Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

… men man skal jo ikke klage på varmen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-09, 09:08   #1
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.714
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

… men man skal jo ikke klage på varmen

Dette er en frase jeg ynder å irritere meg over hver sommer, og den kommer ofte. Det synes å være en generell oppfatning at selv om det er kvalmende varmt, så må man jo ikke klage.

Hvorfor det?

Jeg plages av varmen. Kroppen fungerer ikke, hodet skriker, jeg blir sløv og irritert. To av barna er like og mannen trives best i skyggen. Nattesøvn kan vi bare se langt etter. Jeg lengter aldri etter temperaturer over 20 grader og klager ikke nevneverdig over kulde på vinteren. Hvorfor kan jeg ikke da kommentere at jeg synes det er for varmt?

Jeg vil kjempe for min rett til å sutre. /

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 09:12   #2
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ...men man skal jo ikke klage på varmen

Jeg klager på varmen. Når gradestokken passerer 25 grader synes jeg det blir for varmt for meg, jeg trives ikke spesielt godt i sola og det er for varmt på natta.

Heldigvis så sover ungene godt til tross for at det er varmt, hvis ikke ville jeg klaget enda mer.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 09:16   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ...men man skal jo ikke klage på varmen

Jeg er hjertens enig med deg, Blondie. Og så kjente jeg at jeg ble irritert av forsiden på en avis i forrige uke: "Nå kommer varmen! Se oversikten over de herlige temperaturene". Finnes det en objektiv målestokk for hva som er "herlige" temperaturer? I går var det 32 grader her om ettermiddagen - det tallet står ikke på min herlig-liste, i alle fall.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 09:19   #4
Store-ulv
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 518
Store-ulv er litt kulStore-ulv er litt kul
Standard

Sv: ...men man skal jo ikke klage på varmen

Jeg synes også det er altfor varmt nå! Jeg våkner hver natt og er gjennomsvett og kokvarm.

Store-ulv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 09:20   #5
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ...men man skal jo ikke klage på varmen

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

I går var det 32 grader her om ettermiddagen - det tallet står ikke på min herlig-liste, i alle fall.

Ikke min heller.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 09:21   #6
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: ...men man skal jo ikke klage på varmen

Det synes jeg er helt legitimt at man sutrer over. I de fleste land vi liker å sammenligne oss med, men hvor det er vanlig med slike temperaturer over lengre tid, er det jo ikke uvanlig med aircondition. Vi er vant til å varme opp husene våre om vinteren, mens andre er vant til å kjøle ned om sommeren.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 09:21   #7
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ...men man skal jo ikke klage på varmen

Enda en varmeklager melder seg.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 09:23   #8
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ...men man skal jo ikke klage på varmen

Det er fullt ut lov til å klage, men hvis en ikke takler varmen så bra så må en jo bare prøve å gjøre det best mulig for både seg selv og ungene. Det er jo bare en kort periode. Skaff dere aircondition sånn at en kan få kjølt ned huset litt og sovet godt. For klamme hus som ikke nytter og lufte ut samme hvor mye gjennomtrekk en kjører på, det blir selv jeg litt oppgitt av hvis jeg må være i et sånt hus. Og jeg er av typen som elsker varmen og trives best når det er over 25 grader, og selv 30 grader bare nyter jeg og håper dette varer lenge.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 09:24   #9
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ...men man skal jo ikke klage på varmen

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg tviholder på de få sommerdagene vi har her til lands og nyter dem i langdrag.

Langdrag, ja - der sa du det. Det var 23 grader her klokka halv tolv i går kveld.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 09:29   #10
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: ...men man skal jo ikke klage på varmen

Jeg føler med de som sliter i varmen men selv synes jeg det er så herlig. Kroppen min fungerer så mye bedre

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 09:39   #11
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.714
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ...men man skal jo ikke klage på varmen

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg tviholder på de få sommerdagene vi har her til lands og nyter dem i langdrag.

Misforstå meg rett, jeg synes det er veldig hyggelig at andre koser seg. Det jeg reagerer på er at det er en utbredt oppfatning at ingen kan klage når det er deilig og varmt. Hva med oss som bare synes det er varmt, lizzåm?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 09:41   #12
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ...men man skal jo ikke klage på varmen

Jeg tror det skyldes en slags troll-i-ord teori. At hvis man klager, så blir det kaldt igjen.

Jeg kjørte fra Tjøme i går ettermiddag. Satte på termometeret på kjørecomputeren for moro skyld, og rekorden ble nådd ved Fornebu. 35.

Nå gleder jeg meg nesten enda mer til å dra til Spania. Det er like varmt, men vi har ihvertfall klimaanlegg og skodder.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 09:42   #13
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ...men man skal jo ikke klage på varmen

Klag i vei, men det vil ikke bite på meg. Jeg elsker varmen og håper den varer sommeren ut. Sjøvann er å anbefale for avkjøling.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 09:42   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ...men man skal jo ikke klage på varmen

Jeg liker heller ikke at det er for varmt. Jeg synes rundt 20 grader er ok. Men når det bikker 25 i skyggen blir jeg Særlig om det er helt vindstille.
Hannah er ikke overbegeistret for sol hun heller, men hun er nå ute hele dagen likevel

Jeg synes jo at det er fint med sommer. Men det er fint om det er 19 grader, sol og litt skyer også. Det må ikke være 27 grader og steiksol hele dagen. Så lenge jeg slipper regn i 14 dager er jeg i grunn fornøyd.

Jeg gleder meg til høsten jeg.

Men ja, man skal helst hate kulde og elske varme føler jeg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 09:42   #15
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ...men man skal jo ikke klage på varmen

Klag gjerne på varmen, men ikke regn med at vi som har lengtet etter sommeren i de lange vintermånedene hører på så lenge. Til det er sommeren i Norge for kort. Ses igjen til høsten!

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 09:44   #16
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ...men man skal jo ikke klage på varmen

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Jeg føler med de som sliter i varmen men selv synes jeg det er så herlig. Kroppen min fungerer så mye bedre

Signerer. "Vondtene" kjenner jeg minimalt til i sommervarmen.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 09:46   #17
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: ...men man skal jo ikke klage på varmen

Si det du, er det en generell oppfatning om at når det endelig ikke er frossent så må vi tåle det som kommer. Selv plages jeg ikke av varmen, jeg elsker det så jeg nyter dagene. Har full forståelse for de som klager også da, skjønner at det kan være direkte plagsomt.

  Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 09:50   #18
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ...men man skal jo ikke klage på varmen

Du skal ikke klage på varmen
selv om ikke du helt ser sjarmen
med solsteiken når
du nesten forgår;
kokt hode og svett under barmen.


:klager:

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 09:51   #19
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.857
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: ...men man skal jo ikke klage på varmen

Jeg syns det er herlig med sol og sommer, så lenge jeg får en liten bris samt skygge.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 09:53   #20
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: ...men man skal jo ikke klage på varmen

Jeg er overlykkelig over varmen. Jeg fryser nesten bestandig, så nå er det supert. Fremdeles med dyna på om natta også.

Men jeg har all mulig sympati for de som plages av varmen da. Sålenge dere tåler litt sutring til vinteren igjen.

  Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no