Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Hage] Kan jeg flytte ripsbuskene?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-10, 18:16   #1
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

[Hage] Kan jeg flytte ripsbuskene?

Tittelen sier vel det meste, men jeg har altså 2 -3 ripsbusker, den ene med hvite rips, som vokser opover langs steinmuren ved innkjørselen min. Nå holder stor gravemaskiner på å rasere området, og de tar ripsbuskene hvert øyeblikk som helst. Kan jeg flytte dem, tror dere?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 18:17   #2
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Kan jeg flytte ripsbuskene?

Ja, det håper jeg da inderlig, i og med at jeg nettopp har flyttet en.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 18:18   #3
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Kan jeg flytte ripsbuskene?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 18:19   #4
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Kan jeg flytte ripsbuskene?

Hadde rips store røtter, eller var det bare en liten gravejobb?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 18:23   #5
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Kan jeg flytte ripsbuskene?

Den har laaange røtter som vokser bortover. Oppdaget jeg, etter at jeg hadde kuttet deler av roten.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 18:24   #6
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Kan jeg flytte ripsbuskene?

Dobbelt- og takker for tipset.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 18:24   #7
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Kan jeg flytte ripsbuskene?

Du kan flytte dem, men de blir litt pjusk etterpå. Det vil komme seg i løpet av et år eller to.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 18:56   #8
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Kan jeg flytte ripsbuskene?

Takk, Inter, pjusk er jo å foretrekke fremfor å bli gravemaskinmat.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 19:02   #9
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Kan jeg flytte ripsbuskene?

Helt klart. Jeg hadde samme problem her, den ene busken ser veldig stusselig ut etter et nær gravemaskinen tilfelle. Stakkars.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 11:49   #10
Signo
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 5
Signo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: [Hage] Kan jeg flytte ripsbuskene?

Ripsbusker skal helst flyttes etter at ripsen er plukket men før sommeren er over sånn i slutten av august. Da kommer den seg greit til neste år igjen.

Signo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 11:51   #11
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Kan jeg flytte ripsbuskene?

Aha, da tror jeg jaggu jeg skal flytte en rips- og en solbærbusk (for det går vel for det samme?) så fort været blir bedre.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 12:03   #12
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Kan jeg flytte ripsbuskene?

Opprinnelig lagt inn av Signo, her.

Ripsbusker skal helst flyttes etter at ripsen er plukket men før sommeren er over sånn i slutten av august. Da kommer den seg greit til neste år igjen.

Takk skal du ha, Signo, det var også greit å vite. Da har jeg en unnskyldning til å vente til det har regnet ferdig i hvertfall.(Lizzom. Nå slutter nok regnet ikke før det blir hvitt...)

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 12:07   #13
Signo
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 5
Signo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: [Hage] Kan jeg flytte ripsbuskene?

Jeg har noen eldre busker jeg skal flytte og beskjære selv så jeg håper det regner noen dager til - fnis...

__________________
Hilsen Signo!
Signo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 13:25   #14
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Hage] Kan jeg flytte ripsbuskene?

Pass på å beskjære buskene samtidig. Du vil jo ikke få med hele rotklumpen, så da er det bra med litt færre grener som rota skal forsyne.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 13:42   #15
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Kan jeg flytte ripsbuskene?

Det var lurt, Fakse, takk!

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no