal få. Siden de er så små blir det ikke strømper som bugner av godteri slik jeg er vant til, men en liten leke og akkurat nok snop til at det er ok at de spiser opp alt på en gang mens de koser seg med juleprogrammene.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 20:56   #3
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julestrømpe

Julestrømper til ungene og mannen på julaften ja, og det er så koselig.
Siden jeg ikke får strømpe av noen uansett sørger jeg for å fylle skapene med godsaker og kjøper meg et blad selv.
Det er jo julaften ventetiden kan bli noe lang, 1.juledag har jo ungene masse nye ting (og gjerne litt pakker de ikke orka å pakke opp dagen før!) de vil kose seg med.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 20:59   #4
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julestrømpe

Julestrømpe på julaften, bare til barna.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 21:14   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julestrømpe

Bare til barna, på julaften. Er slik jeg er vant til fra min barndom og mamma fra hennes barndom.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 21:17   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julestrømpe

Julestrømpe til barna på julaften. Det er jeg oppvokst med selv også. Liker det best.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 21:24   #7
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julestrømpe

Til hele familien på julaften.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 21:27   #8
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julestrømpe

Julestrømpe første juledag, bare til barnet. Min bror og jeg fikk helt til barnet ble født. Julestrømpen ordnes altså av mine foreldre og henges på soveromsdøren natt til første juledag. Selve strømpen er den samme som jeg fikk da jeg var barn.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 21:28   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julestrømpe

1. juledag, til barna.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 21:31   #10
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julestrømpe

Ingen har.

Det har aldri vært tradisjon hos oss.

Poden har derimot fått en litt større "luke" i kalenderen på julaften som kan inneholde både godis, film, blad etc. Så en slags strømpe.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 21:54   #11
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julestrømpe

Ingen har. Det er ikke en tradisjon jeg er vant med. Mannen er engelsk og hadde julestrømpe som barn, men han har ikke hatt noe ønske om å videreføre det.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 21:54   #12
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julestrømpe

Julestrømpe julaften morgen og bare til barnene. Jeg laget lenge til mannen også, men han satte ikke nok pris på det. Glemte sjokoladen og alt mulig. Så nå får han ikke lenger.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 21:54   #13
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julestrømpe

1. Juledag. Til barna. Er det stedsavhengig, tro? Er fra Rogaland.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 21:57   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julestrømpe

Hvordan gjør dere forresten med julestrømpen? Her henges den opp på hver sin soveromsdør, av barna. Så legger de seg, og i løpet av natta kommer julenissen og fyller den opp. Eldste tror jo selvsagt ikke på nissen lenger, men det er koselig allikevel. De er helt elleville om morgenen, når strømpen henger på døra og man ser at den er stappfull og at "noen" har vært der og fylt den opp mens de sov. En liten gave står også ved siden av.
Husker den spenningen selv, og er glad jeg kan videreføre det til mine barn, det er en fantastisk hyggelig tradisjon.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 21:59   #15
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julestrømpe

Guttungen får julestrømpe, som henger full og innbydende, på sengekanten når han våkner julaften morgen. Da har julenissen vært innom og fyllt den tomme strømpa i løpet av natta.

Dette er noe både mannen og jeg er vant med fra barnsbein av og en tradisjon vi ønsker føre videre. (Jeg insisterte på å ha julestrømpe i mange år etter at jeg sånn egentlig hadde skjønt det der med nissen.)

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 21:59   #16
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Julestrømpe

Julaften, bare til barna.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 22:01   #17
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.823
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julestrømpe

Julestrømpene er til barna på julaften for å hjelpe til å komme gjennom ventetida.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 22:05   #18
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julestrømpe

Julestrømpe til både voksne og barn på julaften.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 22:06   #19
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julestrømpe

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Julestrømper til ungene og mannen på julaften ja, og det er så koselig.
Siden jeg ikke får strømpe av noen uansett sørger jeg for å fylle skapene med godsaker og kjøper meg et blad selv.
Det er jo julaften ventetiden kan bli noe lang, 1.juledag har jo ungene masse nye ting (og gjerne litt pakker de ikke orka å pakke opp dagen før!) de vil kose seg med.

Samme hos oss. Jeg tror jeg skal få ungene til å fikse julestømpe til meg i år. :undre: På den annen side vil jeg da måtte innrømme at julenissen ikke finnes. Vi innrømmer aldri det i vår familie.

Min mor la ned veto for to år siden. Da fikk vi voksne barna beskjed om at nissen hadde strøket oss fra julestrømpelista.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 22:11   #20
Nienna
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 12
Nienna har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Julestrømpe

Julestrømpe til barna på Julaften.
Tanken på at hele familien kunne fått har ikkje slått meg, men kunne hatt lyst å laget til mannen. Tror sannelig jeg skal tenke mer på det ja
(kanskje han gir meg etterhvert også)

Nienna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no