Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Noveller fra videregående - noen som kan hjelpe meg å huske?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-07, 16:16   #41
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noveller fra videregående - noen som kan hjelpe meg å huske?

All summer in a day er det også laget film av. Husker vi leste novella og så filmen senere. Likte den veldig godt, selv om den er hjerterå. Att döda ett barn er også veldig bra. Karens jul likte jeg også. Husker egentlig bare noveller jeg likte, merker jeg. Leste også En novelle av Tor Åge Bringsværd, tror den heter Spøkelseshuset. Skrevet fra spøkelsene sin synsvinkel, men det skjønner vi ikke før helt på slutten. Ellers leste vi vel Ørneredet.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 16:52   #42
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noveller fra videregående - noen som kan hjelpe meg å huske?

T-bane-novellen virker ukjent ...

Jeg husker bare At døda et barn, Karens jul og Karen.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 17:04   #43
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.280
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noveller fra videregående - noen som kan hjelpe meg å huske?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Her er den. All Summer in a Day

Tusen takk!

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 17:30   #44
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noveller fra videregående - noen som kan hjelpe meg å huske?

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Den er helt nydelig!

Jeg husker godt novellen "Det er en tunnel i din framtid" (tror den var på nynorsk) som handlet om hvordan de løste overbefolkning i framtiden; ved å lukke en stor utfartstunnel med jevne mellomrom og gasse de som tilfeldigvis befant seg inni. *grøss*

Denne husker jeg også ...

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Har jeg noengang lest en novelle som foregår på en annen planet en eller annen gang i framtiden? Eller har jeg drømt det? Sola viser seg bare en gang hvert et eller annet, ellers er det bare regn. Også blir et barn stengt inne i et skap eller noe av de andre barna. Og det var det. Noen som vet?

Jeg husker at (TV)-filmen gjorde STORT inntrykk på meg. Jeg tenkte faktisk på den her forleden. Men så er jeg fra Bergen, da, tematikken er jo således velkjent ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 18:16   #45
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.842
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noveller fra videregående - noen som kan hjelpe meg å huske?

Læreren vår leste noe om en annen planet. Det var ganske spennende, men jeg husker ikke noe mer av hva det handlet om. Ordet/navnet Para kobler jeg til den novellen.

At døda et barn leste vi også. Og så hadde vi et opplegg etterpå om død og ritualer, begravelse, dødsannonser, nekrologer, hefter med salmer og slikt til kirka osv. Husker vi syntes det var spennende og gripende. (Hadde en kreativ lærer.)

Den tunnellhistorien leste vi også, og når vi kjører i kø i lange tunneller hender det jeg ser for meg at tunnellen blir stengt i begge retninger før myndighetene langsomt gasser oss til døde. -Makabert, men litt spennende også.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 18:54   #46
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noveller fra videregående - noen som kan hjelpe meg å huske?

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Den gjorde sterkt inntrykk på meg også. Var det ikke slik at den tunnelen var på vei til stranden?

Jo, og faren i familien vi følger sitter hele tiden og irriterer seg over familien i bilen bak. Når tunnelen lukker seg ser han akkurat ansiktet til den andre familiefaren i speilet før de blir stengt inne - mens familien vi har fulgt slipper fri (for denne gang...).

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Jeg husker en novelle som jeg reagerte veldig på: "Jeg står her og skal slå opp med ei jente!. Jeg husker jeg ble så forbannet over guttens tanker om jenta, om hvor nedverdiget jeg følte meg på hennes vegne og hvor stort ego han hadde.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Den var på nynorsk, det er Rune Belsvik som har skrevet den, og den slutter med at hun slår opp med ham, husker jeg, og han blir skikkelig forbløffet. Jeg husker at jeg skrev en oppgave som fortalte historien sett fra hennes perspektiv.

Ja, denne husker jeg også godt! Veldig snakkis i friminuttet på ungdomsskolen såvidt jeg husker. "Hah, der fikk han den, liksom."

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Jeg husker godt den tunnell-novellen jeg også. En annen jeg likte veldig godt var "fra en født forbryters dagbok" av Johan Borgen - eller "Bestefar er en stokk", om du vil.

"Bestefar er en stokk" er kjempekul. Da nevøen min var liten kalte han faktisk bestefaren (min far) sin stokk for bestefar. Helt uoppfordret, altså. Bestefar var en stokk for ham i mange år.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 18:56   #47
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noveller fra videregående - noen som kan hjelpe meg å huske?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Har jeg noengang lest en novelle som foregår på en annen planet en eller annen gang i framtiden? Eller har jeg drømt det? Sola viser seg bare en gang hvert et eller annet, ellers er det bare regn. Også blir et barn stengt inne i et skap eller noe av de andre barna. Og det var det. Noen som vet?

Åh! Den så jeg på TV når jeg var ganske liten mener jeg å huske! Gjorde stort inntryk,og jeg har prøvd å finne den igjen flere ganger siden.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 19:11   #48
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noveller fra videregående - noen som kan hjelpe meg å huske?

Bestefar er en stokk er bare utrolig morsom. Leste den for klassen min og de skjønte hovedpoenget, noen skjønte nok litt mer. De syntes den var morsom.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 19:17   #49
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noveller fra videregående - noen som kan hjelpe meg å huske?

"Kruttrøyk" av Torborg Nedreaas husker jeg at jeg syntes var sterk lesning.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 20:11   #50
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noveller fra videregående - noen som kan hjelpe meg å huske?

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Leste også En novelle av Tor Åge Bringsværd, tror den heter Spøkelseshuset. Skrevet fra spøkelsene sin synsvinkel, men det skjønner vi ikke før helt på slutten.

Næh, det er no akkurat som i filmenThe Others!

Jeg burde i grunn begynne å lese flere noveller, jeg har knapt gjort det siden videregående. Og nå som jeg studerer har jeg ikke ordentlig tid til å synke inni en god roman, merker jeg. Det blir liksom bare lesing hist og pist.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 20:19   #51
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noveller fra videregående - noen som kan hjelpe meg å huske?

Glitter, ja, det stemmer det. Bringsværd sin novelle er nå skrevet en god stund før filmen. Jeg har forresten en tykk lesebok fra vgs. Kanskje du vil ta en titt? Vi har jo en del like referanser.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 20:23   #52
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noveller fra videregående - noen som kan hjelpe meg å huske?

Bing og Bringsværd har skrevet noen knallgode noveller og romaner.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 20:52   #53
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noveller fra videregående - noen som kan hjelpe meg å huske?

Kan T-banenovellen være "Blues" av Jan Kjærstad?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 20:57   #54
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noveller fra videregående - noen som kan hjelpe meg å huske?

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Kan T-banenovellen være "Blues" av Jan Kjærstad?

Could be? Jeg finner ingenting om den.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 21:03   #55
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noveller fra videregående - noen som kan hjelpe meg å huske?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Could be? Jeg finner ingenting om den.

Den er hentet fra en novellesamling fra 1980 som heter "Kloden dreier stille rundt". Jeg har ikke samlinga, men har kopi av novellen. Orker ikke lese den nå, men den handler i alle fall om ei jente som tar T-banen.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 21:05   #56
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noveller fra videregående - noen som kan hjelpe meg å huske?

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Orker ikke lese den nå, men den handler i alle fall om ei jente som tar T-banen.

Da kan det være den! Hvor mange norske noveller om jenter på t-banen finnes det, liksom. Nå ble jeg glad, jeg skal prøve å få tak i den samlingen, så jeg kan lese den igjen.

Tusen takk!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 21:07   #57
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noveller fra videregående - noen som kan hjelpe meg å huske?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Da kan det være den! Hvor mange norske noveller om jenter på t-banen finnes det, liksom. Nå ble jeg glad, jeg skal prøve å få tak i den samlingen, så jeg kan lese den igjen.

Tusen takk!

Jeg klarte ikke la være å skumlese den. Det er nok den, ja! Kopien min er så dårlig at mange av ordene er uleselige, ellers kunne du i det minste ha fått en kopi av meg.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 21:33   #58
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noveller fra videregående - noen som kan hjelpe meg å huske?

Jeg tror ikke har lest den novella, jeg. Må nok skaffe meg den.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 21:40   #59
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noveller fra videregående - noen som kan hjelpe meg å huske?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg burde i grunn begynne å lese flere noveller, jeg har knapt gjort det siden videregående. Og nå som jeg studerer har jeg ikke ordentlig tid til å synke inni en god roman, merker jeg. Det blir liksom bare lesing hist og pist.

Da kan jeg anbefale "Tretten makabre fortellinger" av Roald Dahl. Finurlig og fin. Og sikkert flere du har lest før/hørt om.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 22:06   #60
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noveller fra videregående - noen som kan hjelpe meg å huske?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

"Kruttrøyk" av Torborg Nedreaas husker jeg at jeg syntes var sterk lesning.

Ja, den gjør inntrykk.

En annen typisk skolenovelle er Matt. 18.20 av Brinsværd, som handler om en svart person som kommer inn i en 'hvit' kirke. Veldig bra diskusjonsgrunnlag, og fin å tolke.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no