Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reise til Trump-land?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-17, 18:52   #141
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.522
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise til Trump-land?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Enig. Syns jeg ser Røstværingene velger 7-timers fergetur over en halvtimes flytur for å komme til fastlandet.

Vi flyr en gang i året. Vi kan ta toget, men da bruker vi 2 døgn i stedet for en dag. Hvis båtruta vi tar blir lagt ned, så har vi ikke noe valg. Dvs, valget blir å ikke dra i det hele tatt og det er ikke aktuelt.

Men argumenter som dette blir helt tullete. For det er selvfølgelig ikke "flyr en gang i året for å besøke foreldrene mine som bor kjempelangt unna" som er hovedproblemet. Det er alle "jeg må bare til New York en gang med familien, og et par turer til syden og 2-3 langhelger til ulike storbyer i løpet av året jeg...." som er skikkelig forkastelig og egoistisk.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-17, 19:24   #142
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise til Trump-land?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Enig. Syns jeg ser Røstværingene velger 7-timers fergetur over en halvtimes flytur for å komme til fastlandet.

Vi flyr en gang i året. Vi kan ta toget, men da bruker vi 2 døgn i stedet for en dag. Hvis båtruta vi tar blir lagt ned, så har vi ikke noe valg. Dvs, valget blir å ikke dra i det hele tatt og det er ikke aktuelt.

Men altså. Du ser forskjellen på trenge noen turer til sydligere strøk i året og å bo grisgrendt?
Det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-17, 19:38   #143
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reise til Trump-land?

:grøss:

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-17, 13:04   #144
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reise til Trump-land?

Det første som må skje er jo at flybillettene må bli dyrere/miljøvennlig transport må bli billigere (på strekninger der miljøvennlig transport i det hele tatt er et alternativ. Nå snakker jeg ikke om Hammerfest og Røst.). I fjor var vi på bilferie i Europa, men da mannen skulle videre på guttetur i Tyskland (med bilen) og ungene og jeg skulle reise hjem til Trondheim fra Berlin, måtte jeg ta et valg jeg egentlig ikke ønsket. Tog kostet en formue, fly en slikk og ingenting.

Samme situasjon kommer vi i i år. Etter bilferie i Norge skal mannen kjøre videre til Tyskland, mens jeg og gutta skal reise hjem fra Kristiansand. Og igjen; det er mye billigere å fly enn å ta toget! Helt absurd!

Jeg skulle ønske vi hadde økonomi til å ta de riktige valgene i slike situasjoner, men økonomi spiller dessverre en rolle.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-17, 13:11   #145
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.360
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise til Trump-land?

Ja, du har helt rett, ming. Jeg undersøker alltid tog også, når jeg skal til Stockholm. Bergen, Trondheim og Kristiansand. Det er bare et par ganger det har vært billigere.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-17, 13:17   #146
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.877
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise til Trump-land?

Tog må helt klart bli billigere ja , og ikke minst raskere. Slik at det blir et alternativ mellom ihvertfall de største byene her i landet. Tenk hvor mange som reiser Stavanger-Oslo, Bergen-Oslo og Trondheim-Oslo hver dag. Får en høyhastighetstog vil det helt klart bli et reelt alternativ for mange forretningsreisende også.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-17, 13:20   #147
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.522
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise til Trump-land?

Problemet er vel at dette må presses frem av forbrukerne. Det skjer ikke av seg selv, og politikere (i hvert fall majoriteten) er ikke villig til å gjøre det. Så derfor er det ekstremt viktig at vi som kan faktisk gjør det, at vi velger tog selv om det er dyrere og mer tidkrevende. Og stemme å partier som er villige til å gjøre dette (synd MDG og V er så fullstendig på kollisjonskurs med meg i mye annet som også er viktig).

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-17, 13:24   #148
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise til Trump-land?

Det som er skikkelig høl i hue er at de transportmodellene som brukes for å se på elastisiteten mellom tog og fly er feil. Dette gjør at ingen modell kommer ut med at det er samfunnsøkonomisk forsvarlig å satse på toget.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-17, 14:24   #149
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.877
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise til Trump-land?

Hva er det som er galt med transportmodellene Tjorven?
:nysgjerrig:

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-17, 14:45   #150
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise til Trump-land?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men hvis mange nok ikke reiser til USA mens Trump er president, så vil jo den amerikanske økonomien merke det. Men så lenge jeg er den eneste som ser ut til å tenke sånn, så spiller ikke min ene reise noen forskjell.

Du er ikke den eneste som tenker sånn.
USA opplever nedgang i turistindustri og selv om det gis mange forklaringer på det så menes det at Trump og boikott er medvirkende.

At de mest ihuga Trump-fansene ikke lar seg påvirke er nok riktig, men det var ganske mange som tvilende stemte Trump fordi de mente valget stod mellom to onder.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 13:21   #151
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.475
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise til Trump-land?

Leste en artikkel i dag om at 20 fly tilsvarer ett gasskraftverk. Wow! Jeg har egentlig aldri hatt noe tallmessig perspektiv på det å fly, så for de som liker tall anbefales artikkelen.

Synes dette var en god punchline:

Opprinnelig lagt inn av sitat

Regjeringen Bondevik gikk av i protest mot å bygge ett gasskraftverk i Norge, men den økende flytrafikken har ikke vært noe stort politisk tema her i landet.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 13:30   #152
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise til Trump-land?

Det er stort sett ingen politikere (med unntak av en og annen MDGer) som tør si til velgerne at de må fly mindre eller ønsker å sette inn tiltak som begrenser antall flyreiser. Vi ser jo bare her inne hvor sterke følelser det vekker å problematisere hvor negative miljøeffekter flyreiser har.

Det folk flest inkl. overraskende mange FPere er opptatt av er å finne den billigste flyreisen slik at de kan ha minst 3-4 flyturer i året, og når Norwegian ikke klarer å finne personell til alle disse billigreisene og flyet plutselig ikke går, blir man indignert og sjokkert. Brukbare lønns- og arbeidsvilkår for flypersonell er også underordnet retten til å fly til NY til under tusenlappen. Verden er ganske sprø, spør du meg.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 13:46   #153
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.475
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise til Trump-land?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Det er stort sett ingen politikere (med unntak av en og annen MDGer) som tør si til velgerne at de må fly mindre eller ønsker å sette inn tiltak som begrenser antall flyreiser. Vi ser jo bare her inne hvor sterke følelser det vekker å problematisere hvor negative miljøeffekter flyreiser har.

Det er flere ting jeg tenker på her:
1) Forstår det slik at mye av tallene er "skjult" på grunn av de ikke er knyttet til nasjon
2) Det er vel lite innenrikspolitikk i dette, og jeg har aldri sett (mulig jeg ikke har fulgt med) at utenrikspolitikk eller internasjonale avtaler er mye kommunisert fra politisk hold
3) angående sterke følelser: Jeg synes (selv om ikke alle er som meg) at jeg trenger en del faktagrunnlag før jeg reagerer. For fly har det (for meg) vært mye at jeg vet det er ikke, men ikke hvor ille.
4) Det er mye følelser rundt dette med å reise, ikke bare miljømessig, men også knyttet opp mot identitet.

Vet du forresten hva det er mulig å sette inn av politiske tiltak mot å fly? (Jeg spør fordi jeg er usikker på hva som er internasjonalt og hva som er nasjonalt. Flyplasser er vel internasjonale soner? Er de ikke)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 13:51   #154
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise til Trump-land?

De kan jo sette opp avgiftene? Se på rygge f eks. Men folk flest ønsker jo å fly - så ingen vinner valg på sånne løfter. I tillegg rammer det jo turistnæringen, import og eksport av varer.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 15:03   #155
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.708
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise til Trump-land?

Jeg er veldig enig med noen i denne diskusjonen og synes hun fortjener trampeklapp. I-landsproblematikken vi vasser i her i landet er motbydelig.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 15:05   #156
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise til Trump-land?

Jeg er med på den trampeklappen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 15:07   #157
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.475
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise til Trump-land?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

De kan jo sette opp avgiftene?

OK. Jeg var ikke klar over det. Trodde flyplassavgiftene var europeiske og knyttet til EØS avtalen (se feks denne linken)

Opprinnelig lagt inn av Neket

I tillegg rammer det jo turistnæringen, import og eksport av varer.

Gjør det? Jeg var ikke klar over at import og eksport av varer gikk via fly, jeg trodde det meste av varetransport gikk på båt, tog og bil.

NB! Barna mine skal til USA og der står faktisk CO2 utslippet på biletten - det synes jeg var interessant.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 15:59   #158
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise til Trump-land?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

OK. Jeg var ikke klar over det. Trodde flyplassavgiftene var europeiske og knyttet til EØS avtalen (se feks denne linken)
Gjør det? Jeg var ikke klar over at import og eksport av varer gikk via fly, jeg trodde det meste av varetransport gikk på båt, tog og bil.


Flypassasjeravgiften er vel særnorsk. EØS-reglene går ut på at man ikke kan diskriminere - Norge kan f.eks ikke si at Lufthansa må betale 10000 pr passasjer mens SAS må betale 100. Hvis jeg har forstått det riktig.

Når det gjelder eksport går nok det meste på båt, tog og bil, men flyfrakt er også viktig:

http://www.tungt.no/logistikk/ekster...sikter-2037839

Mye går også med bil til europa og fly videre (mener jeg å ha lest)

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 16:39   #159
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.910
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise til Trump-land?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg er veldig enig med noen i denne diskusjonen og synes hun fortjener trampeklapp. I-landsproblematikken vi vasser i her i landet er motbydelig.

Jeg trampeklapper gjerne. Jeg er også en av dem som seriøst må ta et tak og slutte å fly så himla unødvendig.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 17:10   #160
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.522
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise til Trump-land?

Jeg fikk dette screenshotet tilsendt i dag, og synes det var et godt poeng også. Og Eivind Trædal da.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 2017-06-29_1707.jpg (19,4 KB, 71 visninger)
__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no