Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hvorfor blomstret det så lite i hagen i fjor?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-17, 19:03   #1
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Hvorfor blomstret det så lite i hagen i fjor?

Vi hadde vår første sommer i hagen i fjor, da blomstret ikke syrinene og heller ikke Rhododendron. Nå har det kommet masse syrinblomster og det begynner å komme frem blomster på Rhododendron også. De som solgte skrøt masse av kirsebærene fra kirsebærtreet, der kom det heller ingen bær i fjor. Så da håper jeg det kommer noe i år. Hvorfor skjer dette?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-17, 21:19   #2
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor blomstret det så lite i hagen i fjor?

Hmm. Jeg har helt teflonhjerne ift hvordan våren var i fjor. Men i år har det vært flere som har vært bekymret for at det kan bli lite bær på frukttrærne fordi trærne er avhengig av pollenering fra insekter sånn at de gir rikt blomsterflor for det er på blomstene det kommer bær. og insektene holder seg unna når det var så kaldt tidligere her, iallefall på Østlandet. Vi har så liten hage så vi har ikke frukttrær så det følger jeg ikke med på.

At syrinen ikke blomstret kan ha noe med at de kanskje toppet trærne før visning sånn at hagen skulle se fin ut.. og da kommer det ikke blomster det året. Det er derfor syrin skal beskjæres litt og litt over flere år.
¨
Rododendron kan jeg ikke noe om. '
Lykke til med hagen din.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-17, 22:26   #3
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvorfor blomstret det så lite i hagen i fjor?

Takk for svar! De må ha klippet året før, vi kjøpte høsten 2015. Blomstene på kirsebærtreet ser stusselige ut, så det spørs om det kommer noe da.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-17, 09:11   #4
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor blomstret det så lite i hagen i fjor?

De savnet de gamle eierne, vel, og kjente ikke dere enda!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no