Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Duker til langbord - låne/leie/kjøpe billig?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-10, 22:31   #1
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Duker til langbord - låne/leie/kjøpe billig?

Er det noen som har idéer til fargede duker til langbord til ca. 50 mennesker? Serviset er hvitt "kantineservise", så jeg tenker det kan bli penest med duk i en farge. Jeg kjenner noen som kjøpte noen billige sengetepper på IKEA, er det andre lure tips? Noen steder de leier ut ikke altfor dyrt, eller noen på Østlandsområdet som har noe liggende etter bryllup/store fester e.l. og kunne tenkt seg å låne bort? Det er ikke før i juni, altså. Bill.mrk "Langtidsplanlegger".

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 22:34   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Duker til langbord - låne/leie/kjøpe billig?

Fargede laken er en annen mulighet, de er gjerne tynnere (og kan være billigere) enn sengetepper.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 22:39   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Duker til langbord - låne/leie/kjøpe billig?

Jeg kjøpte det rimeligste de hadde på Stoff & Stil når jeg ordnet stor fest til Pelenmannen. (Er det ikke det det heter? Jeg var nemlig ikke selv i butikken).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 22:41   #4
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Duker til langbord - låne/leie/kjøpe billig?

Jeg har kjøpt billig velour i 5meters lengder på Jysk. Genial til sånn bruk.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 22:42   #5
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Duker til langbord - låne/leie/kjøpe billig?

Men var det ikke den Jysk-velouren som farget av hvis noen sølte på den?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 22:42   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Duker til langbord - låne/leie/kjøpe billig?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Men var det ikke den Jysk-velouren som farget av hvis noen sølte på den?

Jo, og den loet veldig på klærne.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 22:43   #7
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Duker til langbord - låne/leie/kjøpe billig?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Men var det ikke den Jysk-velouren som farget av hvis noen sølte på den?

I alle fall den røde gjør det. Men har ikke opplevd det med noen av de andre jeg har.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 22:43   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Duker til langbord - låne/leie/kjøpe billig?

Hvis du kan vurdere hvite duker, så er det mulig å leie skikkelige, stivede damaskduker på store vaskerier. I Trondheim leier Storvask ut både duker og servietter på meterpris/stykkpris, og det er ikke avskrekkende dyrt. (Og man slipper å vaske dem etterpå, som en ekstra bonus.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 04:41   #9
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Duker til langbord - låne/leie/kjøpe billig?

Jeg hadde gått for fargede laken.
Evt så har de fargede papirduker på Nille hvis papir er et alternativ.

Eller du kan få låne en hvit og en blå duk av meg.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 07:59   #10
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Duker til langbord - låne/leie/kjøpe billig?

Sist jeg hadde stor fest kjøpte jeg en rull med kraftpapir på Binders, tror den kostet ca. 300 kr. Pyntet med servietter med farge og høstblader, det er sikkert mye vårblomster som kan brukes til pynt i juni. Duk og pynt kan rulles sammen og kastes etterpå, genialt for mitt formål. Legger ved et bilde, det er kanskje litt for festpreget for ditt formål, men du får hvertfall en ide om hvordan det ser ut.

__________________


Sist redigert av Nina : 11-06-10 kl 21:09.
Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-10, 09:56   #11
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Duker til langbord - låne/leie/kjøpe billig?

Jysk-velouren er grusom (no offence hvis noen liker den), den ligger ikke skikkelig på bordet og fargene passer ikke til en sånn anledning, og den farger sikkert av også. Vi har sånne på jobben som dras frem i absolutt alle anlednnger, grøss og gru. Heller fargede laken da, eller stikk på salg på Kid eller noe sånt - du har jo litt tid. Hvis hvitt kan være et alternativ tror jeg noen vi kjenner som hadde bryllup i september i fjor har noen meter... Vi kan jo pynte med blomster og servietter i litt sterke farger?

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-10, 11:21   #12
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Duker til langbord - låne/leie/kjøpe billig?

Kremmerhuset har rimelige organsa-løpere i farger som du evt. kan legge som løper på midten om du går for hvit duk. (Har sett det på en annen butikk og men husker dessverre ikke hvilken.)
Jeg kjøpte i lilla som jeg hadde på hvit duk til nyttårsaften og det ble riktig så lekkert.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-10, 13:04   #13
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Duker til langbord - låne/leie/kjøpe billig?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Men var det ikke den Jysk-velouren som farget av hvis noen sølte på den?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jo, og den loet veldig på klærne.

Både hvit, blå og rød farger og loer noe grassat!

Til Ms konfirmasjon kjøpte jeg lin på IKEA(fordi det var salg)i metervis.
Til bryllupet vårt kjøpte jeg bomull på Stoff og Stil(mesteparten gikk i søplekassen etterpå fordi det var sølt mye rødvin, men det var billigere enn papirduk).

Ellers leier de fleste vaskerier ut hvite damaskduker.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-10, 15:24   #14
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Duker til langbord - låne/leie/kjøpe billig?

Jeg tror jeg holder på at jeg vil ha farget duk, det er et lyst og litt kjedelig lokale, og kjedelig hvitt kantineservise. Jeg får ta en titt på stoff&stil og ikea. Laken blir ofte litt brede, det er ganske smale bord, og det er buffet med folk som går til og fra, og da er det upraktisk at duken henger så langt ned på sidene.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 20:08   #15
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Duker til langbord - låne/leie/kjøpe billig?

Høres bra ut med farget duk altså, bare styr unna den der nervøse Jysk-fløyelen :grøsse:

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no