Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Norwegian og kanselleringer

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-17, 22:28   #41
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Norwegian og kanselleringer

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Shit, jeg skal fly alene fra Stavanger til New York med Norwegian i juli/august. Er livredd. Har planlagt denne turen lenge med sambo (han er allerede i USA uken før og venter på meg der borte) og betalt mangfoldige tusen. Det er mitt livs drømmetur. Nå er jeg bare engstelig.

Lenge til. Har nok ordnet seg innen den tid.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-17, 22:56   #42
Reiselyst
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2017
Innlegg: 33
Reiselyst har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Norwegian og kanselleringer

Opprinnelig lagt inn av Michelle, her.

Utrolig viktig at slikt kommer frem iallefall slik at Norwegian skjønner at dette ikke går lengre. Kundene vil etterhvert svikte.

Akkurat det er kjernen til problemet. Hver gang dette skjer så står "hylekoret" frem i VG og sier de aldri mere skal fly med Norwegian. Men de har glemt det neste vår når de skal ut å reise og Norwegian er et par hundrelapper billigere enn SAS....

VG oppsummerer det bra her

Så lenge ikke kundene forsvinner fra Norwegian i større grad kommer Bjørn Kjos til å fortsette å være like kynisk som han er nå. At de har for få piloter i forhold til det sommerprogrammet har de visst ganske lenge. De har jo leid inn massevis av fly fra andre selskaper for å få det til å gå rundt men tydeligvis for lite igjen (som i fjor)

Reiselyst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-17, 06:32   #43
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.713
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norwegian og kanselleringer

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det er vel like greit å kutte ut hele selskapet.

Det har vi gjort for flere år siden. Baren ta en titt på arbeidsforholdene til de ansatte, så daler lysten til å større selskapet.

Vi biler på ferie i år, fornøyd med det nå.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-17, 09:08   #44
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norwegian og kanselleringer

Jeg flyr aldri med Norwegian, enkelt og greit.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-17, 09:35   #45
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.855
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norwegian og kanselleringer

Nå har ikke vi vært på de helt store reisene de siste årene, men det begynner å bli noen år siden sist jeg fløy med Norwegian.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-17, 10:15   #46
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norwegian og kanselleringer

Jeg syns selvsagt at situasjonen denne og forrige sommer er uholdbare, og syns selvfølgelig at det er utrolig sneaky av Kjos å drive på denne måten. Men når det er sagt; det er ikke slik at alt er fryd og glede hos SAS og de andre selskapene heller altså. Det er jevnt over ganske liten vilje til å hjelpe og liten vilje å erstatte jevnt over. Det finnes de som har fått god hjelp hos Norwegian, og det finnes de som har fått null hjelp og crappy behandling hos SAS (oss inkludert).

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-17, 10:17   #47
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.855
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norwegian og kanselleringer

Men det er vel ikke så mange flyselskap i Norge som kansellerer i samme grad som Norwegian?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-17, 10:20   #48
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.299
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norwegian og kanselleringer

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Men det er vel ikke så mange flyselskap i Norge som kansellerer i samme grad som Norwegian?

Joda.

http://www.tv2.no/a/8931060/

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-17, 10:31   #49
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.855
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norwegian og kanselleringer

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Joda.

http://www.tv2.no/a/8931060/

Ok.

Jeg har ikke brukt noen av de to på mange år.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-17, 10:50   #50
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norwegian og kanselleringer

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Men det er vel ikke så mange flyselskap i Norge som kansellerer i samme grad som Norwegian?

Men så var det heller ikke det jeg svarte på.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns selvsagt at situasjonen denne og forrige sommer er uholdbare, og syns selvfølgelig at det er utrolig sneaky av Kjos å drive på denne måten. Men når det er sagt; det er ikke slik at alt er fryd og glede hos SAS og de andre selskapene heller altså. Det er jevnt over ganske liten vilje til å hjelpe og liten vilje å erstatte jevnt over. Det finnes de som har fått god hjelp hos Norwegian, og det finnes de som har fått null hjelp og crappy behandling hos SAS (oss inkludert).

Flere i tråden trekker fram den manglende hjelpen og viljen til erstatning når denne situasjonen først har oppstått, og noen nevnte også at "med SAS får man hvertfall hjelp". Jeg mener at det ikke er slik at Norwegian er i en særstilling med dårlig kundebehandling.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-17, 10:57   #51
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norwegian og kanselleringer

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

(...)
Tar de ut for mange på ferie eller er pilotene sure fordi de ikke får ferie når de ønsker og så sykemelder de seg?

Så vidt jeg har fått med meg er et av problemene at Norwegian nekter å bemanne seg opp til det de faktisk trenger av mannskap. de vil heller leie inn på korte kontrakter når det passer dem. Ingen er blitt sykemeldt, men de kanselerer heller ikke ferien og fritiden de på forhånd hadde fått innvilget.

Jeg flyr bare med selskaper som tar bemanningen alvorlig, f.eks. SAS.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-17, 11:11   #52
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norwegian og kanselleringer

Opprinnelig lagt inn av Michelle, her.

Ja jeg er enig.

Mange krever billige billetter, og stiller like store krav som om det er betalt full pris. Kanskje man bare må innse at man får det man betaler for?

Strengt tatt er SAS også for billig å fly med, det er ikke store forskjellen totalt sett/gjennomsnitlig mellom SAS og Norwegian.

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg tenkte også å starte en tråd om dette...At det kan skje en gang kan man kanskje forstå, men to sommere på rad? No way. Da er det enten helt elendig planlegging av Norwegian eller en bevisst aksjon fra de ansatte. Personlig heller jeg mot alternativ to. Jeg kan jo på en måte skjønne at man vil vise det dersom man er misfornøyd med arbeidsforholdene, men ved slike aksjoner så undergraver de jo hele arbeidsplassen sin.

Tror du var litt rask på avtrekkeren der løve, det er ingen aksjon, men dårlig planlegging og ansatte som gjerne vil ha ferier og fridager som er avtalt:

Sitat:

Her: Etter det DN forstår, skal selskapet de siste dagene ha hatt problemer med å få pilotene til å akseptere frikjøp av feriedager

Opprinnelig lagt inn av Reiselyst, her.

(...)
Så lenge ikke kundene forsvinner fra Norwegian i større grad kommer Bjørn Kjos til å fortsette å være like kynisk som han er nå. At de har for få piloter i forhold til det sommerprogrammet har de visst ganske lenge. De har jo leid inn massevis av fly fra andre selskaper for å få det til å gå rundt men tydeligvis for lite igjen (som i fjor)

Så lenge Kjos vet at mange kommer til å skylde på pilotene i steden for dårlig ledelse, så kan han gjøre slikt om igjen og om igjen. Hva han gjør med arbeidsforholdene er ikke spesielt mye å rope hurra for.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-17, 11:15   #53
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norwegian og kanselleringer

Jeg vet at "alle" sier det ofte er billigere med SAS. Det tror jeg faktisk jeg ALDRI har opplevd.

Jeg tror forresten at det negative fokuset er i ferd med å vri seg bort fra pilotene og over på Kjos og selskapets administrasjon.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-17, 11:22   #54
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norwegian og kanselleringer

SAS har aldri vært billigst når jeg har sjekket billettpriser, hverken innenlands eller utenlands.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-17, 11:25   #55
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norwegian og kanselleringer

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Tror du var litt rask på avtrekkeren der løve, det er ingen aksjon, men dårlig planlegging og ansatte som gjerne vil ha ferier og fridager som er avtalt:


Ja, jeg fikk med meg det. Med andre ord utrolig dårlig planlegging. Det kan man skjønne at skjer en gang, men ikke to..

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-17, 11:36   #56
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Norwegian og kanselleringer

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg vet at "alle" sier det ofte er billigere med SAS. Det tror jeg faktisk jeg ALDRI har opplevd.

For oss som flyr fra Nord-Norge er SAS ofte billigere. Ikke mye, vanligvis, men det er gjerne noen hundrelapper å spare. Normalt velger jeg uansett SAS også hvis de er litt dyrere fordi jeg synes Kjos sin måte å drive flyselskap på er ufordragelig.

Akkurat nå er vi imidlertid i UK og har flydd med Norwegian fordi SAS var flere tusen dyrere akkurat på de datoene vi kunne reise. Så prinsippfast har jeg ikke råd til å være. Vi er på vei til Gatwick nå, og jeg tror skuldrene holder seg oppunder ørene til vi har sjekket inn og ser at flyet går som planlagt ...

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-17, 11:43   #57
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.998
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Norwegian og kanselleringer

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg flyr bare med selskaper som tar bemanningen alvorlig, f.eks. SAS.

Vel, ikke helt rett det heller.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-06-17, 11:57   #58
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norwegian og kanselleringer

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Vel, ikke helt rett det heller.

Ser den, tar bemanningen "mer alvorlig enn andre" blir det vel. Strengt tatt kunne vi hatt en egen tråd om utviklingen i arbeidslivet og behandlingen av ansatte og innleide.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-17, 12:16   #59
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norwegian og kanselleringer

Hvis noen tror SAS er en drøm å forholde seg til kan ta seg en liten tur inn på FB-sidene deres og sjekke meldingene som raser inn fra kunder nå om dagen. Riktignok har de en litt spesiell situasjon nå ved at de har lansert nye nettsider som ikke akkurat fungerer optimalt, men kunder rapporterer om 2-3 timers ventetid på telefon og billetter som blir bestilt i feil navn og på feil tidspunkt på grunn av feil SAS har gjort og som ikke går an å få rettet opp i.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-17, 12:28   #60
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.855
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norwegian og kanselleringer

Jeg foretrekker KLM hvis det er en mulighet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no