Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kaketopper i konfirmasjon?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-17, 20:01   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Kaketopper i konfirmasjon?

Brukes det fremdeles? Og hvor kan jeg ev. finne noen til gutt som er _fine_?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 20:05   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaketopper i konfirmasjon?

Tenker du på sånn gutt eller jente som står stivpyntet øverst på kransekake? Det er lenge siden jeg har sett det i konfirmasjon...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 20:52   #3
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaketopper i konfirmasjon?

Yupp, det var noe slikt jeg tenkte på.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 21:29   #4
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.799
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kaketopper i konfirmasjon?

Tror de pleier å ha på bokhandlere?

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 21:56   #5
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaketopper i konfirmasjon?

Staples har ihvertfall brudepar, har jeg sett.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 21:59   #6
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.799
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kaketopper i konfirmasjon?

De har på Cacas også: http://www.cacas.no/ProduktKategori/90

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 22:25   #7
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaketopper i konfirmasjon?

Vi hadde ikke det. Konfirmanten laget pynten selv. Hva som er vanlig vet jeg ikke er sjelden i konfirmasjoner. Kjenner noen som hadde marsipankake med bilde av konfirmanten.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 22:27   #8
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kaketopper i konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Vi hadde ikke det. Konfirmanten laget pynten selv. Hva som er vanlig vet jeg ikke er sjelden i konfirmasjoner. Kjenner noen som hadde marsipankake med bilde av konfirmanten.

Kaketopper er ikke særlig vanlig her, men marsipankake med bilde er veldig vanlig. Vi skulle ikke ha, men så fikk vi kake med bilde i gave fra konditor-morfaren til en kompis av ungene, og da kunne jeg jo ikke si nei.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 22:28   #9
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Kaketopper i konfirmasjon?

Vi hadde en på toppen av kransekake kjøpte på nille. Vi hadde marsipankake men den hadde bilde av konfirmanten.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 22:30   #10
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaketopper i konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Kaketopper er ikke særlig vanlig her, men marsipankake med bilde er veldig vanlig. Vi skulle ikke ha, men så fikk vi kake med bilde i gave fra konditor-morfaren til en kompis av ungene, og da kunne jeg jo ikke si nei.

Jeg lagde marsipankake med bilde til svogeren min sin konfirmasjon.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 22:33   #11
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaketopper i konfirmasjon?

Har aldri heilt skjønt opplegget med å ha bilde av baby, konfirmant, jubilant eller brudepar på kake. Eg fniser kvar gong, for det er (for meg) så feil å dele (bilde av) eit menneske i kryss og tvers og attpåtil ete det. Men eg skjønnar jo at eg er sær, for det er jo veldig vanlig.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 22:45   #12
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaketopper i konfirmasjon?

Jeg kjøpte en konfirmantgutt på Nille og hadde ment at den skulle på marsipankaken men så ble det ikke plass så den stod som pynt på gavebordet med en dåpsfigur, etpar sko og litt annen pynt i sølv.
Hadde kake med bilde av gutten.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 22:48   #13
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaketopper i konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Har aldri heilt skjønt opplegget med å ha bilde av baby, konfirmant, jubilant eller brudepar på kake. Eg fniser kvar gong, for det er (for meg) så feil å dele (bilde av) eit menneske i kryss og tvers og attpåtil ete det. Men eg skjønnar jo at eg er sær, for det er jo veldig vanlig.

Jeg lagde det etter ønske fra konfirmantens foreldre, ellers har jeg mest brukt sånne sukkerbilder til å få div. barnefigurer på kaker på en enkel måte. Sånn at ungene har kunnet få dora, prinsesse, byggmester bob osv.... på kaken uten at jeg har måttet bruke masse tid og minimalt med kunstneriske evner på å lage dekorasjonene selv.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 23:10   #14
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaketopper i konfirmasjon?

Nå kom jeg på at vi hadde kake med bilde av babyen da vi hadde navnefest. Kanskje bruke det samme bildet på konfirmasjonskaka? Får neppe konfirmanten med på å ha et nytt bilde på kaka.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-17, 09:07   #15
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaketopper i konfirmasjon?

Min konfirmant ville heller ikke ha bilde av seg selv. Jeg spurte vel aldri heller, bare antok det.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-17, 10:18   #16
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaketopper i konfirmasjon?

Slik kaketopp med stivpyntet konfirmant altså - er ikke det litt kitch? Er det noensinne laget noen fine? Eller har det blitt retromoderne igjen - så kitch at det blir kult?

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 04-01-17 kl 10:27.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-01-17, 10:23   #17
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.835
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaketopper i konfirmasjon?

Jeg har ikke sett slike i bruk på flere år. I de konfirmasjonene vi har vært i har det enten ikke vært noen hovedkake eller så har hovedkaken vært noe fancy formet etter konfirmantens ønske (i den siste var kaken formet som en designerveske med iphone, smykker, sminke o.l. som stikker ut).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-17, 15:02   #18
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaketopper i konfirmasjon?

Har ikke sett noe særlig til slike figurer, verken til bryllup eller konf.

Sist jeg var i konfirmasjon var det en påkostet cake med tema fra konfirmantens fritidsaktivitet, og en helt vanlig sjokoladekake. I siste bryllup var bryllupskaken en etasjekake med rose-swirls og uten figur.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-17, 15:04   #19
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaketopper i konfirmasjon?

http://www.bakeshop.no/index.asp?pro...&prodid=100830

Var noen kule der da. Med bunad, uten bunad etc.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no