Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Dere som tar med lunsj på jobb - hva?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-17, 11:28   #21
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb - hva?

Jeg er heller ikke noe glad i brød, men siden det er det mest lettvinte blir det som regel til at jeg tar med 3 brødskiver med pålegg eller evt. knekkebrød. Noen ganger har jeg laget kyllingsalat dagen før og tatt med, og så har jeg vurdert å lage kyllingwraps med karrimajones og ta med, men jeg er ikke så flink til å lage klart kvelden før.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-17, 11:50   #22
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb - hva?

Det går i knekkebrød og smøreost

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-17, 12:23   #23
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb - hva?

Det går i knekkebrød, smøreost, middagsrester og av og til et egg. Skyr og frukt.
Det er jo ikke spesielt godt alt sammen, men jeg tenker som så at om jeg er sulten spiser jeg det uansett.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-17, 15:26   #24
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb -hva?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Her var det noen smarte tips. Du steker altså kyllingfileter, deler opp og fryser? Fryser du ned mens de enda er varme eller venter du til de er kalde? #matjomfru

Ja, deler opp kyllingen i biter, krydrer/marinerer/bruker taco krydder og steker det. Fordeler det i i poser på 100 gram (det er passe mengde for meg) og putter det i fryseren. Som regel lager jeg bare ekstra kylling til middagen og putter det rett i poser når vi er ferdige med å spise.
.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 12:43   #25
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb - hva?

Jeg har hatt med meg varianter av denne kikertsalaten i går og i dag: http://www.epicurious.com/recipes/fo...h-herbs-364611

I går hadde jeg originalversjonen med urter (+ en neve cherrytomater), i dag hadde jeg versjonen med karri og gulrot - kjempegode begge to, anbefales på det varmeste! Kjapp å lage, smaker godt og holder seg godt fra kvelden før (jeg hadde i hhv. osten og vårløken på morgenen, for å unngå at osten skulle bli vassen og vårløken stinkete).

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 12:48   #26
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb - hva?

Mye middagsrester (tar ikke med mat hver dag), også typisk ting som blir brukt til middagslaging. Kan feks bruke pølser eller fiskekaker som pålegg.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 12:53   #27
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb - hva?

Jeg har en halvliter yoghurt stående i kjøleskapet på jobb. Tar litt av det og litt müsli om det kniper.

Jeg har bare knekkebrød og tubeost stående på kontoret - så jeg har ingen gode tips jeg altså.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 14:33   #28
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb - hva?

Det er kjempelurt å lage salat hjemme på kvelden før, med en god dressing, egg, ost, skinke/kylling, avocado, kanskje litt pasta etc. Pluss grønnsaker. Men man må orke det da. Ellers er det jo ekstremt godt utvalg i yoghurter, skyr, grøt osv med høyt næringsinnhold på butikkene som fungerer greit som mellommåltid i alle fall.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 15:52   #29
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb - hva?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Det er kjempelurt å lage salat hjemme på kvelden før, med en god dressing, egg, ost, skinke/kylling, avocado, kanskje litt pasta etc. Pluss grønnsaker

Er det med salat-salat? (Altså ruccola, crispi, lollo etc) Jeg spør fordi at jeg er usikker på om den type salat holder seg (jeg kunne selvfølgelig ha testet, men når jeg kan spørre deg er det mer lettvindt ... )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 22:58   #30
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb - hva?

To knekkebrød med brunost, to brødskiver med gulost. Dødskjedelig. Lager det på morgenen, og tenker at dette kommer aldri i verden til å friste, men klokken 10 er jeg så sulten at jeg løper mot matpakkene. Spiser den ene klokken ti, den andre klokken to.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 23:00   #31
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb - hva?

Jeg synes forresten det er mye mer tiltak å lage matpakke kvelden før (f.eks nå) enn klokken 6.30 på morgenen.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 23:31   #32
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb - hva?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Er det med salat-salat? (Altså ruccola, crispi, lollo etc) Jeg spør fordi at jeg er usikker på om den type salat holder seg (jeg kunne selvfølgelig ha testet, men når jeg kan spørre deg er det mer lettvindt ... )

Det varierer nok på type salat og hvor mye dressing men jeg er ikke så nøye på det.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 23:33   #33
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb - hva?

Da jeg jibbet dagtid; stortsett alltid havregrøt med cottage cheese og en dæsj syktetøy. Metter lenge.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 23:42   #34
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb - hva?

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Jeg synes forresten det er mye mer tiltak å lage matpakke kvelden før (f.eks nå) enn klokken 6.30 på morgenen.

Enig. Det eneste jeg lager av matpakker dagen før er middagsrester, men de(n) blir da laget med en gang etter middag.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-06-17, 16:24   #35
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb - hva?

Nå har jeg kjøpt og prøvd denne. Helt genialt. Liten omelett på ett egg.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_4014.JPG (34,2 KB, 46 visninger)
Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-17, 19:18   #36
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb - hva?

Jeg spiser nesten alltid veldig enkle salater til lunsj, men blir sulten igjen før middag og må ha påfyll i form av et mellommåltid som ofte består av nøtter eller en Allevo-bar.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-17, 12:51   #37
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb - hva?

Jeg har pålegg som oster og syltetøy i en box i kjøleskapet på jobben. I kontorskuffen har jeg kaviar, makrell i tomat, knekkebrød, sjokolade, nøtter og frukt jeg liker. Har jeg godt og grovt brød hjemme tar jeg.med et par skiver. Middagsrester har vi nesten aldri fordi vi sjeldent lager middag.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-17, 15:14   #38
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb - hva?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg har pålegg som oster og syltetøy i en box i kjøleskapet på jobben. I kontorskuffen har jeg kaviar, makrell i tomat, knekkebrød, sjokolade, nøtter og frukt jeg liker. Har jeg godt og grovt brød hjemme tar jeg.med et par skiver. Middagsrester har vi nesten aldri fordi vi sjeldent lager middag.


Spiser dere ikke varmmat til middag?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-17, 00:19   #39
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb - hva?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Spiser dere ikke varmmat til middag?

Eldste (og eneste hjemmeboende) jobber ofte til over 23 og Helten har mye kveldsmøter for tiden og jeg er så skutt etter en arbeidsdag at middagslaging er uaktuellt. Jeg spiser andre ting i steden.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-17, 16:49   #40
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som tar med lunsj på jobb - hva?

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Jeg spiser nesten alltid veldig enkle salater til lunsj, men blir sulten igjen før middag og må ha påfyll i form av et mellommåltid som ofte består av nøtter eller en Allevo-bar.

Når jeg en sjelden gang ikke har med salat, har jeg ofte cottage cheese-lapper eller omelett.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no