Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Vurdere å droppe julekortene i år...

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-08, 00:01   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Vurdere å droppe julekortene i år...

... og kommer sikkert til å få elendig samvittighet for å gjøre det.

Jeg orker rett og slett ikke tanken på å begynne å styre med å få tatt bilder og lage kort. Skjønt jeg ender vel opp med å gjøre det likevel. Fotobok droppes. Det har jeg rett og slett ikke tid til. ... men klarer jeg å droppe julekortene?

Jeg sender ca 60 stykker (mottar ca 15 - 20), men vet at flere setter stor pris på å få bilde av guttene i posten. Hvor "sure" kan de bli da?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 00:05   #2
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vurdere å droppe julekortene i år...

www.optimalprint.no

Jeg bestilte en haug til 200 kroner med konvolutter.
Fant en mal som man kunne laste opp 3 ulike bilder til.
Vips. Så var det det gjort. Da gjenstår å sende de ut.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 00:05   #3
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.156
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vurdere å droppe julekortene i år...

Hva med en julemail? Vi gjorde det i fjor, var ikke snakk om å begynne med julekort med en nyfødt baby i huset. Skrev noen ord i et worddokument med bilde av babyen, klikk, send, ferdig!

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 00:09   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vurdere å droppe julekortene i år...

Jeg klarer bare å få sendt julekort annen hvert år omtrent. De som vil bli sure må gjerne bli det.

Jeg tar aldri "julekortbilde" av ungene. Jeg finner et bilde som ser fint ut (gjerne fra juli, i badedrakt), også sender jeg det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 00:10   #5
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vurdere å droppe julekortene i år...

Sure er det vel fåtallet som blir, og de som blir det må da bare få være det!? Noen vil vel kanskje bli skuffa, uten at det nødvendigvis er negativt. Fordi de synes det er koselig med julekort så de får se årets versjon av barna våre! Vet at mange gleder seg til å få disse julekortene p.g.a dette. Men folk må da forstå om du ikke fikk tid til dette i år?
Jeg sender også ut ca 60 julekort og mottar ca 20. Tenker hvert år at det blir det siste, men klarer ikke å la være når julen står for døren igjen... Akkurat som du tenker jeg?
Gjør som du føler for, og prøv å ikke tenke på andres forventninger og reaksjoner. Vi damer er ekstreme til å la oss styre av samvittigheten. Kjenn godt etter- om du vet at du får dårlig samvittighet så lager du julekort i år også!

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 00:13   #6
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vurdere å droppe julekortene i år...

Var tenkt å stille et lignende spørsmål. Må man som god morTM sende bilde av ungen sin til nære og fjerne? Satte opp liste i fjor, sendte vel 30, og fikk 4-5 tilbake. Ser ikke poenget egentlig, bortsett fra at vi får et fint bilde av snuppa selv da.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 00:15   #7
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vurdere å droppe julekortene i år...

Nei man trenger ikke å sende ut synes jeg.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 00:17   #8
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vurdere å droppe julekortene i år...

Kan du ikke bare bruke et bilde du har fra før som du synes er bra? Det må jo ikke være nisseluer/klær på barna.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 00:26   #9
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vurdere å droppe julekortene i år...

Jeg anbefaler julemail.

  Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 00:28   #10
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vurdere å droppe julekortene i år...

Det er lov å hoppe over julekortene et år. Har du ikke lyst og ork, så lar du det være. Eventuelt kan du komme sterkere tilbake neste år.

  Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 00:38   #11
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vurdere å droppe julekortene i år...

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg klarer bare å få sendt julekort annen hvert år omtrent. De som vil bli sure må gjerne bli det.

Samme her. I fjor lagde jeg til og med kort, men fikk aldri somlet meg til å sende dem. (Eller jeg sendte kanskje noen? Fikk du, Teo?)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg tar aldri "julekortbilde" av ungene. Jeg finner et bilde som ser fint ut (gjerne fra juli, i badedrakt), også sender jeg det.

Igjen, samme her. Et fint bilde (eller flere), og en enkel, litt julete design. Og som mottager av kort synes jeg det hyggeligste er å få et fint bilde av ungene (hvis det er et julekort med barnebilde) - det må veldig gjerne være fra sommerferie eller påske eller hva som helst, for min del, og nisseluer eller annen julepynt er aldeles ikke påkrevet.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 00:44   #12
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vurdere å droppe julekortene i år...

Jukekort skal man lage/sende fordi man vil - ikke fordi man må.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 00:46   #13
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vurdere å droppe julekortene i år...

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

Jukekort skal man lage/sende fordi man vil - ikke fordi man må.

Definitivt. Og hvis man vil, og bare har lite tid/overskudd, er det helt kurant å sende en mail med et par bilder i, eller bestille en bunke kopier av et fint bilde fra sommerferien og skrive en julehilsen på baksiden. Man får sikkert til og med kjøpt røde konvolutter å putte dem i, hvis man vil.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 01:07   #14
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vurdere å droppe julekortene i år...

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Samme her. I fjor lagde jeg til og med kort, men fikk aldri somlet meg til å sende dem. (Eller jeg sendte kanskje noen? Fikk du, Teo?)

Jeg tror det, men det er mulig jeg blander med det fra 2006. Jeg er i alle fall helt sikker på at verken du eller noen andre fikk det som jeg hadde kopiert opp og gjort klar til sending det året.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 01:16   #15
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vurdere å droppe julekortene i år...

Eg har ikkje sendt julekort på fleire år og har ikkje fnugg av dårlig samvittigheit for det.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 01:26   #16
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vurdere å droppe julekortene i år...

Man skal absolutt ikke ha dårlig samvittighet for ikke å sende julekort!

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 09:22   #17
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vurdere å droppe julekortene i år...

Vi har droppet julekortene i tre år og har ikke mottatt noen sure miner. Det er da en gest, ikke et nødvendig onde? Dropp dem med god samvittighet hvis du ikke orker.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 09:29   #18
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vurdere å droppe julekortene i år...

I år dropper jeg julekortene. Det blir en liten julemail til venner og kjente.

  Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 09:30   #19
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vurdere å droppe julekortene i år...

Sier som de andre: Dropp det om du ikke gidder.
Jeg tar ikke bilder med tanke på julekort. Jeg tar et bilde jeg liker og lager julekort av det - Det har vært badebilde, blåbærplukkebilde og smilebilder.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 09:43   #20
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vurdere å droppe julekortene i år...

Jeg lager julekortet i photoshop, og så sender jeg på mail til venner, kjente og familie.
De som ikke har tilgang på mail får et julekort i posten, men det er så få...

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no