Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Dekkes lønn når man er lagrettmedlem?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-17, 17:23   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dekkes lønn når man er lagrettmedlem?

Etter den voldtektssaken i fjor vinter, som opprørte meg så dypt og inderlig, så meldte jeg meg til tjeneste for domstolene. Nå er jeg innkalt som lagrettemedlem. Det er satt av 9 dager til hovedforhandlinger.

Det står også i brevet jeg har fått at "for lagrettemedlemmer som ikke beholder lønn så er godtgjøringen kr 250 for hver dag". For å si det mildt, så tjener jeg en del mer enn 250 kroner dagen, og 9 dager med en slik inntekt får litt konsekvenser. Hvor vanlig er det at arbeidsgiver dekker slikt?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 17:26   #2
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dekkes lønn når man er lagrettemedlem?

Du får dekket tapt inntekt, må ha bekreftelse fra arbeidsgiver. 250 dagen er for folk uten inntekt.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 19:05   #3
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.442
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dekkes lønn når man er lagrettemedlem?

Hvis jobben din ikke dekker lønna di mens du er der (en del gjør det, på lik linje med tjeneste i heimevernet eller sivilforsvaret), så må du få en bekreftelse fra HR på hvor mye du trekkes i lønn de dagene du er borte, inkludert feriepenger. Dette sender du inn til domstolen, og så, ta ta, kommer pengene på konto, sånn en god stund senere

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 20:28   #4
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dekkes lønn når man er lagrettemedlem?

Hør med jobben din om de kan dekke det. Hvis ikke, så gjør du som Timar sier. Jeg får permisjon med lønn.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 20:38   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dekkes lønn når man er lagrettemedlem?

På min arbeidsplass er det egen lønnskode for dette. Der dekkes inntil tre dager med full lønn, deretter er det permisjon uten lønn. Det er dog bare trekk time for time, ikke trekk i andre godtgjørelser, pensjonsinnbetaling etc. Dette med egen lønnskode er bare for å understreke at det ikke blir trekk i noe annet enn timelønn, annen permisjon gir mer trekk tror jeg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 21:11   #6
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.442
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dekkes lønn når man er lagrettemedlem?

Ah, det kan stemme, Nenne. I siste jobb har jeg blitt trukket, men kun i lønn, ingen andre ytelser.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-17, 12:15   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dekkes lønn når man er lagrettmedlem?

Jeg har fått beskjed av HR om at jeg må søke permisjon uten lønn, men at denne innvilges og at jeg får dekket lønna mi av domstolen. Jeg håper bare at det ikke er noen sånn maks 6G-grense, men for 9 dager så skal jeg takle den forskjellen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-17, 12:33   #8
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.442
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dekkes lønn når man er lagrettmedlem?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har fått beskjed av HR om at jeg må søke permisjon uten lønn, men at denne innvilges og at jeg får dekket lønna mi av domstolen. Jeg håper bare at det ikke er noen sånn maks 6G-grense, men for 9 dager så skal jeg takle den forskjellen.

Neida, jeg har fått dekket hele lønnstrekket.

Lykke til, og så spennende! Min første sak gikk over 7 dager, og det var veldig interessant. Skikkelig dypdykk i et område, i motsetning til de siste sakene jeg har hatt, som kun har gått på straffeutmåling på en allerede ferdigbehandlet sak og dermed har vært over på en dag.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-17, 12:41   #9
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dekkes lønn når man er lagrettmedlem?

Jeg vet ikke om det blir det samme, men her jeg jobber er det ei som sitter i (er i?) sametinget. Jeg fakturerer sametinget et gitt beløp som vi, arbeidsgiveren, får refundert når hun er ute på oppdrag.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-17, 12:44   #10
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.442
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dekkes lønn når man er lagrettmedlem?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg vet ikke om det blir det samme, men her jeg jobber er det ei som sitter i (er i?) sametinget. Jeg fakturerer sametinget et gitt beløp som vi, arbeidsgiveren, får refundert når hun er ute på oppdrag.

Nei, det blir noe annet, for da er det arbeidsgiver som dekker lønna som vanlig og så får dere denne igjen fra Sametinget. På samme måte som mange får igjen fra NAV ved foreldrepermisjon mens arbeidstakeren får lønna si på vanlig måte.

I jobben min måtte jeg ta ulønnet permisjon de dagene jeg var i retten, og sende lønnskravet til Borgarting. Jeg fikk altså mindre utbetalt de månedene jeg hadde vært noe borte, og så kom det penger fra Borgarting en stund etterpå.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-17, 13:07   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dekkes lønn når man er lagrettmedlem?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg vet ikke om det blir det samme, men her jeg jobber er det ei som sitter i (er i?) sametinget. Jeg fakturerer sametinget et gitt beløp som vi, arbeidsgiveren, får refundert når hun er ute på oppdrag.

Lett å finne ut hvem det er. Det er kun 39 personer i Norge som er valgt inn på tinget, fra din valgkrets er det kun 6 personer, av disse er det 4 kvinner og kun 3 av dem bor i ditt område. Nå skal jeg ikke snevre det mer inn.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no