Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva får deres gutt på 7 år til jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-15, 21:08   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Hva får deres gutt på 7 år til jul?

Yngste fikk ps4 til bursdagen (var egentlig planen å gi til jul, men så ble det bursdag da jeg tenkte at høsten var lang og det kunne være OK for klassekamerater å spille litt med ham). Så langt ingen suksess, knapt brukt, men akkurat det er jeg ikke så bekymret for. Han har kun et spill, det er ikke så mange gutter på døren her uanmeldt og vi har liksom ikke helt funnet ut av hvordan alt virker Det kommer.

Har kjøpt et Skylanders spill til ham til jul til den. Skulle gjerne hatt en ting til til ham, noe han kan leke med i julen rett og slett. Trenger ikke være dyrt, det er ikke hensikten. Han får neppe leker av andre og jeg synes han skal få noe han kan leke med også i romjulen. Men hva? Han har nok lego i mine øyne, så det har jeg lite lyst til å kjøpe. Hva annet kan fenge? I hverdagen er det lite tid til lek, han har skole, SFO og en fritidsaktivitet.

Han er glad i å være ute, ønsker seg egentlig en dyr lekehytte, men det synes jeg er i seneste laget å kjøpe når han er over 7 år og den koster mange tusen.

Hva får deres gutter i den alderen til jul?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 21:11   #2
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får deres gutt på 7 år til jul?

Jeg vet ikke, så jeg bare henger litt her. Jeg syns også han har nok lego. Min er fotballgutt da, så jeg kan jo sikkert kjøpe noe fotballgreier.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 21:33   #3
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får deres gutt på 7 år til jul?

Skylanders Superchargers, Geomag, Lego, Domino Express og bøker har min ønsket seg (og kommer til å få).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 21:36   #4
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får deres gutt på 7 år til jul?

Hva med en eller annen type Nerf, med pilemagasin?
Vi er kanskje veldig preget av å ha gutter da. Dette er leketing som helt klart har blitt lekt mest med etter at legolekingen ga seg.
Like morro for eldstemann + kompiser også.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 21:40   #5
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får deres gutt på 7 år til jul?

Min gutt på 8 får ny sovepose. I fjor fikk han treningsdressen til fotballklubben sin, og fjellsekk.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 21:48   #6
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva får deres gutt på 7 år til jul?

Min ønsker seg penger. Til iPhone . Han får ikke penger av oss, så jeg tror det er mange år med sparing til han kommet dit.
Han ønsker seg flere Skylandersfigurer, lego, bøker og klær av en bestemt type.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 21:49   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får deres gutt på 7 år til jul?

Hva med Guiness rekordbok? Den er fin å bla og lese i. Storebror har to fra før, ønsker seg ny i år.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 21:50   #8
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får deres gutt på 7 år til jul?

Og Geomag er morsomt og finnes i mange størrelser og prisklasser. Kan lett suppleres av andre også.

Et tips som du kanskje har tenkt på alt; det er lurt å tipse andre om å gi ham Skylandersfigurer siden du gir ham spill.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 21:51   #9
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva får deres gutt på 7 år til jul?

Min på 8 får minions sengesett og led trommestikker som skifter farge når man slår med dem. Regner med at det blir noe til også, kanskje noe spillegreier eller lego.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 21:57   #10
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får deres gutt på 7 år til jul?

Jeg kjenner at jeg angrer litt på at jeg foreslo at besteforeldrene kunne kjøpe drakt med nummer og navn. Det hadde nemlig vært en perfekt gave som han virkelig ønsker seg.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 22:16   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva får deres gutt på 7 år til jul?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Min gutt på 8 får ny sovepose. I fjor fikk han treningsdressen til fotballklubben sin, og fjellsekk.

Har har arvet en sovepose etter søsteren. Han går på karate, har drakt der. Noe mer enn det trenger han ikke. Han er en typisk utegutt, så han har allerede en speiderkniv. Det fikk han til 6-årsdagen. Han fikk kikert også da.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 07-11-15 kl 21:49.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 22:19   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva får deres gutt på 7 år til jul?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Hva med en eller annen type Nerf, med pilemagasin?
Vi er kanskje veldig preget av å ha gutter da. Dette er leketing som helt klart har blitt lekt mest med etter at legolekingen ga seg.
Like morro for eldstemann + kompiser også.

Jeg har vært i mot pistoler, men han fikk et politisett i gave av en klassekamerat nå da han ble 7 og det har vært svært så populært. Så Nerf hadde nok falt i smak.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 22:20   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva får deres gutt på 7 år til jul?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Og Geomag er morsomt og finnes i mange størrelser og prisklasser. Kan lett suppleres av andre også.

Et tips som du kanskje har tenkt på alt; det er lurt å tipse andre om å gi ham Skylandersfigurer siden du gir ham spill.

Takk! Godt tips! Han har en onkel som gjerne kan kjøpe noe sånt til ham.

Geomag har vi ikke fra før av, det kan nok fenge. Skal se på det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 22:21   #14
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva får deres gutt på 7 år til jul?

Min får penger og minionsfigurer av oss tror jeg. Han sparer til tab, faren sin er på vei til å ta kvelden og vi kommer ikke til å kjøpe noen ny så han skal få lov til å kjøpe seg en for pengene han får til jul (tror han får penger fra flere).

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 22:22   #15
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får deres gutt på 7 år til jul?

Hot wheels biler
Akebrett
Bøker
Brettspill

Det står på ønskelisten til nevøen på 6.5 år

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 22:25   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva får deres gutt på 7 år til jul?

Spurte min kollega forleden og han foreslo et brettspill som heter Labyrinth. Har dere noen erfaring med det? Han er glad i å spille brettspill.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-15, 05:02   #17
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva får deres gutt på 7 år til jul?

Av oss får han dundyne og -pute i voksenstørrelse for det trenger han.

Av andre har vi ønsket bl.a. ny fotballknickers, ny fotballstrømper, ny drikkeflaske, koffert i større størrelse enn han har nå, penger til ny iPad (mini - men dette er til bursdagen som er rett før jul) + nytt deksel til denne. Han har også ønsket seg Lego Minecraft og Ninjago.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-15, 05:59   #18
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.610
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva får deres gutt på 7 år til jul?

Han får nok noe vinterutstyr. Vi har flyttet og har nå slalombakken som nabo så det spørs om det blir slalomutstyr. Tenker vi kjøper pent brukt. Ellers så ønsker han seg lego. Av lillebror får han en historiebok for barn av noe slag.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-15, 08:24   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva får deres gutt på 7 år til jul?

Min har lyst å prøve slalom i vinter, bedre sjanser for det her selv om vi må kjøre et par timer. Men tenker å leie i første omgang og se.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-15, 08:38   #20
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får deres gutt på 7 år til jul?

Mine gutter ønsker seg skylanders, geomag, i tillegg har storebror ønske om tryllesaker. Kinetic sand liker ungene mine veldig godt, forøvrig.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no