Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lukter du liker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-17, 13:15   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Lukter du liker

Det har jo vært mye snakk om vonde lukter så jeg syns det er på tide å snakke litt om gode lukter. Lukter som bringer fram gode minner, og sånne man rett og slett bare liker.

Selv elsker jeg lukten av nyslått gress, det er lukten av sommer! Det samme med lukten av varm, regnvåt asfalt.
Blomster så klart. Roser, lavendel, bergamot, honeysuckle (?), freesia (?) og blomstererter for å nevne noen.
Matlukter kan være gode. Indisk, grillmat, epler, nybakt brød eller boller og ikke minst ferske reker.
Gjett hvem som ble sulten.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 13:45   #2
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lukter du liker

Jeg liker mye av det du nevner: blomster, grillmat, epler, nybakt brød. I tillegg liker jeg sitron, lukten etter tordenvær, lukten av hjemmet vår (alle hjem har sin lukt) og det å komme inn døren og kjenne med alle sanser at man er hjemme, mannen min lukter alltid fantastisk, nyvasket hus, lavendel som minner meg om lavendelåkrene i Provence hvor familien min er fra og tar meg rett tilbake til mange barndomsminner om fine ferier med dem, katten vår (jeg må jevnlig ruse meg på lukten fra pelsen hennes), lukten av grantre, pepperkaker og svibler i desember, kaffe (selv om jeg aldri drikker kaffe selv), lukten av sjø om sommeren, for å nevne noe.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 13:55   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lukter du liker

Hav, gress, skog, urter som vokser på greske øyer og sånne strøk, nybakt brød, sitron, jordbær, gammeldagse søndagsmiddager og mye annen mat, noen ytterst få parfymer, nyfødt baby, jasmin, erteblomstee (og mange andre blomster).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 13:58   #4
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lukter du liker

Regnskog! Den lukten er så fantastisk at jeg ikke finner ord! Følelsen også av varm og klam regnskogluft. Den er nydelig.

Sjølukt! Tang, tare og litt fisk. Jeg vil gjerne ha måkeskrik i bakgrunn (motsetning til Odd B).

Og lukta i hagen vår nå av nyutsprungen syrin og hegg.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 14:09   #5
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lukter du liker

For meg er også nyslått gress og regn på varm asfalt, som du nevner Frukt, forbundet med barndommens sommerminner, og gir meg alltid gode følelser. Det samme med syrin og kaprifol. Andre ting som lukter godt på grunn av assosiasjonene og minnene det framkaller er blant annet håndballklister, bibliotek, håndkremen mamma alltid brukte da jeg var barn.

Andre gode lukter:

-nystekt gjærbakst
-nybada unger
-babyer
-småbjørkeskog/blåbær- og bregneskog
-nye bøker
-kaffe

Kreosot, tjære, olje, maling, lim, neglelakk, sprittusjer etc. Alt sånt. Særlig da jeg var gravid, og burde unngå å puste inn en del av dette. Gikk noen ganger en omvei for å få gå over ei kreosotimpregnert trebru som lukta helt fantastisk godt. Det lukter fortsatt godt altså, selv om det ikke er fullt så himmelsk som da jeg var gravid. Da kunne jeg stå der og bare snuse det inn i dype åndedrag, og fikk rent vann i munnen.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 01-06-17 kl 15:08.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 14:40   #6
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lukter du liker

Lukten av Oslo sentrum om sommeren. Jeg kan ikke beskrive lukten, men jeg blir helt varm inni meg når jeg kjenner den.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 01-06-17 kl 16:52.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 15:01   #7
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.345
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lukter du liker

Jeg er pervo, liker helt rare lukter.

* Nylagt asfalt
* Sprittusj
* Fergebildekk

Og så noen av de vanlige:

* Syrin
* Gjærbakst
* Strand/salt vann
* Sommer generelt

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 15:19   #8
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lukter du liker

Jeg liker ikke lukten av gress og er heller ikke så glad i gjærbakst. :særing:

Jeg liker lukten av:
- varm skog
- varm asfalt (solvarm, ikke nylagt)
- hundepoter
- valp
- baby
- snø/kaldt (jeg elsker den vanskelig definerbare lukten av ordentlig vinter)
- solvarm hud
- fersk svette (som er noe helt annet enn stram svettelukt)

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 15:21   #9
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.457
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lukter du liker

Jeg liker mest av alt lukten av hud, uten tilsatt kjemikalier. Litt fersk svette gjør ingenting, men parfyme/deodorant/krem/såpe er fælt. Er veldig heldig med at kjæresten bruker parfymefri såpe.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 16:49   #10
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lukter du liker

Kjæresten, skog i regnvær, varm gjærbakst, jordbær, nystekt pizza, hav, sjampo med kokoslukt, nyvasket sengetøy, kaffe (men liker ikke smaken like godt).

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 17:42   #11
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lukter du liker

Stall glemte jeg, og hester så klart! Har mange gode minner fra den tiden jeg hadde hest.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 17:56   #12
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lukter du liker

Muligens litt rar jeg også, for elsker lukten av tørrfisk. Og bensin/diesel.

Og så liker jeg mye som 'alle' liker. Liljekonvaler, pizza, kjæresten, roser, nyvasket gulv, og hjemmebakst.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 18:04   #13
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lukter du liker

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Jeg er pervo, liker helt rare lukter.

* Nylagt asfalt
* Sprittusj
* Fergebildekk
(...)

Pervo! Kaller du meg pervo?

I tillegg til de tre pervoluktene til Ellisiv liker mange lukter jeg Fersk bakst, blomstringslukter, nyslått gress, tordenværslukten, ferske urter og hvitløken min når den er nettopp tatt opp av jorda, middelhavsmat, får-i-kål og lukten når jeg lager syltetøy er kanskje de fremste for meg.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 18:05   #14
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lukter du liker

Pervolukter

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 18:07   #15
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lukter du liker

Jeg elsker lukten av kjæresten min. Og det er ingen selvfølge for meg, da jeg egentlig ikke liker lukten av hud og hår. Jeg elsker også lukt av natur. Skog, blomster, gress osv. Vanilige lukter også godt.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 18:09   #16
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lukter du liker

Jeg synes det lukter godt av huden min når den har vært ute i sola en hel dag.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 18:23   #17
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lukter du liker

Bensin, neglelakk, nystekt gjærbakst og kokos. Jeg kan finne på å kjøpe nesten hva som helst om det er med kokos/kokosduft. De siste tingene var vel lypsyl, øl og tøymykner... Hvis produktet da ikke smaker eller lukter NOK kokos blir jeg skikkelig skuffa.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 18:51   #18
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lukter du liker

Nyvasket tøy.
Lukta av huden etter at den har vært lenge i sola. en sånn tørr, varm lukt.

nyklippet gress
kokoslukt (jeg har ikke gått for skyllemiddel, men sjampo, såpe og sånn - love it!
Eplelukt
Nysagd tre!
Lukta av kald luft.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 18:59   #19
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lukter du liker

Den svake lukten av fjøs som alltid henger i lufta hjemme.
Lukten av god silo, en blanding av syrlig eple og karamell.
Hest
Kombinasjonen av harpiks og motorsageksos.
Sursild.
Conacq.

Og noen andre lukter som nok ikke egner seg så godt her

Alle kan ikke like lukten av gjærbakst og våt, varm asfalt

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 19:18   #20
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lukter du liker

Koriander
Lime
Kanel
Tomater
Fersk gjærbakst
Kaffe
Grønnsåpe
Lukten av huden og håret til (små) unger som har lekt ute i sola (!)
Lukta rett etter at et regnskyll har renset lufta sommerstid
Lukta av vinter
Lukta av lyng

Det jeg ikke er så glad i er lukta i litt eldre barnehager. Der luktet det gjerne en litt ubestemmelig blanding av svett brunost og sur melk, og jeg får umiddelbart klump i magen og gjenopplever mine meget korte tid i barnehagen.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no