Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Noen som har dampovn/kombidampovn her?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-12, 10:27   #1
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Noen som har dampovn/kombidampovn her?

Vurderer dette på kjøkkenet i nyhuset, altså kombidampovn fra Miele.
Er veldig glad i å lage mat og synes det er viktig med sunn mat, og det blir jo maten med dampovn. Jeg tror ikke jeg vil "kaste bort" plass på kjøkkenet til både en dampovn og en stekeovn og vurderer derfor kombiovn, men har noen erfaring med det?
Den koster jo en del, så det er jo det om det er verdt pengene da..

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 18:25   #2
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som har dampovn/kombidamp ovn her?

Vi har kombidamp, men siden den er såpass liten inni, så valgte vi å ha en vanlig stekeovn i tillegg. Dampovnen bruker vi mye, stekeovnen foreløpig lite (men kunne ikke vært den foruten).
Om dampovnen er verdt pengene? Tja.... jeg dampet grønnsaker/potet/fisk før også, bare i en kasserolle. Det funket greit det også.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 18:32   #3
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har dampovn/kombidamp ovn her?

Vi har Miele dampovn og jeg har blitt veldig glad i den. Ville nok ikke ha kombinert den ned vanlig ovn siden de brukes forskjellig. Kombinerte ting har vel også større sjanse for å gå i stykker?

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 20:18   #4
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Noen som har dampovn/kombidamp ovn her?

Takk for innspill spørs om vi går for 2 da, en kombifamp og en vanlig ovn. Jeg har en følelse av at hvitevarer budsjettet vårt sprekker til de grader

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 20:19   #5
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Noen som har dampovn/kombidamp ovn her?

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Har kombidamp fra Siemens og ville aldri vært den foruten, men å ha den som erstatning for stekeovn hadde ikke vært aktuelt. Vi har begge deler og føler overhodet ikke at vi har kastet bort hverken plass eller penger.

Vi vurderte også Miele og kom frem til at de ikke var verdt det de kostet mer enn Siemens. Når svogeren og svigerinna så flyttet inn i nytt hus og kostet på seg Miele, det var jo så fantastisk bra, for deretter å reklamere på samtlige 5 produkter innen 2 uker var vi glade for å heller ha valgt toppmodeller fra Siemens.

Kan jeg spørre hva du måtte ut med for disse to ?

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 21:51   #6
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har dampovn/kombidamp ovn her?

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Vi fikk greie priser på hvitevarene, det var noe kampanjegreier (det er det alltid har jeg inntrykk av) da vi kjøpte, og vi fikk ytterligere rabatt fordi vi kjøpte så mye. De vi har er kun tilgjengelige via Plusforhandlere eller hva de nå kaller det, du får altså ikke kjøpt dem på f.eks Elkjøp.

Mener vi betalte rundt 29000 for begge. Veil. pris er 17790 pr stykk.

Er den andre ovnen din en pyrolyseovn? Har du hatt disse lenge? Vi har bestilt kombidamp og pyrolyse fra Siemens og får de på fredag. Veldig spent på dette.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 22:00   #7
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har dampovn/kombidamp ovn her?

Kan jeg snike inn et spørsmål? Hvordan avkalker man Miele dampovn? Har ikke bruksanvisningen, kun to tabletter.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 22:03   #8
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har dampovn/kombidamp ovn her?

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Stekeovnen er pyrolyse ja. Har testet det ut en gang, og det funker brillefint! Veldig god ovn med masse kjekke funksjoner og programmer. Har hatt dem siden slutten av september, så det er ikke så himla lenge, men vi er veldig fornøyde med Siemensproduktene våre så langt. Asko XXL oppvaskmaskin, not so much.

Vi flyttet inn her for 3 år siden og kjøpte Asko kjøleskap, fryseskap og oppvask. Vi bytter ut alt med Siemens nå. Oppvasken har vi hatt på service 2 ganger og byttet "hjerne" en gang.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 08:09   #9
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Noen som har dampovn/kombidamp ovn her?

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Vi fikk greie priser på hvitevarene, det var noe kampanjegreier (det er det alltid har jeg inntrykk av) da vi kjøpte, og vi fikk ytterligere rabatt fordi vi kjøpte så mye. De vi har er kun tilgjengelige via Plusforhandlere eller hva de nå kaller det, du får altså ikke kjøpt dem på f.eks Elkjøp.

Mener vi betalte rundt 29000 for begge. Veil. pris er 17790 pr stykk.

Takker
Hva vil Plusforhandler si da?
Jeg har ikke Siemens katalogen tilgjengelig, tenkte å hente den på Kvik.
Men i Miele sin katalog ligger en "middelklasse" ovn på ca 16 000,- (med pyrolyse). Dampovn ligger på rundt 22 - 23 000,-, mens kombidampovnen må vi betale hele 29 000,- for, evt 33 000 for toppmodellen
Vi får 20% på disse beløpene, men 50 000,- bare i ovner

Hva er forresten forskjell på dampovn og kombidampovn?

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 09:39   #10
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har dampovn/kombidamp ovn her?

Vi har begge deler. Dampovnen står mest til pynt, vet ikke helt hva jeg skal gjøre med den.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 12:37   #11
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Noen som har dampovn/kombidamp ovn her?

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Kvik er nok Plusforhandler, det er kjøkkenforhandlerne som stort sett får den æren. Dropp Miele og kjøp Siemens, så får du mye mer for pengene. Vi vurderte både Miele og Gaggenau, men plukket heller fra øverste hylle hos Siemens.

Kombidamp, pyrolyseovn, kaffemaskin, 90 cm koketopp med varmesone, oppbevaringsskuff, varmeskuff (en fantastisk sak!), stor ventilator og integrert kjøleskap fra Siemens og endte opp rundt 85000 kroner etter rabatter. Eneste grunnen til å kjøpe Mieles toppmodell med kombidamp er at den har større ovnsrom, men til den prisen er det ganske uaktuelt. Da hadde jeg heller valgt Gaggenau som har tilkopling til vann og avløp.

Takk for utfyllende svar
Jeg skal absolutt vurdere Siemens da ja! For platetopp, kjøleskap, fryseskap, dampovn (toppmodellen), pyrolyseovn og kaffemaskin kommer vi opp i 97000,-, så det er nok en prisforskjell der ja.

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 12:44   #12
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Noen som har dampovn/kombidamp ovn her?

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Sleng på en varmeskuff og to om du kan. Vi har varmeskuff under kaffemaskinen og oppbevaringsskuff under dampovnen, mest for å få symmetri i det ( ), men hadde valgt to varmeskuffer om vi hadde visst hvor mye den ene skulle bli brukt. Vi varmer tallerkener, tiner bakst fra frysen, holder varmt, hever...

Genialt da! Aldri tenkt på at vi "trenger" en sånn. Skal absolutt vurderes!

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 13:09   #13
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Noen som har dampovn/kombidamp ovn her?

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Ikke vi heller. Det var som sagt i hovedsak for å få symmetri i det. Skal se om jeg får klistret inn et bilde her, det er en pen vegg.

JA gjør det

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 22:48   #14
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Noen som har dampovn/kombidamp ovn her?

Wow! LEKKKERT
Gleder meg til å se gjennom Siemens katalogen. Fan på nett men der sto ikke priser.

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 22:49   #15
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Noen som har dampovn/kombidamp ovn her?

Ps! Er du fornøyd med kaffemaskinen ? Har liksom kun hørt snakk om Miele sin...

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 08:23   #16
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Noen som har dampovn/kombidamp ovn her?

Lekker vegg! Har dere micro også, eller dekker varmeskuffen tine- og varmeoppfunksjonen dens? Lurer litt på å droppe micro... Men det var popcornet da...

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 11:08   #17
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Noen som har dampovn/kombidamp ovn her?

Har fått satt meg opp en liste med Siemens produkter nå, med kjøleskap, fryseskap, platetopp, pyrolyseovn, kombidamp, kaffemaskin + vinskuff fra Norcool er vi oppe i over 130 000,- før rabatt... *skrik* (Miele sine ble litt over 140..). Og da har jeg faktisk glemt varmeskuffen.
Er hvitevarer virkelig så dyrt??
Har kontakta HTH for å høre om de fører Siemens, for vi kommer mest sansynlig til å kjøpe kjøkken derifra. Vi får 20% på Miele av dem (kunne ha vært mer synes jeg), mulig vi får det samme på Siemens. Av de får vi også en Siemens oppvaskamaskin til en verdi av 12 000,- på kjøpet.

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 11:37   #18
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Noen som har dampovn/kombidamp ovn her?

Opprinnelig lagt inn av Curly, her.

Har fått satt meg opp en liste med Siemens produkter nå, med kjøleskap, fryseskap, platetopp, pyrolyseovn, kombidamp, kaffemaskin + vinskuff fra Norcool er vi oppe i over 130 000,- før rabatt... *skrik* (Miele sine ble litt over 140..). Og da har jeg faktisk glemt varmeskuffen.
Er hvitevarer virkelig så dyrt??
Har kontakta HTH for å høre om de fører Siemens, for vi kommer mest sansynlig til å kjøpe kjøkken derifra. Vi får 20% på Miele av dem (kunne ha vært mer synes jeg), mulig vi får det samme på Siemens. Av de får vi også en Siemens oppvaskamaskin til en verdi av 12 000,- på kjøpet.

Oi!!! Det var mye... Jeg kom opp i 45 000 når jeg regnet på det for noen år siden, og syntes DET var dyrt. Jeg har spart litt siden da for å kunne kjøpe alt jeg har lyst på og ikke trenger å inngå kompromisser. Med i såfall blir det nok kompromisser uansett...

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 11:39   #19
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Noen som har dampovn/kombidamp ovn her?

Men..... Jeg trodde man kjøpte enten kombidamp, eller damp og vanlig. I en butikk vi var sa han at kombidampen kostet ca det samme som de to andre til sammen, og da må det jo bli veldig dyrt med begge deler. Hvis man trenger varmluftfunksjon på det som dampes kan det jo settes litt i stekovnen??

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 13:09   #20
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Noen som har dampovn/kombidamp ovn her?

Opprinnelig lagt inn av M@M, her.

Oi!!! Det var mye... Jeg kom opp i 45 000 når jeg regnet på det for noen år siden, og syntes DET var dyrt. Jeg har spart litt siden da for å kunne kjøpe alt jeg har lyst på og ikke trenger å inngå kompromisser. Med i såfall blir det nok kompromisser uansett...

Ja, veldig! Men om en trekker fra kaffimaskina og vinskuffen er vi nede i kanskje 90 000,- da, og jeg har valgt litt høyere standard på noen av appratene. Men 45 000,- skal det vel litt til å greie, uansett hvor billige modeller en velger, eller?

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no