Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hvor glad er du i 17. mai?
10 - jeg er superentusiastisk! 11 5,58%
9 15 7,61%
8 18 9,14%
7 16 8,12%
6 13 6,60%
5 - midt på treet eller både og 51 25,89%
4 18 9,14%
3 20 10,15%
2 16 8,12%
1 12 6,09%
Brokkoli i rødt, hvit og blått 7 3,55%
Deltakere: 197. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-17, 11:26   #1
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

.. eller fra 10 til 1, der 10 er forbeholdt de største entusiastene og 1 gjelder dem som hater dagen såpass at de helst rømmer landet.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 11:29   #2
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Vanligvis er eg glad i 17.mai, og gir dagen ein niar. I år har me nett hatt konfirmasjon, og lysten på å klargjere bunad tre dagar etterpå er minimal. Me får sjå kva det blir til. Det er kjekt å gå i tog, synes eg. Det er kjekt å helse på sambygdingar, kjentfolk, slekt og venner på ein sånn dag. Og det er fint å sjå desse staselig pynta ein gong i året.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 11:32   #3
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.991
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Jeg er definitivt på og . :surpomp:

Men holder det inne pga. ungene og later som det er ok til det er over.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 11:32   #4
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Det avheng av kor tid på dagen du spør. Når eg endeleg er ute av bunaden om ettermiddagen, kan slenge på meg ei treningsbukse og gå meg ein tur, før avslapping med beina høgt resten av kvelden, då er det minst 9. Tidlegare på dag vil det variere frå 2 og oppover, der stresset med å bli ferdig i tide er det absolutte lavpunt.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 11:35   #5
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

For meg er 17. mai den eneste dagen i året som ikke er blitt morsommere av å få barn. :ærlig:

Da jeg var barnløs var det tidlig opp, morgenprosesjon, champagnefrokost, se på hovedprosesjonen og så bare vandre i byen, spise noe, drikke øl og hjem og slukne når jeg ikke orket mer.

Nå er det klesstyr og bunadsstyr og nå fremmøtetiden til prosesjonen og finne på noe som både er hyggelig og tenåringsvennlig om ettermiddagen (vi er ferdige med skolearrangementene). Jeg blir fremdeles i godt humør av flagg og fine klær og stemning. Men jeg hadde det mye morsommere før og gleder meg litt til jentene blir så store at jeg ikke trenger å tenke på dem lengre, akkurat den dagen. Eventuelt til de vil gå i morgenprosesjon og drikke champagne med meg. Det hadde jo vært det beste.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 11:36   #6
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Jeg er ikke spesielt opptatt av 17. mai, hverken positivt eller negativt. Jeg synes det er fint med bunad, og pleide å små-pushe Poden til å gå i tog da han var yngre, fordi jeg synes nasjonaldagsfeiringen i Norge er en fin tradisjon (selv om jeg personlig ikke synes det er kjempegøy, særlig ikke i kaotiske og overfylte Oslo sentrum). Nå er han stor nok til å si at han ikke vil gå i tog, og da slipper han. Felleslekene i skolegården har han aldri likt, så dem har vi droppet unntatt de årene da vi har hatt forpliktelser.

Vi har ingen familietradisjoner knyttet til dagen, men pleier å dra bunaden på dem av oss som til enhver tid har en bunad som passer, og gå ut for å i det minste spise is og ta bilder. Temmelig lavnivå og lite stress, bortsett fra akkurat det med skjortestryking og søljefesting.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 11:37   #7
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Jeg vaker rundt en 2-er eller 3-er, kjenner jeg. Mitt forhold til dagen ble torpedert av alle åra i korps i oppveksten, og det fikk seg enda et skikkelig skudd for baugen i perioden da vi var ufrivillig barnløse. Da rømte jeg helst landet.

Nå er det jo koselig å se glade barn, men mine egne gruer seg bare. Jeg klarer ikke se på det som annet enn stress og mas, i den grad at jeg nesten blir barnslig trassig. (Men jeg formidler det ikke til barna, altså!) Stryking av bunadskjorter, vonde sko og klær, lange køer og masse folk, taler som ingen hører, jevnlige værkriser, 17. maikomiteroller, dugnadsvakter og tvangsbaking, ingen steder å sitte, gjester som inviterer seg selv ...

Den beste nasjonaldagsfeiringa hadde jeg det året jeg var på studietur til Tyskland. Da var vi kanskje 80-100 personer som gikk i (et kort) tog, og vi vaset rundt og drakk musserende hele dagen. I år skal jeg prøve å få klargjort mest mulig av mat, kaker og klær dagen i forveien (dvs. i morgen! ) og forsøke å gjøre det hyggelig og så avslappet som mulig når vi kommer hjem fra skolefeiringa. Jeg skjemmes over meg selv, men dette er virkelig ikke min dag.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 11:38   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Jeg synes 17. mai er veldig koselig, så lenge det minimum er oppholdsvær. Og så trekker jeg fra litt fordi barnetoget går så tidlig som 9 her. Det er jo et salig styr om morgenen. Resten av dagen går jo i ett, men det er koselig å treffe venner og naboer på skolens arrangement. Jeg svarte 7.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 11:41   #9
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Jeg elsker 17. mai, men gav bare en åtter likevel - dagen har tross alt noen minuser også.

Vi har en speider i hus, så vi er tidlig oppe, men fordi vi har en speider i hus, så slipper jeg i alle fall å tenke på hva han skal gå med.

Har ingen tradisjoner for å diske opp med kaker og middag hjemme hos oss selv, så det er null stress forbundet med dagen sånn sett. Jeg baker kake til en slektning som har bursdag på 17. mai, men siden vi ikke feirer den dagen hjemme hos oss, så trenger jeg heller ikke å tenke på støvsuging og rydding etter stryking og baking kvelden før.

Vi er i sving fra fuglene fiser til rundt klokka 16-17-ich. Da siger vi ned i sofaen hjemme og snakker ikke mer til hverandre den dagen.

Egentlig savner jeg å spille i korps, spesielt på 17. mai.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 11:42   #10
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Da ungene var små mislikte jeg 17 mai ganske intenst, men nå da alle er voksne og ute av redet føles det bedre. Jeg forholder meg rett og slett ikke til dagen som en festdag, men setter pris på en ekstra fridag. Null festivitas, men signaliserer en eller flere av ungene at de gjerne vil komme til lunsj e.l., så varter jeg opp med koldtbord og pavlova.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 11:52   #11
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Barneskole-17. mai er bånn i bøtta, synes jeg. Stress og mas og frysing og kaos i Oslo sentrum og sure plikter. Det blir en treer. :grinch: Spør meg igjen om noen år.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 11:53   #12
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

For meg er 17. mai den eneste dagen i året som ikke er blitt morsommere av å få barn. :ærlig:

Da jeg var barnløs var det tidlig opp, morgenprosesjon, champagnefrokost, se på hovedprosesjonen og så bare vandre i byen, spise noe, drikke øl og hjem og slukne når jeg ikke orket mer.

Nå er det klesstyr og bunadsstyr og nå fremmøtetiden til prosesjonen og finne på noe som både er hyggelig og tenåringsvennlig om ettermiddagen (vi er ferdige med skolearrangementene). Jeg blir fremdeles i godt humør av flagg og fine klær og stemning. Men jeg hadde det mye morsommere før og gleder meg litt til jentene blir så store at jeg ikke trenger å tenke på dem lengre, akkurat den dagen. Eventuelt til de vil gå i morgenprosesjon og drikke champagne med meg. Det hadde jo vært det beste.


Slo en 6'er og erklærer meg enig med Blå. Feiret dagen skikkelig fra morgen til kveld i min omgangskrets før vi fikk barn, sånn sett var det "morsommere" før - fordi nå er man logistikksjef og transportsjef, vakt på skolen og alt det der. Så akkurat nå - litt over midten for praktisk gjennomføring.

Konseptet 17. mai liker jeg godt! Det forsvinner bare litt i ansvar og jobb nufortiden.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 11:53   #13
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.328
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg synes 17. mai er veldig koselig, så lenge det minimum er oppholdsvær. Og så trekker jeg fra litt fordi barnetoget går så tidlig som 9 her. Det er jo et salig styr om morgenen. Resten av dagen går jo i ett, men det er koselig å treffe venner og naboer på skolens arrangement. Jeg svarte 7.

Lurer på om ikke du bor i samme bygd som meg? Er ihvertfall enig, skjønner ikke hvorfor toget skal gå så tidlig.

Jeg er ikke spesielt glad i 17. mai, synes det er mer stress enn gøy, men har jo ikke gitt uttrykk for det til ungene. I år skal vi inn til Stavanger, har bestilt bord på restaurant der.

Krysset på 3, det er jo tross alt en fridag.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 11:59   #14
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Opprinnelig lagt inn av Sissel, her.

Krysset på 3, det er jo tross alt en fridag.

Jeg ville jo mye heller ha sittet og kost meg på kontoret. Mange hakk mer avslappende.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 11:59   #15
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Tja, sånn midt på treet. Styr å komme seg til sentrum for å se ungene i barnetoget og fulle restauranter i etterkant. Men jeg liker tradisjonen, og jeg er virkelig entusiastisk for at det skal være et barnetog og liv i gatene den dagen. I år er det ingen av ungene som skal gå, så det blir litt roligere. Vi tar nok turen ned til sentrum uansett for å få med oss litt av stemningen.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 12:00   #16
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Jeg er i teorien veldig glad i 17. mai, men blir alltid veldig sliten av dagen, jeg har alltid følt at jeg ikke "får til" den dagen. Men gradvis har det blitt bedre, og det har vokst frem noen tradisjoner jeg har blitt glad i.

Jeg liker barnetoget og bunadene og at det rent estetisk er en veldig vakker dag.

Jeg er MØKKLEI bråket om andre lands flagg, der vekselsvis velmenende nordmenn og rablende rasister skyver stakkars utlendinger foran seg og enten hevder deres rett til å bruke egne flagg eller hevder at de krever å bruke flagg, når det så vidt jeg vet ALDRI HAR VÆRT ET ØNSKE FRA FOLK FRA ANDRE LAND Å BRUKE EGNE FLAGG!!! Er det rart det blir krig i verden!??

Av alle ikke-problemer å henge seg opp i!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 12:03   #17
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Opprinnelig lagt inn av Sissel, her.

Lurer på om ikke du bor i samme bygd som meg? Er ihvertfall enig, skjønner ikke hvorfor toget skal gå så tidlig.

Jeg er ikke spesielt glad i 17. mai, synes det er mer stress enn gøy, men har jo ikke gitt uttrykk for det til ungene. I år skal vi inn til Stavanger, har bestilt bord på restaurant der.

Krysset på 3, det er jo tross alt en fridag.

Ikke utenkelig, for de andre barnetogene i kommunen går 45-60 minutt senere. Jeg har aldri fått noe godt svar på hvorfor vi må være tidligere.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 12:05   #18
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.069
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Eg dogger å vere saman med venner, pg me har fått til nokre flotte tradisjonar som eg set veldig stor pris på. Men været er viktig, og når bunaden er for trong, strir eg litt med entusiasmen. Men så lenge jenta gleder seg, så syns eg det er ein 6-dag. 7-dag når det er fint vær og ein slepp fryse.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 12:07   #19
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Sånn passe. Det er fridag, hurra for det! Ellers er jeg sjeleglad for at poden ikke skal gå i tog mere, så vi kan finne på hva vi vil og ikke stå opp til ukristelig tid.

Liker at det er festkledde folk i gatene og selskapelighetene.


Sist redigert av Joika : 15-05-17 kl 13:07. Årsak: LEIF
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 12:08   #20
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

I år er jeg veldig mot 17 mai, kjenner jeg, men på generelt grunnlag er jeg veldig for. I år er jeg sur fordi det har vært så mye pes med 17 mai komite som jeg egentlig ikke hadde kapasitet til, men ingen andre gidder, jeg er sur fordi jeg må stå opp sykt tidlig og gå i barnetog - bussen går kl 7.

Men sånn ellers er 17 mai stas, selvom jeg gleder meg til 17 mai om tre år, da er det ingen som skal gå rundt Skaugum lenger.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no