Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Foreldreportalens Italia-tips

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-15, 14:20   #101
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Jeg var på konferanse i Napoli i juli, og synes egentlig byen er undervurdert. Det er flott langs havnepromenaden med utsikt til Vesuv, og så synes jeg de rufsete bakgatene er voldsomt pittoreske (tenk Lady og Landstrykeren). Dessuten fikk jeg veldig god mat overalt, helt uten å planlegge noe særlig, det tar jeg som et tegn på at det er få ordentlige turistfeller. Jeg var på dagstur til Ischia også, og dit tror jeg jeg vil igjen – vakkert og fredelig, med fin stemning som bærer preg av at det stort sett er et sted for italienske familieferier. (Morsomt folkeliv på strendene!) Virkelig noe helt annet enn Capri!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-15, 15:01   #102
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Vi bodde to uker på Ischia i 2009. Valgte dette kjedelige leilighetshotellet fordi vi hadde småbarn og spiste mye i leiligheten.
http://www.booking.com/hotel/it/resi...=total;ucfs=1&

Også er jeg ganske sikker på at vi var en dag på dette offentlige badet med varme kilder og restaurant. Mest for voksne.
http://www.tripadvisor.com/Attractio..._Campania.html

Er også et av stedene vi skal tilbake til. Napoli by syntes jeg var masete med mye uønsket oppmerksomhet. Men fine inntrykk av stemningen.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-15, 16:54   #103
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

For en super tråd!

Nå ser det ut til at det blir interrail ( ) sommeren 2016, og Italia skal oppfylle 8-åringens ønske om å dra til Syden (noe som betyr varme og strender). Vi kommer med toget fra Wien antakeligvis, og så blir det leiebil og 5-6 overnattinger et sted nord i Italia før vi drar videre mot Geneve og Paris. Kanskje. Halve moroa er jo å planlegge, så jeg må finlese tipsene her.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-16, 13:53   #104
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Har en følelse av at det haster for oss som liker Italia, har lest Ferrante og nå drømmer om å oppleve Maronti stranden på Ischia. Haster før Ischia blir verdenskjent filmscene og får samme storinnrykk som Capri.

Strand,
https://no.tripadvisor.com/Attractio..._Campania.html

Film,
http://www.aftenposten.no/kultur/Ele...r-8186477.html

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-16, 14:56   #105
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Hva er deres erfaringer med å bo i innlandet, type Toscana? Blir det "kjedelig"? Skjer det for lite? Det skulle jo være optimalt å finne et sted ikke så langt fra havet, men samtidig med en litt større by i nærheten så at man kan få litt byliv om man vil.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-16, 16:00   #106
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Hva er deres erfaringer med å bo i innlandet, type Toscana? Blir det "kjedelig"? Skjer det for lite? Det skulle jo være optimalt å finne et sted ikke så langt fra havet, men samtidig med en litt større by i nærheten så at man kan få litt byliv om man vil.

Vi bodde i Magliano, Toscana. Det var ikke kjedelig, men det ble mye kjøring fordi det var 20 min til butikken, 30 min til stranda og knappe ti min til nærmeste by. Vi voksne kunne gått til nærmeste by for restauranter og konserter på kvelden, men det manglet både fortau og belysning. For de kjøreglade er vår konklusjon. Se post 12.08 2013.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-19, 10:03   #107
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Vekker opp en gammel tråd. Har dere flere Italia-tips siden sist? Vi vurderer Italia med et vennepar i sommer og vi ønsker å bo i et hus.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-19, 09:05   #108
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Jeg har vært et par steder. Og skal denne og neste sommer. Ønsker dere hus ved havet, fastlandet eller øyferie? Både på Sicilia og Sardinia er det lett å finne hus. Jeg har tre favoritter for neste år for ferie ved havet og blå flagg strender, det er Porto Ercole som er halvøy utenfor Grosseto, Cala Gonone på Sardinia sør for Olbia og strekningen San felice Circeo til Sperlonga i Lazio.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-19, 11:39   #109
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Jeg har bodd i Italia i tre år (som barn) så jeg burde vite en del, men det er langt ifra alle steder jeg har vært. Vi ønsker fremst fastlandet denne gangen da vi vurderer å få med oss bil ned. Vi har en syvseter som alle får plass i så mulig at noen tar bilen ned og noen flyr.

Jeg vil egentlig veldig gjerne være ved sjøen. Men vi kan også tenke oss innlandet, men da med eget hus og basseng.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-19, 16:01   #110
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Jeg søker og søker og klarer ikke helt å lande. Vi har kanskje for mange ønsker i år? Med barn på 4, 13 og 16 er det ulike behov som skal dekkes. Vi ønsker å bo i ferieleilighet (gjerne i leilighetshotell eller på et område hvor det også er andre leiligheter), utendørs basseng og gåavstand til by (som ikke er storby, men stor nok til at den er interessant/hyggelig å rusle rundt i både mtp restauranter, butikker og kultur). Nærhet til strand er et stort pluss, men basseng og gåavstand til bysentrum er viktigst.

I fjor bodde vi på hotell og måtte dele oss på to rom, og det har vi ikke lyst til igjen, det er hyggelig å bo sammen i en leilighet med balkong/uteplass.

Noenlunde grei transport fra/til flyplass er også fint mtp 4-åringen. Om noen har tips til by/øy og gjerne overnattingssted som kan passe, tar jeg gjerne i mot!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-19, 01:59   #111
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Jeg anbefaler Sardinia. Alghero var innmari fint, og Stintino var vel den finest plassen vi har vært på i syden, bortsett fra cinque terre.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-19, 11:32   #112
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.390
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Har dere noen bra tips for Venezia? Jeg skal til Italia med to barn (12 og 15), og vi har bestemt oss for å se Venezia. Kjøper vi billetter til kirken og Doge-palasset på forhånd for å slippe kø? Er det like greit å bo inne på fastlandet i Mestre og reise ut på dagstur? Har dere botips til inne i Venezia også kanskje?

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-19, 12:22   #113
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Kaprifol, naboene her var i Italia for to år siden. De var på en stor campingplass i hytte, nær Venezia. Er det aktuelt?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 14:08   #114
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Kaprifol: Jeg ville bodd i selve Venezia. Sist vi var der, bodde vi i den jødiske ghettoen (på den øya som var den opprinnelige ghettoen, i et hotell som er i en av de gamle synagogene). Det var veldig fredelig, og bare få minutter fra travle turistgater (og kanskje 10 minutter fra togstasjonen).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 14:13   #115
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Jeg har ikke vært i Venexia på mange år, men vet at vi har bodd både i byen og ute på Lido de Venezia dit man tar båt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-19, 17:25   #116
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.390
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Bra tips, Skilpadda! Jeg tror jeg leter opp noe i Venezia by. Det blir vel to netter der, deretter over havet til Rovinj, tror jeg.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-19, 18:03   #117
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Bra tips, Skilpadda! Jeg tror jeg leter opp noe i Venezia by. Det blir vel to netter der, deretter over havet til Rovinj, tror jeg.

Det gjorde vi da jeg var 16.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-19, 10:52   #118
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.390
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Jeg tror jeg lander på at vi tar en natt i Verona og får med oss operaforestilling på Arena di Verona, deretter to netter i Venezia. Så båt over til Rovinj.
Har noen vært på utendørs opera i Verona? Er det gøy og like spektakulært som jeg håper på?

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-19, 11:03   #119
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Jeg tror jeg lander på at vi tar en natt i Verona og får med oss operaforestilling på Arena di Verona, deretter to netter i Venezia. Så båt over til Rovinj.
Har noen vært på utendørs opera i Verona? Er det gøy og like spektakulært som jeg håper på?

Har ikke vært, men drømmer om det. Min onkel og tante var i fjor og det var magisk. Er vokst opp med en far og farfar som satte på Verdi hver søndag morgen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-19, 11:10   #120
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Var i Torino på en kort tur, den byen har utrolig mye å by på. Tidligere hovedstad i Italia, påkostet arkitektur og infrastruktur av den gamle kongen. Bl.a søyleganger i kilometer på kilometer med fortau, fordi gamlefar ikke ville bli våt når han spaserte

Juventusstadion for de fotballfrelste, et flott sommerpalass utenfor byen med diger park (ta det lille toget), shakerato til lunsj og aperitivo før middag, de har et egyptisk museum, sjokoladetur og hvahardu.

Selv om det var en storby, var det en følelse overalt at det var veldig god plass og lite folk. Rart og deilig.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no