Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Sminkekurs for preteens?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-17, 20:43   #41
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Når du sier at dere vil at hun skal se ålreit ut, er det fordi hun bruker for mye sminke og har en stil dere ikke liker, eller fordi hun ikke får til å sminke seg slik?

Er det sistnevnte så tenker jeg et sminkekurs har noe for seg, men er det førstnevnte er det jo et stilvalg.

De som jobber i sminkesjappa på Arkaden er råflinke. Du kan jo f.eks. stikke hodet innom dem og forklare utfordringen, og høre om de kan hjelpe? Slik at de er forberedt på hva som egentlig er utfordringen.

Eh. Jeg frykter at det er den første problemstillingen. Hun får det til, men jeg synes det er for mye. Jeg ser at det er mange på 16-ish som sminker seg helt likt, og jeg synes ikke det er pent på dem heller.

Kanskje jeg bare skal la det ligge?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-05-17, 20:59   #42
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Bestilte det som en time. De brukte god tid på å velge produkter som passet til huden og det tenåringen likte og gikk gjennom en del tips for å legge det riktig. Da jeg gjorde det selv var det definert som en veiledning som kostet 500kr og så fikk jeg altså produkter tilsvarende det.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-17, 21:28   #43
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Bestilte det som en time. De brukte god tid på å velge produkter som passet til huden og det tenåringen likte og gikk gjennom en del tips for å legge det riktig. Da jeg gjorde det selv var det definert som en veiledning som kostet 500kr og så fikk jeg altså produkter tilsvarende det.

På den måten så blir det også til noe positivt for snart tenåringen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-17, 21:32   #44
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

En annen ting med sminkekurs er jo at hun da kan veilede sine venninner etterhvert, og det er ganske stas å være den som sitter med masse info og kunnskap hentet fra fagfolk. Just sayin'.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-17, 22:09   #45
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Jeg syns fortsatt sminkekurs for at en tolvåring skal lære å sminke seg "pent" er helt absurdulum. Og det forbeholder jeg meg retten til å mene, selv uten egne døtre.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-17, 23:10   #46
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Jeg synes det er litt lettere å la det gå hvis det er bare "stygt" eller klovnete etter min smak, enn hvis det er veldig seksualisert voksent oversminking. Det samme med klær. Jeg ville gått ganske langt for å hindre at 10-11-åringen så ut som Jodie Foster i Taxi Driver.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-17, 23:14   #47
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Eg hadde rett og slett sendt ho til ein flink hudpleier som kunne gitt råd og vink om korleis ein gjer slike ting utan at bryna kjem inn i rommet ti minutt før resten av deg. Min hudpleier sa at ho av og til fekk inn preteens som var sendt av mødrene på diskret vis.

(Eg las for øvrig sminkekurs for presten).

Ja, kva er det med øyenbrynmoten nutildags!? :knirk:

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg vet ikke hva du legger i for mye sminke, men på bildet jeg har sett av dere to (fra operaen), så er hun pent sminket om ikke annet.

Det var min tanke og. Eg hadde sett føre meg mykje meir sminke utifrå det du har sagt om kva kampar du vel å ta og ikkje, her inne.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Eh. Jeg frykter at det er den første problemstillingen. Hun får det til, men jeg synes det er for mye. Jeg ser at det er mange på 16-ish som sminker seg helt likt, og jeg synes ikke det er pent på dem heller.

Kanskje jeg bare skal la det ligge?

Eg tenker at ein tolvåring har lyst til å vere sminka på same måte som dei på 16-ish som ho ser opp til og at det er ein del av det å vere 12.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-17, 23:19   #48
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes det er litt lettere å la det gå hvis det er bare "stygt" eller klovnete etter min smak, enn hvis det er veldig seksualisert voksent oversminking. Det samme med klær. Jeg ville gått ganske langt for å hindre at 10-11-åringen så ut som Jodie Foster i Taxi Driver.

Nei, heldigvis. Det er bare "stygt".

Hondacrv beskrev det passende øyenbryn som kommer inni rommet 10 minutter før resten av kroppen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-05-17, 23:21   #49
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Ja, kva er det med øyenbrynmoten nutildags!? :knirk:

Knirker med deg.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-17, 23:57   #50
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Det går over. Trust me. Kanskje om et år allerede. :erfaren:
Dessuten endrer trendene seg.


Men dette:

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Det viktigste jeg bidrar med her, tror jeg, er å minne om at når man bruker SÅ mye sminke, må hun passe på å vaske skikkelig. Lurt å få gode vaner på dette FØR hormonene setter inn og uren hud og T-sona er på plass. Dobbelrens om kvelden (første gang fjerner mesteparten av sminken, neste runde tar resten og vasker/ også renser huden). Viktig med riktig variant sminkefjerner også. Olje til vannfast!

Heldigvis har min tenåring vært nøye med rens hele veien. Det startet med noe uren hud så gikk jeg "all in" og har kjøpt den dyre Clear Start-serien som faktisk har hjulpet. Jeg er imponert over hvor seriøs hun har vært med dette.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 01:03   #51
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Hvis valget er tatt og hun får lov til å bruke sminke, synes jeg at det bare er lurt at hun lærer hvordan det gjøres penest mulig Kanskje hun også får med seg noen tips om forskjell på hverdag og fest, og at det som ser bra ut i baderomslys ikke alltid funker i dagslys.

Øyenbryn er blitt big business, og jeg undres litt over moten med store, mørkebrune mordersnegler over øynene. DER synes jeg veldig mange unge og voksne har en del å gå på.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 01:43   #52
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Jeg landet på at jeg skulle hjelpe vår med å kjøpe produkter som kler henne, og så ommøblere rommet slik at hun har fin sminkeplass ved vinduet. Det hjelper en god del å få morgensol på ansiktet her, hun ser i alle fall lite sminket ut i motsetning til tidligere.
Og ja, kameltygging, men vi har også nok av kamper ellers, så denne biten gidder jeg ikke. Heldigvis hjalp det med riktige farger, og etter at hun begynte på ungdomsskolen har hun blitt riktig flink syns jeg. Vesentlig bedre enn sin mor som aldri har kunnet dette.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 09:11   #53
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Hva med å høre med henne om hun ønsker se sminket ut.. eller naturlig pen? Hun er jo en kjempesøt jente, er liksom ikke noe behov for å spjåke seg så innmari.

Jeg tror jeg ville prøvd snakke med henne, samt vist henne bilder av folk som er sminket naturlig og ikke. Litt sånn ekstreme-eksponering.

Ellers: Skriv det på tenåringskontoen. Og husk å dokumentere til hun blir voksen.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 09:15   #54
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

En 12-åring som bruker masse sminke på daglig basis? Er det jeg som er utrolig snerpete og gammeldags når jeg tenker at her ville jeg satt foten ned?

Nei, jeg ville heller ikke tenkt at det var noe særlig.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 09:19   #55
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Øyenbryn er blitt big business, og jeg undres litt over moten med store, mørkebrune mordersnegler over øynene. DER synes jeg veldig mange unge og voksne har en del å gå på.

Mørkebrune mordersnegler Ja, det er akkurat det det tidvis ser ut som, men det er altså jeg som "ikke skjønner noen ting om hva som faktisk er kult" :dramaqueen"

Jeg får huske å ta bilde av det en dag det er ekstra ille og vise henne det om en 5-10 års tid.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 09:21   #56
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Er ikke 12-årsalderen en ganske vanlig alder for oppstart av sminking? I overgangen til ungdomsskolen?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 09:23   #57
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Er ikke 12-årsalderen en ganske vanlig alder for oppstart av sminking? I overgangen til ungdomsskolen?

Variasjonen er sikkert stor. Snuppa var den første i klassen som sminket seg på daglig basis, men nå vet jeg at det er flere. Men fremdeles er det ganske få.

Min 12-åring går riktignok bare i 6. klasse, men siden hun er født i januar så har hun vært 12 år en god stund.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 09:25   #58
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Hvis hun er født i 2005, har hun enda ett år igjen på barneskolen. Jeg synes det er tidlig (og jeg ville i alle fall ikke arrangert kurs for at jenta skulle lære å sminke seg "pent", det skurrer i meg på alle mulige måter) -men- det finnes garantert verre ting man kan utsette barna sine for.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 09:29   #59
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hvis hun er født i 2005, har hun enda ett år igjen på barneskolen. Jeg synes det er tidlig (og jeg ville i alle fall ikke arrangert kurs for at jenta skulle lære å sminke seg "pent", det skurrer i meg på alle mulige måter) -men- det finnes garantert verre ting man kan utsette barna sine for.

Nei, dette var heller ikke noe jeg i min villeste fantasi hadde trodd at jeg skulle synes var greit for 12 år siden. Men noen ganger får man unger hvor man må velge kampene sine med litt større omhu enn andre. I vinter har vi jobba masse med å spise fornuftig og sunt. Det synes jeg er MYE viktigere enn hvorvidt hun sminker seg eller ikke.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 09:32   #60
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminkekurs for preteens?

Variasjonen er jo stor - men jeg står på mitt om at jeg tror at jo mer oppmerksomhet sminken får - jo lengre tid kan det ta før hun roer seg ned litt.

På storebror sitt trinn er det lite tydelig sminke - men ganske lolitaaktig påkledning, synes jeg. (magetopper etc). Jeg er tante til to jenter i samme alder. Den ene har brukt ganske heftig sminke lenge - Hun har tre mye eldre søstre som hun ser opp til, så hun roet seg mye ned når storesøster kom med innspill. Den andre bruker ikke sminke i det hele tatt - hun har en sminkedukke av en mor, så jeg ser for meg at det er en motreakjson

(Jeg er nok preget av min lillebror som begynte med eyeliner på ungdomskolen (goth-light) - Hans mor (han er halvbror) friket helt ut - og det utartet seg ganske ekstremt før han roet seg ned. Rekorden er "tur i marka med skininfrakk, flosshatt, sort eyeliner og sort leppestift :Knegg: NÅ er han snart 30 og kler seg særs nøytralt. Han har dog ironi på bildene av han da.

Kanskje strategien bør være: "Snuppa, du er så flink ti å sminke deg - jeg vil lære meg å sminke meg helt likt som deg" - og da gå for brunsneglebryn og sparkel herfra til evigheten? - VIl det gi sminkeavesjon - siden du "Ikke forstår det grann"?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no