Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Uttøying - er ikke dette litt rart?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-17, 10:28   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uttøying - er ikke dette litt rart?

Har tøyd daglig siden januar. (I parantes bemerket. Fantastisk. Er nesten kvitt alt av muskelsmerter i bena. Har til gjengjeld fått masse ryggsmerter, men satser på at det er en følgefeil som vil rette seg. )

Så til det jeg er overrasket over. Jeg skjønner at folk som trener styrke og kondisjon har varierende treningsform. Regner med det holder med en liten forkjølelse for å at man får mye dårligere oksygenopptak.

Men uttøying? På onsdag sa jeg til mannen min at jeg trodde jeg måtte finne meg en ny øvelse, for nå kjente jeg ikke at det "strakk", på torsdag på nøyaktig samme øvelse kjente jeg det utrolig godt i høyre ben (men ikke venstre).

Hva i alle dager er det som kan gjøre at formen varierer slik på denne type øvelser?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-17, 10:33   #2
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uttøying - er ikke dette litt rart?

Tid på dagen, hva man har gjort i forkant, temperatur (vi snakker jo vev som skal strekkes og muskler som kan være mer eller mindre spente)... og ikke minst menstruasjonssyklus. Der merker jeg stor forskjell.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-17, 10:34   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uttøying - er ikke dette litt rart?

Hvor stiv du er vil jo avhenge av hvor varm muskelen er når du strekker, og alt du gjør i mellomtiden. Hvor trøtt du er, når på døgnet. Mange variabler.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-17, 13:36   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uttøying - er ikke dette litt rart?

Og om du er støl etter annen trening. (Og det de andre sa)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-17, 13:45   #5
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Uttøying - er ikke dette litt rart?

Jeg merker også forskjell fra gang til gang. Stort sett er det forbedring, men plutselig er det noe som ikke fungerer. F.eks i går klarte jeg nesten ikke å stå på bare venstrebenet (mens man later som man sitter på en stol og har høyrebeinet oppå låret på venstrebeinet). Det har gått greit tidligere.

Jeg lurer på om jeg kan ha blitt kvitt restless legs pga tøying. Tror dere det kan være grunnen? (Går på "yoga and stretching" 1 gang i uka.)

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no