Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvis du skulle gifte deg …

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-16, 00:10   #21
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvis du skulle gifte deg …

Gratulerer!

Hvis jeg noen gang blir gift igjen, så skal jeg tenke på deg. Jeg hadde vel ikke tenkt så mye på det, men kanskje ikke hvitt eller svart eller noe som overgår bruden?

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 00:39   #22
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvis du skulle gifte deg …

Gratulerer!

Vår venninne som er HEF-vigsler har jeg sett både i enkel drakt, pen sommerkjole og bunad.

Måtte inn på FB profilen hennes og se hva hun bruker mer. Men det er helt enkle nøytrale, penklær. Hun bruker bunad når hun har konfirmasjonssermonier.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 23-12-16 kl 00:45.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 10:14   #23
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle gifte deg …

Jeg stiller selvfølgelig om noen FP'ere skulle ønske å gifte seg!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 10:22   #24
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvis du skulle gifte deg …

Vi giftet oss før HEF fikk vigselsrett, men vi hadde HEF seremoni og ble viet av en dommer. (begge to var venner, veldig praktisk!)

Dommeren hadde svart kappe, HEF-seremoniansvarlig hadde enkelt sommerskjørt og pen lys bluse. Jeg syns, generelt sett, at en vielse skal være litt høytidelig og seremoniell - og tenker at et helt enkelt men litt pyntet antrekk er tingen. (eller bunad/dress/kofte som andre har sagt)

Gratulerer med vigselsrett! Så koselig! Et av høytepunktene rundt vår vielse var faktisk den utrolig fine forsamtalen vi hadde med vår HEF-venninne. Tanker rundt vielse og ekteskap, veldig fint, koselig og nyttig.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 10:24   #25
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du skulle gifte deg …

Vi har giftet oss ute via HEF og jeg skal se om jeg finner noe bilde. Jeg husker nemlig at jeg synes hun var flott, men jeg husker ikke hva hun hadde på seg.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 10:26   #26
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du skulle gifte deg …

Hun vi hadde var nøytralt kledd i en slags drakt. Men tror ikke de fleste bryr seg nevneverdig. Jeg var opptatt av andre ting enn hennes klær den dagen

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 12:37   #27
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvis du skulle gifte deg …

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg stiller selvfølgelig om noen FP'ere skulle ønske å gifte seg!

Må bare få henne til å fri først, da.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 14:29   #28
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle gifte deg …

Så nøytralt som mulig. Type drakt. Bukse eller skjørt. Ikke noe som skjærer mot noe annet på bilder eller skinner om kapp med bruden.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 14:33   #29
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du skulle gifte deg …

Det blir vel gjerne tema i kurset vil jeg tro.

Bunad vil jeg tro må avtales med brudeparet, vi "får ikke lov" å ha bunad når vi arrangerer navnefest og konfirmasjoner iallfall.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 16:44   #30
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.991
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du skulle gifte deg …

En businesslike drakt. Ikke kjole og ikke fesdrakt/bunad. Man er ikke en gjest, men har en formell og høytidelig rolle.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 18:17   #31
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvis du skulle gifte deg …

Jeg synes svart er helt ok. Jeg måtte sjekke bildene fra eget bryllup, og ser at vigsleren synes på det ene bildet. Hun har en burgunder bluse og svart jakke, hva heter det, sånn fin damete dressjakke på utsiden. Tror hun må ha svetta fælt i så mye klær, det var ufattelig varmt den dagen.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 21:56   #32
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle gifte deg …

Tror jeg ville kjøpt meg en grå drakt med dressjakke og bukse. Syntes svart blir litt nitrist.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-16, 00:38   #33
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du skulle gifte deg …

Jeg har giftet meg to ganger, det får holde. Men det hadde vært stas å bli viet av deg!

Vår vigsler fra samme forbund hadde kappe, tror jeg, men jeg har sett mange i tilsvarende rolle i vanlige penklær. Vi fikk ikke noe spørsmål om hva vi foretrakk, ikke brydde vi oss nevneverdig heller. Nøytral drakt, nøytral sommerkjole, og eventuelt bunad hvis det er et bunadsbryllup, så har du litt å velge i?

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-16, 13:30   #34
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle gifte deg …

Jeg synes du og skal velge noe du føler deg vel i. så koselig rolle, forresten. Jeg ser vel for meg noe nøytralt hva farger angår, men om det er dress, drakt, kjole teller ikke så mye så lenge du føler deg vel.

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no