Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva kan jeg gi i Id-gave?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-12, 21:40   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Hva kan jeg gi i Id-gave?

Vi har en hyggelig dame utplassert hos oss fra NAV. Hun er muslim og til helgen er det Id. Hun er gavmild og generøs, og selv om det vel mest er vanlig at barn får gaver til Id har jeg lyst til å gi en liten ting. Men hva?

Jeg har tenkt litt på en liten kurv med te, sjokolade o.l., men synes det er litt kjedelig. Hun er veldig opptatt av å lære seg norsk, så jeg har tenkt litt på å gi henne en bok, men jeg er redd for å trå feil der. Hun har såkalte ALI-barn , og er nok en ambisiøs dame på mange måter. ...men barna har flyttet hjemmefra og hun sier det er tomt i huset. Hun ma ha ting å gjøre ellers begynner hun å tenke og det er ikke bra å tenke for mye. Jeg har derfor tenkt litt å på finne et puslespill til henne, men igjen - det kan jo hende hun synes det er helt snodig å få noe slikt. (Tenkte et landsskapsbilde.)

Anyone? Gavetips? Kommentarer til puslespill-greia?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 21:54   #2
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.198
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan jeg gi i Id-gave?

Det er to Id-er, og det var ved forrige Id, som markerte avslutningen av Ramadan, at det ble utvekslet gaver. I forbindelse med denne Id-en, som faller to måneder etter den forrige, så utveksler man ikke gaver men det er vanlig med donasjoner til de fattige. Dette skjer f.eks ved at man kjøper en sau eller en geit som deles ut i fattige områder. I år har vi spleiset med svigers på ei ku.

Så jeg hadde ikke gitt gave, men ønsket Eir Mubarak (god id) og spurt om hun skal gjøre noe hyggelig med familien.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 02:08   #3
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kan jeg gi i Id-gave?

Jeg vet at det er to Id, men ikke at det bare er ved den ene at det gis gaver. Hun skal lage og spandere mat på "hele hurven" på jobb i mrogen i anledning FN-dagen. Kunne tenke meg å gi noe tilbake.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 02:54   #4
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg gi i Id-gave?

Min spontane tanke ang puslespill er at det er en fin ting om du vet at hun liker på pusle. Hvis ikke så kan du vel kanskje oppleve at hun synes det er litt merkelig. Selv om hun forhåpentlig skjønner at det er tanken som teller.

Hva med et gavekort hos bokhandelen da, siden du er usikker på å trå feil ang bøker? Da kan hun jo velge bøker selv.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 13:23   #5
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva kan jeg gi i Id-gave?

Utrolig hyggelig tenkt av deg. Hva med blomster?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 14:12   #6
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva kan jeg gi i Id-gave?

Vi gir masse gaver til barn og familie denne Id også. Kansje en bok er fint, kanskje noe om hjemlandet hennes, eller om Norge?

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no